snachts ook zindelijk?

hoi

Savannah is 3 en half en overdag zindelijk.Snachts krijgt ze nog een luier om.Wanneer wordt t ijd om haar snachts ook zindelijk te maken? Wachten tot ze een droge luier heeft of er echt mee aan de slag gaan? Ik zie mezlef eigenlijk niet slaapdronken het bed verschonen als het mis is gegaan.

Tips?

Groetjes silvana

B´Elanna was ook laat zindelijk ´s nachts… Training hielp bij dat eigenwijsje niet, dus ik heb het zijn beloop gelaten…

Omdat ze ovedrag geenluier meer droeg is haar papa het na het stoeien voor het slapen gaan vergeten een luier om te doen…

Om 02.00 maakte ze ons wakker dat ze moest plassen…

Papa zegt: je hebt toch een luier om??? Nee, papa, ben je vergeten…

Daarna hebben we een waterdichte molton van de Hema op haar bed gedaan en haar zonder luier laten slapen…

Het is pas toen ze dik 6 was een keer misgegaan, omdat ze de beruchte droom had dat ze al op de wc zat :mrgreen:

Toen we merkten dat hij 's nachts droge luiers had, hebben we zijn luier uitgelaten.

Dat ging trouwens bijna tegelijkertijd met het het overdag zindelijk zijn.

Als hij niet goed plast, voordat hij naar bed gaat, dan maken we hem nog even wakker als we zelf gaan slapen en laten we hem dan plassen.

Eigenlijk gaat het niet meer mis.

Wel hebben we voor de zekerheid een waterdichte molton over zijn matras gekocht.

Succes!

Aniek was met bijna 3 zindelijk en durfde zelf pas met bijna 4 haar nachtluier uit te laten.

We hebben het doorgezet toen ze gewoon elke ochtend droog bleek.

Nog wel een hele tijd een waterdicht plateau op bed gehad met een handdoek onder het hoeslaken, dan hoefde ik enkel de onderhoes en de handdoek te verschonen.

Peter idem, hij was laat zindelijk, pas een maand of 4 nu.

Maar sinds 1 maand ook snachts. Ook uit hemzelf, hij was gewoon elke ochtend keer op keer weer droog en dan is het onzinnig om hem een luier aan te doen.

Ik heb dat niet getraind dus en maak me er niet druk om.

Ik was zelf laat met nachtzindelijk zijn, mijn man nog later. (5 en 7) en ik denk maar zo. Slapen is belangrijker dan niet plassen in bed, zolang ze zelf geen punt hebben met een luiertje, gewoon doen. Het komt vanzelf :thumbup:

Ik wacht gewoon tot hij het zelf aan geeft.

Dat heb ik ook gedaan met overdag. Hij was 3 jaar toen hij op de wc wilde poepen en 3,5 jaar toen hij wilde plassen op de wc. Geen zindelijkheidstraining gedaan. Hij was van de één op ander dag zindelijk.

Gisteren zei hij “als ik over een paar maanden 4 word dan wil ik 's nachts geen luier meer om”. Dus dat doen we dat maar en zien we wel hoe het gaat. En anders doe ik er gewoon nog één om.

Ik zie het probleem ook niet voor 's nachts. Of ze nu 3, 4, 5 of 6 zijn. Niemand heeft er toch last van?

J is nu ook voor de nacht zindelijk, ze wordt volgende week 3 jaar.

Ze is wel al vroeg overdag zindelijk, toen was ze 2 jaar en 2 mnd.

We laten haar voor het slapen gaan plassen en vordat wij naar bed gaan, dus ongever 22.30 uur zetten we haar slaapdronken op de wc. Ze doet dan een plas. Ze heeft geen een keer een ongelukje gehad en wil nu echt geen luier meer aan.

Ik zou het dus gewoon een keer proberen, is toch fijn als het goed gaat :thumbup: , zo niet dan gewoon nog even een luier om.

Heel grappig dat het bij onze meiden bij allebei hetzelfde ging. Vroeg zindelijk en met 3 jaar ook voor de nacht.

Kaylee was vorig jaar september zindelijk overdag, en nu sinds een maandje s nachts.

Ze mocht het van ons wel proberen, maar ze durfde zelf niet. Dan niet, als ze er aan toe is komt ze er zelf wel mee dachten we, en daar bleken we gelijk in te hebben.

Opeens zei ze “ik hoef geen luier meer voor het slapen hoor mama” en toen hebben we hem uit gelaten. Heel af en toe gaat het nog mis, maar ik heb nog heel wat van die zeiltjes over van het kraampakket en die legde ik in t begin in haar bed.

Ze had toen trouwens wel nog heel volle plasluiers hoor… dus daar heb ik niet op gewacht. Ik zet haar wel nog elke keer op het potje als ik zelf ga slapen.

Ze is hier nu net een maand of 2 a 3 overdag zindelijk :dance:

's Nachts draagt ze nog wel een luier, maar sinds een paar dagen zeggen we bij het op bed leggen dat ze, als ze wakker wordt, zelf haar luier uit mag doen en dan op het potje op haar kamer kan plassen.

Dit werkt eigenlijk al wel, want we worden gewekt door een vrolijk “Ik heb op het potje geplast” kreet :lol:

We zetten haar dan niet slaperig op het potje als wij zelf naar bed gaan vanwege die luier nog, maar toch is ze 's ochtends helemaal droog! Kan/Zal ik het dan toch gaan proberen al om zonder luier te laten slapen?

Dave hebben eerst een paar maanden 's nachts als wij naar bed gingen laten plassen… maar sinds een maand ofzo doen we dat niet meer… hij heeft een potje naast zijn bed staan en daar zit 's morgens netjes een plasje in of hij gaat als we hem wakker maken omdat we moeten werken en hij naar de opvang…

idd voor hij gaat slapen goed laten plassen…

knap van je meisje hoor :thumbup:

Hier 's nachts gaan proberen toen ze ongeveer de helft van de tijd droog was.

Ze was met net 2 overdag zindelijk (wilde geen luier meer om).

En deze zomer (met 3,5 dus) wilde ze 's nachts ook geen luier meer om; daar schaamde ze zich echt voor op de camping. Eerst ging het wel vaak mis dus toen ben ik haar op de wc gaan zetten als ik op bed ging en zo gaat het nu al weer een paar weken goed :thumbup: .