hoi allemaal,
Onze dochter Yara (bijna 6mnd) is een heerlijke meid, laat ik dat voorop stellen, overdag slaapt ze heerlijk en savonds na de 4e fles slaapt ze netjes in. Echter om een uurtje of 2400 begint het feest. Ze wordt wakker en wil de speen of wordt wakker en wordt boos, heel boos.
Afgelopen nacht hebben we haar als proef op de som, na iedere keer eruit te zijn geweest om haar de speen te geven, eens 10 minuten laten doormodderen. Daarna helemaal over de toeren, nadat ze rustig was weer terug in bedje gelegd en nadat ik ongeveer weer 5 minuten in bed lag begon ze weer, uiteindelijk haar bij ons in bed gelegd en is ze nog 1 keer zo wakker geworden. De andere keren kon ik snel reageren als ik merkte dat ze onrustig werd.
Wie weet een oplossing hiervoor? Wel moet ik zeggen dat het een meisje is dat snel overprikkeld raakt. Ik houd haar nu ook gedurende in ieder geval 1 week thuis om even tot rust te komen daar ze op het kdv slechts 1 uurtje slaapt en een ontzettende antipathie heeft tegen de slaapkamer, terwijl ze daar in het begin altijd goed sliep.
Vrijdag hebben ze haar in de wandelwagen buiten gezet en toen sliep ze binnen 5 minuten.
Een heel verhaal geworden, maar hoop dat iemand een mogelijke oplossing heeft.
groetjes
Judith
Hoe laat geef je haar laatste fles?
Ik denk dat ze honger heeft…
Hoi Madre,
ze krijgt de laatste fles rond 1830. Afgelopen nacht hebben we haar een extra fles (100 ml) gegeven ook omdat ze zo over haar toeren was en deze ging wel leeg. Zouden het inderdaad kunnen proberen om weer een fles erbij te geven.
Wel is het zo dat ze smorgens niet schreeuwt om eten.
Ze heeft voor ongeveer 1,5 maand gewoon doorgeslapen.
Zal het vanacht gaan proberen zodra ze wakker wordt en niet gelijk meer inslaapt.
groetjes
Judith
Slaapt ze overdag wel rustig in haar eigen bed? Als dat zo is, dan zou je toch denken dat die antipathie van de slaapkamer wel meevalt. :think:
Zelf blijf ik bij Tygo soms op een krukje naast het bed zitten, totdat hij in slaap valt. Met een tijdschrift erbij, want ik heb het gevoel dat als ik hem aan blijf kijken, hij dat wel interessant vindt en ook wakker blijft om mij te ‘bestuderen’ . Als hij ligt te huilen dan aai ik hem over zijn hoofd en stop ik zijn speen of mijn pink toe, totdat hij rustig is (dan kijk ik hem wel aan hè). Ik heb het gevoel dat ik hem zo het vertrouwen kan geven dat ik er wel voor hem ben.
Dat van die fles, wat Madre zegt, dat klinkt ook wel aannemelijk. Misschien een keertje zoveel geven als ze wil…?
Ben benieuwd hoe het vannacht gaat! Succes!
hoi,
bedoelde de slaapkamer van het kdv.Thuis slaapt ze ongeveer nog 4 uur overdag.Op het kdv met pijn en moeite 1 uurtje.
Ze heeft geen problemen met inslapen alleen wordt ze nu,alleen snacht helemaal over de toeren wakker.
gaan de fles wel weer eens proberen.
Houd jullie op de hoogte
groetjes
het kan ook een sprong zijn
tygo heeft ook zo zijn fases
heb wel dat ik nu aan zijn huilen merk of ik hem weer rustig krijg met alleen zijn speen of niet
soms moet ik hem dan nog even bij me nemen om rustig te worden en kan hem daarna weer terug leggen
laatst had ie een sprong en heb ruim 3 wkn bijna niet geslapen
en overdag was ie ook al niet te genieten
maar na mate de leeftijd groeit schijnen die sprongen ook heftiger te worden :roll:
heb wel eens huilend op de vloer gezeten omdat ik het niet meer wist wat ik moest
helpt niet… maar lucht soms op :mrgreen:
Als ze geen honger heeft kan het ook een fase zijn. Rond deze leeftijd kunnen ze ook last hebben van het feit dat ze zich alleen voelen. Ze beseffen dat ineens dat je er niet bent en dat vinden ze eng.
dank voor jullie antwoorden. We wachten het vanacht maar weer af. Zal in ieder geval een klein flesje paraat houden middels heet water en poeder.
Houd jullie op de hoogte. Denk er wel over om haar morgen thuis te houden van het kdv zodat ze even kan bijtrekken.
Overdag heeft ze heerlijk buiten in de wandelwagen geslapen en vanmorgen nog in haar eigen bedje.
We leggen haar vandaag ook wat later in bed, ze krijgt op dit moment haar laatste papfles na een heerlijk badje. Ben benieuwd. Duimen maar op een heerlijke nachtrust
goedemorgen dames,
Vanacht een redelijke nacht gehad, ze is maar 1 keertje wakker geworden om 0200 en was met een speentje al weer snel tevreden en viel in slaap. (binnen 5 minuten)
Om 700 even wakker en wederom met een speentje geslapen tot 0930. NOrmaal doe ik dit niet, maar haar maar even laten bijslapen met als positief gevolg dat ik een hele vrolijke dochter nu heb. Ze begint nu wel weer een beetje moe te worden dus zo maar weer naar bedje toe.
Grootste verandering was dat als ze nu wakker werd ze niet helemaal over haar toeren was, maar rustig bleef.
Nu maar duimen dat het zo blijft
groetjes
Judith
Jaaa!! :dance: :dance: Goed man!
Nu hopen dat je deze tendens kan voortzetten en weer snel hele nachten kan slapen! :thumbup: :thumbdown:
Bij mijn dochter hadden we ook problemen met doorslapen. Ze at meer dan genoeg, dachten we.
De consultatiearts zei toen tegen mij dat ze waarschijnlijk gewoon toe was aan koolhydraten, dus niet alleen een beetje fruit en groente, wat we al gaven, maar juist zetmeel (aardappels) en ook (al) brood. Het maakte niet uit wanneer op de dag ze dat kreeg, hoefde niet perse bij de laatste voeding. Ik vond het een beetje vreemd advies, maar ik wilde graag weer slapen
Dus die dag Liga, aardappels en pap (6 mnd) erbij gegeven en we konden na een week geen slaap weer heerlijk slapen!!
vanacht heeft ze heerlijk doorgeslapen van 1800 tot 0700 (hoestbui). Omdat ze gisteren had doorgeslapen tot 0930 heeft ze haar laatste voeding nu om 2100 gehad, toen werd ze zelf ook even wakker. Fles erin en slapen maar weer. Wat een verrukking.
Helaas is mevrouw gevoelig voor banaan, peer en gluten dus voorlopig even bijvoeding meer voor haar. Nu een afspraak met de dietist maken. We wachten het af.