snachts plassen in bed

Hallo!



ons zoontje wordt in januari 4. Een tijd geleden waren we vergeten om savonds een luier om te doen en hij was de hele nacht droog gebleven.Dus hebben we de luier maar afgelaten,dit wou hij zelf ook.Dit ging een hele tijd goed,tot voor kort…hij plast weer bijna elke nacht in zn bed. Hoe hiermee om te gaan? Wel/geen luier om?

Groetjes Silvana

Hoi Silvana

Onze zoon is sinds 2 maanden helemaal zindelijk. Tot die tijd zowel overdag als 's nachts nog echt helemaal niet! In de zomervakantie had ie opeens “bedacht” dat het toch wel interessant is om op de wc te plassen/poepen :roll: (ik had al zoveel geprobeerd met die kerel, zo zie je maar weer). Sinds deze tijd ben ik eigenlijk ook meteen helemaal gestopt met de luier. Ook wel met de gedachte dat hij ondertussen oud genoeg is om het te kunnen. Een paar keer ben ik er s nachts uit gegaan omdat hij onverhoopt toch in zijn bed plaste, maar de afgelopen maand niet meer. Eigenlijk is bij ons dus echt opeens de knop omgegaan…

Dat het af en toe (ook overdag met druk spelen) nog wel een keertje mis kan gaan heeft niks te maken met zindelijkheidstraining. Dat hoort er gewoon bij.

Succes!

Nog één tip mocht het echt niet lukken zonder luier: die luierbroekjes zijn ook wel een idee. Dan is er voor hem nog wel een soort van ‘onderbroek’ idee (voor “grote jongens”). Onze zoon was wel erg snel van “luiers zijn voor baby’s”…Speel een beetje in op het grote-jongens-gevoel. :smiley:

Hier ook 1x luier vergeten 's nachts en Ivan was droog. Daarna weken zonder luier ging goed. Maar opeens weer nat 's ochtends.

Nu laten wij hem plassen rond 23.00 en dan gaat het goed

Hoi!



luierbroekjes hebben wij nu ook gekocht. en idd luiers is voor baby’s en deze zijn voor grote jongens!

De laatste dagen is de luier weer droog.ben dan ook begonnen met vragen of hij niet in zijn grote-jongens-onderbroek wilde plassen.

Hem wakker maken als wij naar bed gaan,gaat helaas niet. Hij is niet wakker te krijgen(wel goed voor mijn buikspieren,want ik krijg er de slappe lach van…),wat we ook doen.

We maken deze luierbroekjes op en mochten ze dan nog altijd droog zijn smorgens,dan toch maar weer een onderbroek gebruiken…Wie weet.

Dank for the tips!