Hoi allemaal,
wie heeft er ervaring met een snelbraadpan? Gisteren kreeg ik er een van een achterbuurvrouw, ik heb hem geruild voor het babybadje zodat ze haar kleinkinderen lekker kan schoonsoppen.
Dus ik gisteravond worstjes om en om aangebakken, deksel er op en gewacht tot het pinnetje omhoogkwam. maar dat gebeurde niet. het begon te stinken, dus ik toch maar de deksel eraf gehaald, de worstjes konden zo in de kliko. Ze waren helemaal zwart geworden. En stinken, bah. Ik heb de pan gisteravond gevuld met water en toen kwam de pin wel omhoog.
Wie weet hoe ik nu worstjes kan braden in deze pan. Of is er ergens een website met recepten voor een snelbraadpan? Ik wil vanavond nog een poging wagen om worstjes te bakken want de kinderen hadden zich er zo op verheugd.
Van mijn moeder krijg ik haar enorm grote snelkookpan, die heeft ze amper gebruikt en staat al zeker 15 jaar stof te vangen op zolder. maar die schijnt ideaal te zijn voor het maken van stamppot, waar ik nu dus drie pannen voor nodig heb (een voor aardappelen, een voor wortelen, en een voor de uien). Dus als iemand raad voor mij heeft, graag!
Groetjes van Marloes
Nou, je moet sowieso wat water er bij doen na het aanbraden he want net als bij een gewone snelkookpan gaat dat pinnetje dus omhoog door stoom.
Maar waarom gebruik je 3 pannen voor hutspot/stamppot?
Uien, piepers en wortelen kunnen ook in 1 pan hoor, groenten doe je boven op de aardappelen, werkt als een trein
(zelfde geld voor boerenkool bijvoorbeeld, die leg je ook boven op de aardappelen, ik doe dat in een soeppan)
Niet te veel water he, niet meer dan een kwart van de pan zo uit mijn hoofd
En van de stamppot in 1 pan, ik laat de boel zo rond de 25 minuten koken en dan zijn de piepers altijd goed.
Maar als je de uien apart bakt dan is het weer anders ja.
MOet je niet eerst gewoon het vlees bakken , dan er wat water bij en dan de deksel erop…dacht da tik het zo bij mijn schoonouders heb gezien… zelf dus geen ervaring :lol:
Dank je wel voor je reactie. Ik heb dus geen ervaring met de snelkookpan en snelbraadpan. Moet ik dan water bij het vlees doen? Als het dichtgeschroeid is zeker want anders lijkt het me dat het waterig wordt.
Ik hou altijd harde piepers als ik alles in een pan kook. Waarom weet ik niet. Daarom alles apart. En bij hutspot bak ik de uien altijd ipv koken. En de wortelen daar mik ik een groentebouillonblokje bij (mijn moeder doet er een rundvleesbouillonblokje bij maar ik ben vegetariër, manlief niet en die is dol op haar hutspot).
Ik ga het vanavond maar eens proberen met flink wat water. Dank je wel.
Groetjes van Marloes
Oke, dank je wel, dus ik moet er geen worstensoep van maken. :mrgreen: Ik zal je morgen laten weten of de worstjes goed gelukt zijn of dat ik emmers bij de hand moest houden.
Ik heb ze eerst dichtgeschroeid, toen een jampot vol water erbij gegoten (die stond op het afdruiprek :mrgreen: ) en toen de deksel er op. En na vijf minuten waren ze gewoon goed gaar en de heren vonden het heerlijk. Stijn zat maar te wijzen: sijsje! En heeft nadat hij dat van zichzelf op had zicht gegoed gedaan aan de worst van zijn broers! :inlove: Ik ga de pan iig vaker gebruiken.