Senna is al 4 weken lang s’nachts wakker
Hij is heel angstig en durft echt niet meer op zijn kamer te zijn
Het is begonnen toen het een keer vreselijk onweerde en sindsdien is elk geluid voor hem onweer (kwam ik gisteren achter dat dat zijn angst is)
Ik snap er niets van omdat we er heel normaal mee om gingen toen het onweerde
Tegenwoordig heb ik een matje op zijn kamer en slaap ik even bij hem op de kamer als hij wakker wordt
Hij lag de eerste weken bij ons in bed.
Maar ik wou hem uit ons bed hebben dus vandaar dat ik nu maar na hem ga als hij s’nachts wakker wordt
Ik blijf dan even bij hem en dan ga ik weer terug na mijn eigen bedl
Hij slaapt dan tot 5:00 uur en is dan weer gillend wakker.
Mijn schoonmoeder had laatst opgepast sávonds en toen werd hij ook wakker en zelfs zij zegt dat ze nog nooit zo’angstig kind heeft gezien.
Hij trilt erover en heeft soms koorts waarschijnlijk omdat dat kleine lichaampje zich zo opwind.
Overdag is Senna absoluut geen bang jongentje hij speelt veel buiten en ik vaak een rust moment op een dag.
We hebben ook elke avond hetzelfde ritueel en lezen hem elke avond voor zodat hij rustig kan gaan slapen
Is dit een fase? senna doe ik zonder problemen op bed en heeft eigenlijk altijd erg goed geslapen
Het maakt niet of hij s’middags wel of niet slaapt wakker wordt hij
heeft iemand een tip of is dit herkenbaar?
ik ben namelijk bekaf met die gebroken nachten
alvast bedankt :-*
gaan uitleggen wat onweer is…
dingen gaan vergelijken die net zo veel lawaai kunnen maken.
Hier is Aniek ook zo bang geweest voor onweer, het huis schudde dan ook wel op zijn grondvesten doordat het een keer insloeg op de dijk. Dat was bij mijn schoonouders, we logeerden daar en nadien hadden we ook geen tv meer.
We zijn het gaan uitleggen, tekeningen gemaakt, met haar naar een bouwplaats geweest en haar laten horen wat heien doet en dat vergeleken met de trillingen van onweer. Ook naar het station en de trein voorbij laten razen en zo verder.
Daarbij dan steeds gezegd dat ze best bang mag zijn, maar dat papa en mama altijd bij haar zijn in de kamer ernaast s’nachts en dat onweer niet elke dag gebeurt.
Toen ging het wel weer over, ze vind het nog steeds niet leuk, maar niet elk geluidje is onweer. Zou wat zijn ook, we wonen in bouwgebied, dus ze beginnen hier elke ochtend te heien om 7 uur. :roll:
Hier was mees ook erg bang van onweer/regen en vuurwerk,uitgelegt dat de wolken aan het opruimen zijn en daar door zoveel herrie maken,opeens is het eigenlijk over.
Ik heb senna verteld dat de wolken aan het spelen zijn
Ik heb het getekend en bij hem op de kamer gehangen
Gisternacht werd hij weer wakker en toen liet ik hem rustig de tekening zien en toen draaide hij zich om en ging weer slapen.
Hij vraagt wel steeds er komt geen onweer he maar aangezien het voorspeld wordt voor vanavond heb ik gezegd dat onweer misschien komt
Ik ben benieuwd
hoi hoi
in dit geval zou ik ook inderdaad gewoon eerlijk zijn dus je heb goed gehandeld door te zeggen dat het misschien wel komt, ik denk dat je ook nog eens zou kunnen vragen waar hij precies bang voor is of het komt door het geluid of misschien een tak tegen het raam aan, de flitsen van de bliksem
ook zou je een knuffel tot superheld kunnen benoemen die hem gaat beschermen in de nacht zodat hij niet bang hoeft te zijn voor de onweer want de onweer kan absoluut niet door beer/tijger/aap heen komen
groetjes nathalie