Hoi meiden,
Wij zijn nu bijna 6 jaar bezig en op 3 mk’s na geen succes dus… En nu ben ik echt helemaal in de war.
Het is nu dag 43 van mijn cyclus.
Tot aan september kon ik de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld moest worden. Precies 28 dagen telkens. Alle 5 jaar dat ik met de pil gestopt ben…
Vanaf september ligt mijn cyclus echt helemaal overhoop. Dan weer 5 weken dan weer 4,5 weken, dan weer 5,5 week. Maar nog nooit 6 weken zoals nu… :?
Nu heb ik deze maand mijn temp bijgehouden en het schommelt dus echt alle kanten op. Van 36.1 naar 37.0 en weer terug… Tot ongeveer anderhalve week geleden. Vanaf dat moment heb ik ongeveer anderhalve week een temp van 37.1 gehad. Constant. Dus volgens mij heb ik toen een eisprong gehad…
Gisteren is mijn temp in één keer weer gedaald naar 36.6 en dus zou ik dan toch ongesteld moeten worden? Maar…niet dus… Geen ongi te bekennen.
En vandaag is mijn temp 36.8 en we wachten dus af. Maar ik snap er helemaal niets meer van! Laat die verd*mde duivels dan ook een keer komen. Dan kan ik eindelijk het ziekenhuis bellen en dan gaan ze me een maand volgen… Misschien dat ik dan eindelijk duidelijk krijg of alles goed is, of dat er misschien toch iets anders aan de hand is.
Ik heb wel 3x currettage gehad. En dat is ook niet echt bevorderlijk voor de baarmoeder…
Ik word er gewoon flauw van dat ik mijn eigen lichaam niet meer kan vertrouwen. Ik kan er geen peil op trekken…
Oh ja, ik heb ook al 3 keer getest. Vorige week donderdag (dag 35), afgelopen zondag (dag 38) en afgelopen dinsdag (dag 40)…
Heeft iemand dit wel eens gehad? Ik bedoel dus het temp-verhaal of het verhaal van de eigenwijze cyclus?
Ik hoop echt dat iemand me even gerust kan stellen…
Veel liefs,
Noortje
Hey lieverd ik heb dit 1x gehad toen heb ikeen cycles overgeslagen , heel vreemd was dat. Ook wisselend van temperatuur en geen peil te trekken op hoemijn lichaam zich voelde. Maar ik kan me zo indenken hoe dat voelt voor je. Soms kan het door spanning komen ( maar dat wil je liefst niet horen tenminste is mijn eigen ervaring ihhi , soms door ziek zijn… t kan alle kanten ook op hé?)
Lieverd kan je niet helpen en troosten,
ik kan allen zeggen of ms aanraden om je Gyn eens hier over te bellen , en te overleggen wat je kunt doen?
Sterkte lieve Noor :-*
Ik kan je helaas ook niet helpen, ik heb dit nooit gehad! Maar wil je even een knuf geven :hug:
Liefs,
Hoop
He verrotjeknor Noor, ik snap een beetje hoe je je voelt.
Niet zwanger worden is al 1 (grooot) ding maar dan ook nog je lijf wat rare dingen uitvreet. Dat is die virtuele druppel die de emmer net kan doen overlopen.
Je geeft aan dat de gyn je cyclus een maand lang in de gaten wil houden? Hoe gaat dat gebeuren? Bloedprikken voor je hormoonspiegels? Echo’s om je ei te volgen?
Misschien kun je tegelijk vragen of ze een aantal testen willen doen? Als ze dan toch een maand lang intensief bezig gaan heb je zoveel mogelijk gehad, dingen als een samenlevingstest is zo gepiept, een tjek voor Asherman ivm je curettages, en met prikken op de hormonen kunnen ze ook gelijk zien of er niet een lichte vorm van PCO meespeelt (progesteron, LH en ‘eivoorraad’ schijnen ze ook te kunnen nagaan).
En meis als je dat wachten zat bent (zou ik me zo helemaaaaal kunnen voorstellen) alvast bellen naar de gyn die je wil gaan begeleiden om te kijken waarom het nu toch uitblijft. Die kan je eerst prikken op HcG zodat als het dan toch echt zo is dat je niet zwanger bent, je Primolut voorschrijft zodat je weer verder kunt. En dan is er tenminste ook een eind aan je onzekerheid. :-*
Heb het dus zelf niet zo meegemaakt als jij nu maar wil je iig even een hart onder je riem steken en een dikke :hug:
Meiden, bedankt alvast… :-*
Rhiannon, ik heb direct al die dingen die jij noemt opgeschreven en ik neem het mee als ik naar Almelo ga.
Laat ze dan ook maar helemaal op alles checken.
Ik heb in juni 2006 ook al behoorlijk wat laten checken, maar eigenlijk weet ik helemaal niet waarop? Dus dan krijg ik misschien direct meer duidelijkheid.
Dank je voor deze tips!
Liefs,
Noortje
Juni was toch vooral je bloed vanwege de stolling enzo? (je mocht toch al of doet dat al, kinderaspirine slikken? En dan als je zwanger bent aan de heparine spuitjes?)
Laat ze inderdaad maar goed uitleggen wat ze allemaal al nagekeken hebben! :thumbup:
Het is jouw lijf en onzekerheid is reteirri. Heb je al een afspraak staan dan in Almelo?
Ik had afgesproken dat ik op de eerstvolgende cyclusdag 1 zou bellen…
Maar ik denk dat ik het weekend even afwacht en dan maandag ga bellen als er nog niets is…
Ja, in mei/juni hebben ze 19 buisjes in totaal afgenomen en daar kwam idd de auto-imuunziekte uit. (APS) Maar waar de rest van de buisjes voor waren??? Je hoort eigenlijk alleen de dingen waar iets “mis” mee is. Dus…
19 buisjes! :shock: Hmmm dat duurt dan wel een dag of wat voor je dat bloed weer hebt aangemaakt 8)
Maar wel stom dat ze je niet uitleggen waarop ze allemaal hebben geprikt. Is wel handig om te weten of je bv rode hond anti-stoffen hebt. Maar dat zal vast allemaal wel in je dossier staan, als het dan tzt zover is hoeft je gyn daar niet een tweede keer op te prikken.
Goed dat je voor jezelf een ‘datum’ eraan plakt. Hopelijk geeft dat je iig een beetje rust.
De duivels zijn er… eindelijk…
Dinsdag mag ik naar de gyn in Almelo… Ik neem je tips mee Rhiannon.
Ongesteldheid - soms zo vervloekt maar soms geeft het ook duidelijkheid en rust. Succes met alles.
He Noortje,
had je stiekem al een beetje in de gaten gehouden.
Pfff wat ontzettend balen zeg, nu maar hopen dat ze in Almelo wat kunnen gaan doen.
Heel dikke :hug: :hug:
Liefs, Chantal.