hoi allemaal
ik heb een vraag mijn dochter van 5 weken oud heeft sinds deze dat ze overdag om de 3 uur komt ipv om de 4 uur en snachts houdt ze het wel 5 a 6 uur vol.
Ze kreeg altijd kruitvat voeding maar sinds vanvond uit nood krijgt ze nutrilon.
wat ik wel goed merk is dat ze de eerste 3 weken heel vaak poep luiers heeft gehad en dat nu wel minder is geworden.
ze krijgt sinds gisteren 150cc in dr fles maar om dr nu al weer naar de 160 te doen lijkt me te snel gaan.
af en toe heeft ze ook nog wel krampies er tussen door maar ik vraag me nu echt af van word nu wel of niet echt zat van de voeding die ze nu krijgt.
gr christa
Ik begrijp niet helemaal wat je vraag is…maar er is zo weinig over te zeggen…ze is pas 5 weken…
Misschien inderdaad kijken of ze het met wat meer wat langer uithoudt? En/of even overleggen met het CB?
ik zit ermee dat me dochter overdag ipv om 4 uur om de 3 uur komt terwijl ze snachts en smorgens vroeg wel gewoon lekker lang slaapt. maar de rest van de dag komt ze meer om de 3 uur en ik wil haar graag op de 4 uur zetten en ik weet dat ze het kan.
gr christa
Misschien een stomme vraag, maar hoe weet je dat ze het kan?
Misschien komt ze overdag wel vaker zodat ze 's nachts langer doorslaapt?
En anders misschien toch wat meer in de fles doen? (Al helpt dat ook lang niet altijd is mijn ervaring…)
Omdat ik het al een aantal keer mee heb gemaakt vandaag ook heeft ze tot nu toe elke keer 4 uur er tussen gezeten.
Baby’s ontwikkelen continue. Dat ze een aantal keren 4 uur tussen een voeding heeft laten zitten wil beslist niet zeggen ‘dat ze het dan kan’. Het is bijna nog niet te zeggen of een baby die nog zo jong is al een bepaalde ‘standaard’ heeft. Dat is er namelijk gewoon nog niet. IK raad je aan om (nu nog) maar een beetje mee te gaan in wat ze zelf aangeeft en niet te veel te kijken naar wat ze al eens eerder heeft laten zien. Gelukkig gaat het in de nachten wel lekker. Dus ik zou gewoon toch nog even geduld hebben.
En natuurlijk alsnog van harte met je dochter!
Roman kwam de eerste paar weken ook heerlijk om de 4 uur (met BV) en daarna een hele tijd om de 3 uur (van 2 maanden tot 4 maanden?) en sinds 4 maanden pas weer om de 4 uur…
Wat Marion ook zegt; babys ontwikkelen zich constant, je dochter slaapt snachts langer, dus dat is al heel fijn toch?
succes ermee, ik zou de klok wat meer loslaten als ik jou was, je gaat je er zo op focussen en voor je het weet is het het enige waar je mee bezig bent (had ik enorm bij mijn dochter)…