Sms-alert

Hier in zuid-oost brabant kun je lid worden van een sms-dienst van de politie. Je krijgt dan kosteloos een sms-je als er:

  • een kind wordt vermist
  • een inbreker in uw buurt rondloopt
  • een oplichter aan het werk is

    Heb me net aangemeld. Ik weet niet of dit in andere delen van Nederland ook al is. Vast wel. Je kunt dan een 0900-nummer bellen als je de verdachte hebt zien lopen of vermoed het kind gezien te hebben wat vermist is. Vind het wel een veilige gedacht :thumbup: .

ik heb er wel eens vaker over gehoord en gelezen,



Heb je er ook een site over oid?

mijn moeder ontvangt het oook zou ik ook wel willen gen idee hoe ik me aanmeld

vertel is :mrgreen:

Via de site van de poltie. Dus gewoon politie punt nl en daar de instructies volgen.

txsss ik ga ff koekeloeren :smiley:

Ik heb me een half jaar geleden aangemeld.

Heb nu in het totaal 3 sms berichten gekregen…


  • Er was een knuffel kwijt
  • Iemand was een doosje met methadon pillen verloren in de buurt
  • Dat er veel auto inbraken waren en als ik iets verdacht zag 112 moest bellen.



    Dat waren ze geloof ik en heb ze nog niet kunnen helpen. :shifty:

Ik heb dat nu al een hele tijd, en krijg zo af en toe (eens per maand denk ik ongeveer) sms-jes,



varieert van weggelopen kinderen en dementerenden (zeggen ze zo niet hoor, maar wat tactischer), schennisplegers in je buurt, als er een golf (auto)inbraken is geweest.



Bij weggelopen personen krijg je ook altijd een sms-je als ze weer gevonden zijn. Heel prettig.



Alleen ben ik verhuisd, en de aanmeldings-sms kwijt, en kan ik dus mijn postcode niet wijzigen. heel lastig.

Ik zal er eens een mail over sturen ofzo.

Yep… in Rotterdam is het ook!

Wij hebben het hier in zuid-west-brabant alweer ruim 2 jaar en er zijn al veel zaken mee opgelost.