sneller afbouwen kan dat?

ik ken het afbouw schema… maar mijn dochtertje van zes weken heeft niet echt een vast ritme in haar borstvoedingen. Bij het topic ‘ik stop’ heb ik al eea uitgelegd.



ik ben nu voor haar overgegaan op de fles, dus geef haar zelf nu niet meer, maar ondertussen zit ik wel met knaltieten… wil proberen om de vier uur af te bouwen.



ik had de middag voeding (uurtje of 2 a 5, hangt vanaf wanneer ze komt) al laten vallen vanaf vorige week woensdag.



Eigenlijk wil ik wat sneller afbouwen. Ik heb een kolf. Ik heb smiddags niet gegeven en de avondvoeding niet kunnen kolven omdat ik met een brullend kind op schoot zat. Nu lek ik door mijn pad heen en voordat ik zo naar bed ga wil ik nog wel kolven.



maar zou ik ook de kolfmomenten zo kunnen inperken dat ik me niet precies aan de voedingstijden hou? of is dat gek. Ik wil dus wat sneller afbouwen…



iemand tips

het risico van te snel afbouwen is dat er teveel melk achter blijft in de borsten en dat je daardoor dus een borstontsteking krijgt…



Verder kan ik je niet helpen eigenlijk, sorry…



gr patricia

mm. ok,



want ik kolf nu steeds niet mijn hele borsten leeg, maar gewoon wat minder. Zodat mijn borsten ‘denken’ dat er minder melkbehoefte is…



nou, anders bel ik morgen nog wel even met een lact. desk. misschien beter