smiddags niet meer slapen

Graag hoor ik van jullie wat een “normale” leeftijd is wanneer peutertjes smiddags niet meer willen slapen…





Namelijk heeft Jurjen nu al een maand of 2 dat hij 4x in de week geen tukje meer doet…het wordt nu steeds vaker…

Hij lit in zijn bedjewat te giebelen en praten met zijn knuffels, huilen doet hij niet…

daar ligt hij dan vaak wel een uurtje zo (ik haal hem er niet uit omdat ik het idee heb dat hij dan enigsinds wel rust)





is het vrij normaal dat kindjes (bijna 2 ) smiddags geen tukje meer doen?!







alvast bedankt!

famke

De ene is natuurlijk sneller als de ander, maar zo te lezen heeft hij het best naar z’n zin in zijn bedje.

Als Rhodé niet slaapt tussen de middag laat ik haar lekker 2 uurtjes kletsen in haar bed. Zo komt ze toch tot rust, en ik ook :wink:



Gewoon in z’n bedje doen hoor. Soms hebben ze periodes dat ze opeens niet meer slapen, en een maand later slapen ze 3 uur lang 's middags.

Pas als hij het niet meer leuk vind, zou ik er mee stoppen.

Bij Myrthe zijn het vanaf haar 2e verjaardag periodes geweest. Meestal legden we haar wel in haar bedje en vaak viel ze ook wel in slaap.

Sinds ze 3 is, lijkt het middagslaapje echt verleden tijd.

Hier is het middagslaapje ook verleden tijd…heel soms is ze heel moe en wil ze graag naar bed. Prima natuurlijk.

Rond de twee jaar had ze ook al dagen dat ze niet meer sliep, maar toen kon ik haar inderdaad nog wel naar bed doen en mocht ze een boekje lezen.

Rond de 18 maanden heeft ze ook 3 maanden niet meer geslapen overdag, dat kwam dus wel weer terug voor een periode.

Nu blijft ze meestal beneden en speelt ze of kijken we even tv voor de rust.



De een is er sneller klaar mee als de ander, hier is het ook vrij snel over dus .



Groetjes Alex

Hier zijn er van die fases geweest dat Jinthe niet meer wilde slapen, weken aan een stuk. Dan sliep ze weer wel, korte middagdutjes, dan weer langer. Nu slaat ze enkel in het weekend nog.



ik hoor vaker dat het vaak een fase is die weer voorbijgaat en ze wel weer willen slapen. Dus ik zou het nog even aanzien.