Snailmail, wie doet mee?

Kennen jullie het al? Snailmail?

Ik las het ergens…

Het is naar iemand brieven, kaartjes of cadeautjes sturen.

Het lijkt een beetje op onze sinterklaas/kerst cadeautjes-idee alleen gaat het dan gaat om een envelop, met brief/kaart/cadeuatje, zonder specifieke inhoud maar gewoon net dat gene wat je leuk vindt.

Er is geen een speciale datum of tijdslimiet aan verbonden, maar dat kun je eventueel wel afspreken met de gene met wie je iets verstuurd, het leukste is wanneer je om en om iets naar elkaar verzend. Ook wat je doet en voor welk bedrag is geheel naar eigen idee in te vullen.

Je spreekt het gewoon met één iemand, of meerdere personen af, in elk geval iemand met wie je het leuk vind om te doen en die je genoeg vertrouwt om je adres te geven.

Het enige wat je hoeft te doen is met iemand die het ook wil, afspraken te maken, je eraan te houden en natuurlijk HIER de resultaten showen! :smiley:

Als je mee wilt doen, laat het dan maar even weten. Als er dan iemand is die dat samen met je wil doen, dan kan dan die persoon je een pb sturen of gewoon hier reageren, en dan kunnen jullie samen via pb adressen uitwisselen en eventueel afspraken maken.

Ben benieuwd of er animo voor is! :slight_smile:

Leuk idee, ik ben er wel voor in!

Is dat niet hetzelfde principe als crossposting?

Geen idee Jippie, wat is crossposting ook al weer?

Is het verschil niet dat het een tussen 2 mensen plaats blijft vinden en het andere elke keer met nieuwe andere mensen is? :think:

Ik weet het niet precies, ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik heb op andere fora wel speciale crossposting-topics gezien. Ik meende dat het er daar juist om ging dat je brieven en cadeautjes van over de hele wereld krijgt, afspreken wordt niet gedaan. Maar ik weet het niet zeker.

Jij bedoelt postcrossing Jippie. Dat is idd over de hele wereld. Maar in principe gaat dat alleen om kaarten. Je krijgt dan random een adres toegewezen elke keer.

Hahaha, ik had al het idee dat het niet klopte. Het was dus precies andersom. :mrgreen: :doh:

@Jippie wrote:

Hahaha, ik had al het idee dat het niet klopte. Het was dus precies andersom. :mrgreen: :doh:

:mrgreen:

Is het niet gewoon hetzelfde als een penvriendin? Misschien een beetje gecombineerd met het swap-idee?

Ik vind het ook wel leuk!