hallo,
we zijn bezig om ilse voor de nacht zindelijk te maken.
ik kreeg in tip hier op het forum.
voor het slapen gaan plassen dan om 00.00 te laten plassen en om 04.oo weer.
nu heb ik haar om 23.00 laten plassen en om 03.00 weer. en de ochtend gaat ze zelf. ze heeft een pyamaluierbroekje aan.
twee dagen ging het goed, ze is wel erg moeilijk wakker te krijgen.
maar gisteren en vannacht was ze om 23.00 al nat. en het wakker maken word alleen maar moeilijker. vannacht werd ze zelfs boos. ook wel begrijplijk.
is het dan al tijd om haar voor de nacht zindelijk te maken.
ze krijg dan ook stikers en bij 14 stikers krijg ze een hele grote prinsessen stiker en bij twee prinsessen stikers krijg ze een stofzuigertje. die wil ze graag hebben.
ze is al een behoorlijke tijd overdag zindelijk dat ging al snel.
groetjes henny
Ik zou een kind nooit s nachts wakker maken…sorry. Je haalt je kind uit een ritme, en logisch dat ze boos wordt als je haar wakker maakt.
Toen Anne zeg 4 van de 7 nachten een droge luier had heb ik gewoon de luier afgelaten en gezegd dat ze mama moet roepen als ze moet plassen. Anne was toen 2 jaar en 3 maanden. Ik geloof dat ze hooguit 2 ongelukjes gehad heeft en alle andere keren mij netjes roept. Wel gaat ze voor het slapen een keer naar de wc. Ook krijgt ze gewoon nog drinken voor ze naar bed gaat en met het warme weer een flesje water bj haar bed.
Anders dan overdag denk ik persoonlijk dat s nachts zindelijk worden niet echt met hulpmiddelen kan. Als je je kind wakker maakt leert het niet de druk herkennen s nachts. Zeiltje onder het bed en zo eens proberen?
Veel succes
Ik ben ook druk met mijn dochter 's ndachts zindelijk te krijgen, maar die is al 5 ens napt waarom we haar wakker maken. Ik laat haar om 22.15 plassen en papa nog een keer als hij gaat werken. Dat is normaal tussen 03.30 en 05.00. En ze is droog…tenzij ze op mag blijven, dan drinkt ze meer en is ze uit haar ritme en helaas nat.
Ook ik zou mijn kind 's nachts nooit wakker maken, ik vind het eerlijk gezegd zelfs een beetje erg dat je dat doet! :?
En inderdaad, wat de mama van Anne ook al zei, zo leer je hen niet drang om te moeten plassen gewaar worden 's nachts… je haalt ze alleen uit een ritme.
Tja, sorry, je hebt niet veel aan mij maar ik moest het toch even kwijt… :-*
hallo,
ik kreeg de tip, en bij haar kindje werkte het wel, zelf had ik wel twijvels over wakker maken, maar dacht een weekje proberen geen kwaad kon.
nou ja, ik krijg haar toch niet wakker. ben er ook mee gestopt.
we zien later wel weer, dan zal ze er nog niet aan toe zijn.
wel geef ze aan dat ze geen luier wil, maar dat hebben we al een paar keer gedaan, maar dan was ze de nacht al goed nat en helemaal over haar toeren.
groetjes henny
Het is nu weekend en is onze onze dochter dus alleen om 22.15 wezen plassen. En daarna niet meer, niet door ons iig. Ik hoorde haar wel rond 00.00 stommelen op de badakmer en vanochtend vroeg weer. :mrgreen:
Ik geloof dus ook niet in “snachts” zindelijk maken.
Mijn ouders hebben ook van alles gepoogd, tot plaswekkers aan toe, maar behalve de stress die het mij opleverde (ik ben jarenlang een hele slechte slaper geweest daardoor en dat gaf meer problemen dan plassen) lukte het alsnog niet om me snachts zindelijk te krijgen voor ik 7 jaar was.
Toen ineens ging het wel.
Ruud, mijn man had een soortgelijk verhaal.
We hebben het er eens met een kinderarts over gehad en die zei ook… snachts is slapen belangrijker dan zindelijk zijn. Je hebt er hulpmiddelen voor en er zijn zelfs luierbroekjes voor kinderen tot een jaar of 9.
Ze kunnen beter uit hunzelf zindelijk worden dan dat je dat met allerlei trucjes bewerkstelligd.
We gaan er hier dus heel ontspannen mee om, net als de mama van Anne.
Ze gaat naar de wc voor het slapen gaan. krijgt gewoon nog drinken ook en zelfs wat mee naar bed. We zeggen dat ze altijd mag gaan plassen als ze dat voelt en maken haar niet wakker.
Hier gaat het op en af, zit ze goed in haar vel en ritme dan is ze eigelijk altijd droog. Heeft ze wat stress of is ze niet helemaal fit (nu met de kleine op komst en haar slechte eten is ze snachts koud en moe) dan gaat het wel weer es wat mis.
Maar ze slaapt zonder luier sinds ze vaker droog was dan nat en op haar bed ligt een waterdichte moltonhoes…is ze nat dan ligt er een opgemaakte dekbed reserve in de la en dan is er zo een nieuwe hoes om haar matras gevouwen, dekbed erop en verder slapen.
Ze word 4 en ik vind 9 van de 10 nachten droog, uit haarzelf al een hele goede score. Dat is trouwens pas sinds 3 maanden ofzo.
Ik geloof ook niet in een trucje voor de nacht.
Robin is zindelijk, maar heeft 's nachts nog een luierbroekje aan.
In principe is die altijd droog, en gaat hij er zelf uit om te plassen.
Maar nog niet helemaal 100%.
Hij heeft al weleens een onderbroekje aangehad, maar vind het toch ‘veiliger’ zo.
Ik laat het gewoon rustig zo. Ik denk namelijk dat het vanzelf allemaal goed komt.
Hij gaat trouwens sowieso voor het slapen gaan nog op de wc.
En als hij wakker is gaat hij er zelf op. Meestal hoeft hij gedurende de nacht niet.