snel voorraadje opbouwen

wie heeft DE tip voor mij om snel een vooraadje melk te kunnen kolven…



ik werk sinds vorige week weer voor het eerst na de bevalling, 1 dag van 6 uur (van 9 tot 3 en de woensdag ochtend en de vrijdag ochtend



nu heb ik 1 weekje dat ik heel veel moet werken, deze week dus, en kom er net achter dat ik nog maar 4 potjes met melk heb staan



ik werk nu dus als alpha hulp en heb dus geen genoeg tijd om mijn melk bij de mensen thuis af te kolven (of heb ik dat recht ook???aangezien ik maar 3 tot 4 uurtjes bij de klant werk)



maar ja ik moet deze week dus ook de dinsdagochtend werken en morgen moet ik een uurtje langer ivm met halen en brengen bij verschillende oppas



hoe ga ik dat nou doen met de voedingen??? er zit elke keer met te lang tussen om het risico te lopen dat ze honger krijgt en er geen melk is…

Ik kolf 's ochtends 1 borst af terwijl mijn kleine de andere helemaal leeg drinkt. Ik heb dan meestal 140cc uit die borst. Ik heb voor een voeding 180 nodig, dus met nog een klein beetje later op de dag kolven, of lekmelk opvangen kan ik 1 voeding per dag opsparen. Maar ik weet niet of dat voor jou voldoende is. En bij mijn weten heb je recht om ook bij die mensen thuis te kolven. Toen ik bij een info-avond over bv was van de thuiszorg, gaf die vrouw aan dat zij ook gekolfd had na haar zwangerschap, en ze was kraamverzorgster, dus ook bij gezinnen thuis.

Ik merk…maar dat werkt bij mij zo…dat als ik juist ff een paar uur niet voed of kolf er zoveel spanning opstaat dat er juist snel veel meer uitkomt…als ik thuiskom drinkt Elias wel,maar lang niet alles…dus er blijft dan genoeg over om te kolven…



Als je 4 uur werkt, heeft hij misschien maar 1 voeding nodig (hooguit 2)…als je dan thuiskomt dan kolf je na zn volgende voeding meteen weer een nieuwe voeding en zo loop je deze week beetje bij beetje weer in…

Althans…je red het dan iig tot het weekeind en dan kan je weer verder kolven…



De eerste weken van mn werk was het steeds beetje,bij beetje inlopen…nu staat er pas een voorraadje…dat heeft wel 4 maanden geduurd voordat ik overhield na een week ipv dat alles precies gepast was.



Komt vast goed.