snachts plassen

Werd ik toch vannacht (03.30) wakker van een huilende peuter.

Toen ik bij hem kwam riep hij dat hij moest plassen ( :shock: ).

Dus meteen naar de wc met hem want de pot stond nog op zolder.

Op de wc een plas gedaan en toen weer naar bed. Huilbui was ook meteen over.

Maar…betekend dit dat bij misschien snachts ook zindelijk wordt??

Hoe gaat de zindelijkheids training voor snachts eigenlijk?

Moet ik een potje naast zijn kamerdeur zetten (in zijn kamertje zelf ligt vloerbedekking en hij plast nogal eens over de pot heen)?

ps

Vanmorgen konden we er wel om lachen, om zijn actie van vannacht trouwens. Op het moment zelf niet want ik slaap zelf nogal slecht.

Kevin was eerst overdag zindelijk, en werd het eigenlijk ook s’nachts …

Hij krijgt na het eten nog een klein beetje drinken, en daarna niet meer!!

Als wij naar bed gaan, laten we hem nog eventjes plassen, en gaan dan zelf ook …

Deur is open, en hij kan zo plassen als hij wilt, maar nog niet voorgekomen.

In de ochtend geeft hij zelf aan dat hij moet, en gaat hij naar de Wc

Succes, kleine jongens worden groot
:inlove: :dance:

Ja, dit is zeker een teken. Anne is al een aantal maanden s nachts zindelijk. Bij haar hebben we gewoon van het ene op andere moment de luier s nachts uitgelaten en dat ging meteen goed. Toen ze de luier nog droeg, had ze misschien 4 van de 7 nachten een klein plasje erin.

Nu wordt ze s nachts nog weleens wakker dat ze moet plassen. Ook huilt ze dan. Geen probleem, gewoon oppakken, naar de badkamer voor de wc of potje en weer lekker terug het bed in (behalve voor mij, want ik slaap ook slecht en kom dan niet tot moeilijk terug in slaap)

Dus ik zou het potje niet op de gang of zo zetten, gewoon op de badkamer als je die boven hebt (anders natuurlijk wel op de gang), of gewoon op de wc zetten zoals je nu hebt gedaan)

Goed hoor :clap:

heeft hij anders wel natte luiers?

Maaike heeft nu een paar dagen van de week een droge luier 's ochtends maar ik ga pas beginnen met 's nachts uit laten als ze 6 van de 7 dagen droog is ongeveer. Ze doet het toch niet in de luier als ze het doorheeft.

Ik vind dat je dus net zo goed kunt wachten tot dat de luiers droog blijven.

Maar hij heeft het duidelijk dus wel al wat door.

Misschien hebben sommige kinderen wat meer aansporing nodig hoor maar zo werkt het hier.

Met middagslaapje doe ik ook nog een luier om maar die is altijd droog.

Ik heb alleen geen plastic op het bed en wil dat eigenlijk ook niet :wink: .