Snap niet waarom ze niks doen!

Hallo,



Zaterdag is de scooter van mijn broertje(18) gestolen.

Hij wist ook wie het had gedaan. Politie bellen maar ze doen niks hij moet maar een afspraak maken om maandag aangifte te doen :?

Dus zijn we zelf maar gaan informeren wie deze jongen kent en waar die woont. Uiteindelijk belde een vriend van mijn broertje gisteravond dat hij wist waar die jongen zijn ouders woonde en dat die jonge zeker weten die brommer had want hij wilde hem al voor 500,- euro aan 2 andere jongens verkopen. Die vriend is naar de ouders van die jongen gegaan ze zeiden eerst daar weten we niks van die vriend heeft zijn telefoonnr achtergelaten en na 10 min belt die moeder dat die scooter in de bosjes ligt. Dus :dance: hij heeft zijn scooter weer terug.

Maar nu word mijn broertje dus bedreigt door de dief.

Vanmorgen is die naar het politieburo geweest om aangifte te doen van diefstal en dat hij bedreigt word. Nou weet je wat ze zeggen omdat hij zijn scooter weer heeft en weet wie het is en omdat hun het druk hebben moet hij donderdag maar weer komen :shock: wat is dat voor idioot gedoe :think: de dief heeft al een strafblad wegens beroving enzo.

Hij moet zeker eerst mijn broertje wat aan doen voor ze in actie komen.



Als je weet wie het is dan moet je ze toch aanpakken ze laten zo’n jongen dus gewoon lekker zijn gang gaan.

Het gaat ook om harde bewijzen he - en ookal is het heel vervelend voor je broertje de politie heeft het inderdaad ook wel druk met andere zaken die misschien nog veel vervelender zijn.

Dus we moet idd maar wachten tot deze jongen mijn broertje op zijn werk gaat overvallen of nog erger?? Want hij weet waar hij werkt en hij weet ook waar die woont.

@Bella wrote:

Het gaat ook om harde bewijzen he - en ookal is het heel vervelend voor je broertje de politie heeft het inderdaad ook wel druk met andere zaken die misschien nog veel vervelender zijn.




Er zijn altijd wel zaken die vervelender zijn, maar dat betekent niet dat dit niet ook vervelend is, Ze zijn er ook voor dit soort dingen.

Ik vind het te zot voor woorden dat die jongen nog niet is aangepakt.

Dit doet me denken aan een uitzending van Peter R (ja ja er zijn mensen die er wel eens naar kijken hier) over een gestolen motor, bewijzen genoeg maar gewoon niet belangrijk voor de politie Hilversum. De man die dat gedaan had werd gezocht voor heel heftige feiten, prioriteiten liggen blijkbaar heel anders bij de politie…

@Tante Soesa wrote:

Dit doet me denken aan een uitzending van Peter R (ja ja er zijn mensen die er wel eens naar kijken hier) over een gestolen motor, bewijzen genoeg maar gewoon niet belangrijk voor de politie Hilversum. De man die dat gedaan had werd gezocht voor heel heftige feiten, prioriteiten liggen blijkbaar heel anders bij de politie…
ik kijk dus echt nooit peter r maar die uitzending heb ik toevallig gezien. bizar.



Ik snap dan ook dus niet waarom ze niks doen in geval van de ts. Tuurlijk zijn er belangrijkere zaken zoals bella zegt, maar dit zijn zaken waarbij de oplossing gewoon heel erg voorhande ligt. Niet alleen vervelend voor de slachtoffers als ze vervolgens alsnog niks doen, maar ook voor hunzelf; zijn toch makkelijke succesnummertjes…

Wij hadden iets vergelijkbaars: scooter gestolen van mijn vriend, en aangifte gedaan. Na een paar weken komt ie heb tegen, en weten we dus dat ie hier in de buurt moet zijn. Weer wat later lopen we in een straat achter ons (oude huis inmiddels) en zien we de scooter staan! Ik twijfel nog, want wie zet hem hier nu neer? Maar het was hem echt…



Dus politie gebeld, ze kunnen niks… Naar de politie gegaan, ze kunnen niks. Mijn vriend is nog een keer naar de politie gegaan, want hoe frustrerend is het dat je weet waar je scooter is, en je mag hem niet terug stelen? Dit vermeld, en als hij dit zou doen had híj een probleem… Inmiddels hadden ze de scooter in hun achtertuin gezet… De politie zou wel even langsgaan…



Bij latere navraag bleek dat ze idd zijn langs gegaan, maar dat ze niet binnen mochten komenen dus niks hebben gevonden… Vond dat ook zo’n raar verhaal, en even later hebben wij de scooter niet meer gezien…

Dit doet me denken aan een uitzending van Peter R (ja ja er zijn mensen die er wel eens naar kijken hier) over een gestolen motor, bewijzen genoeg maar gewoon niet belangrijk voor de politie Hilversum. De man die dat gedaan had werd gezocht voor heel heftige feiten, prioriteiten liggen blijkbaar heel anders bij de politie...


Daar moest ik ook gelijk aan denken.

Treurig voor je broertje dat het zo afgehandeld is.
Denk ook echt dat er te weinig personeel is, waardoor de prioriteiten gesteld moeten worden.

miranda79,



Wat frustrerend zeg. Zo dichtbij … om te gillen.

Ja, dat was ook erg frustrerend… Vooral omdat in die periode het filmpje van ‘Baantjer (de Cock)’ vaak op de tv kwam, dat je altijd aangifte moet doen…



Maar ook tijdens een diefstal doen ze dus niks: mijn vriendin haar broertje en moeder hoorde wat, en de fiets werd uit de tuin gejat… 2 grote mannen, dus niet slim om erachteraan te gaan… Broertje stil erachteraan, moeder politie bellen, en ondertussen contact met broertje waar ze waren… na een half uur lopen en te horen krijgen dat de politie écht niet komt, heeft ie het opgegeven… De fiets is nooit meer terug gevonden…

Hmmm zouden ze dan ook niet komen als er een inbreker in je huis zit? Ik bedoel in je tuin vind ik al heel wat… maar je zal maar een inbreker in je huis vinden bel je de politie, zeggen ze sorry kom maandag maar aangifte doen, gelukkig gaat het zo niet, maar met alle bezuinigingen die worden doorgevoerd zie ik het er nog eens van komen. Want laten we eerlijk zijn, ze staan soms ook wel met hun rug tegen de muur, overal moet worden bezuinigd en komen ze mensen tekort, en uiteindelijk zijn wij daar de dupe van. De mensen die die plannen bedenken natuurlijk niet, die hebben er geen man beveiliging minder om :roll: .



Nee dan de politie brabant die hebben het drukker met hun eigen personeel afvallen om niks, wat denk je dat dat allemaal kost?

http://www.telegraaf.nl/binnenland/10181063/Rechter_geminacht.html



Die meneer op de foto is mijn baas, de rest mijn collega’s

Via http://www.politie.nl/aangifte/ kun je online aangifte doen, dan heb je het in ieder geval op de 1 of andere manier gemeld en dus een aangifte gedaan, dat is altijd terug te vinden. Sterkte!

Gelukkig nooit zoiets gehad, maar wel herkenbaar helaas :roll: Ergens snap ik het ook wel, alleen als je hetzelf overkomt is het heeeeeel zacht gedrukt NIET LEUK!! En vooral te ZOT voor woorden :roll:



Mijn man heeft een keer gehad dat de auto die hij toevallig had geleent (geruilt voor een weekend) rondom bekrast was (echt zelfs het benzine klepje was daarbij meegenomen, spiegels eraf (meen ik) en ruitenwissers verbogen.



Nu hadden wij een heeeeeel sterk vermoeden wie dat had gedaan. De auto stond namelijk geparkeerd op priveterrein, eigen plekkie, niet te zien vanaf de straat en geen enkele andere auto had krassen. Die nacht maakte de bovenbuurman zo ontzettend veel lawaai (heel de stad kon meegenieten zeg maar rond een uurtje of 4) Rinse is naar boven gegaan. Deur stond open, is naar binnen gelopen om te zeggen dat ze de stereo zachter moesten zetten en is weer naar beneden gegaan.

Ze waren stomdronken en zich kapot geschokken.



En de politie? Die is na aangifte (ivm verzekering, want gelukkig was het allemaal verzekeringswerk, maar kost het jezelf een halve dag op zijn minst en kom je erachter wanneer je weg wilt rijden, dus ergens heen wilt) bij de bovenbuurman langs gegaan om te vragen of ze het hadden gedaan. Antwoord, nee. En meer kunnen ze niet :roll:



:think: Tja, als ik ooit zoiets zou doen (wat ik mij totaal niet kan voorstellen), zou ik gelijk bekennen :wall: (dat bedoel ik dus sarcastisch :wink: )



Zucht…



:-* Liefs, Evelien :vlinder: