smettend nekje

Deze mama doet het volgens mij niet helemaal goed. Het nekje van Teus is helemaal rood en aan het smetten. Hij vervelt daar ook en het ruikt er.

Ik was in de veronderstelling dat ik zijn nek wel goed afdroogde, maar blijkbaar dus niet. Heeft iemand hier ervaringen mee, en wat hebben jullie eraan gedaan?

Oma zegt er talkpoeder op te strooien.

Ook heeft ie nog last van spuitpoep, waardoor iedere keer de hele boel onder zit…

Arm kereltje, hij is pas 7 weken.

hoi , wij hadden ook hetzelfde met jesse, . wij dachten omdat hij nogal een dik nekje had dat het kwam omdat het mischien een beetje broeit in zijn nekje , hij had het al kort na zn geboorte en ook twee vlekken op zn borst, pas na een aantal maanden ben ik er mee naar huisarts gegaan en achteraf wou ik dacht ik eerder was gegaan ,want het was namelijk een schimmel , het lijkt op luieruitslag zeg maar , rood en vuurig en soms een beetje plakkerig , (klinkt een beetje viesig ), wij hebben toen twee verschillende soorten creme gekregen , die niet echt goed hielpen , het was een weekje weg en toen zat het erweer, later een wat sterkerder creme (iets van emulvate of zoiets ) en dat helpt goed , maar ik gebruik het nog steeds, helemaal weg is het nog niet , ook zei de huisarts dat ik geen talkpoeder moest gebruiken want dat word korrelig en dan schuurt het weer, ook geen zwitsal maar balneum olie extra vettend in badje , en verder insmeren met een vaseline soort via de apotheek, dus als ik jou was zou ik er even naar laten kijken , tis maar een tipje hoor , ik wou dat ik eerder was gegaan want hij is inmiddels al 10 maand en hij had het al met twee maand, succes ermee

We gaan toevallig vrijdag naar de ha. Dus ik laat hem het ook wel even zien.

Nu twijfel ik of ik er dan dus wel slim aan doe om er vandaag wat talkpoeder op te doen.

Want het zijn grote rode vlekken. Ik zag het ook een beetje onder zijn oksel al. Misschien is het wel een schimmel. Op het einde van mijn zwangerschap had ik last van candida, misschien is het dat wel? Heb geen idee… :wall:

geen talkpoeder het in van onze kraamverzorgster geleerd (dan kan de huid niet ademen), anna had er rond deze leeftijd ook last van, bleken hormoonpukkeltjes te zijn (ik dacht echt dat ik iets fout deed en dat ik haar niet goed verzorgd had)

inkloppen met zinkzalf maakt het minder vurig, en wij hebben wat katoen in de plooi gelegd, om broien te voorkomen.

schimmel kan inderdaad ook.

ik hoop dat het meevalt. zorg in iedergeval dat je geen geparfumeerde producten gebruikt en de huid laat ademen

ja is moeilijk want in het verleden zei iemand tegen mij dat er mazena op moest dan droogde het mooi in , maar dat is het zelfde verhaal als talkpoeder dan gaat na een aantal uren een beetje korrelen en daarmee maak je het erger zei de huisarts tegen mij , maar ik denk dat je er beter wat sudocreme of vaseline op kunt doen tot vrijdag , want wij moeten het nu ook vet houden , maar dat moet je ook zelf maar even bekijken , je voelt het zelf het best , jesse heeft ook een soort exceem in z`n knieholtes en elleboog en achter oortjes dus we zijn toch al aan het smeren de hele dag , hihihihihih , of mischien maar beter er niets meer op smeren , kan het een beetje indrogen , ik weet het ook niet goed , maar jou uitleg klinkt al inderdaad een schimmeltje

De hormoonpukkels zijn gelukkig zo goed als weg. Hij heeft nu nog wel berg op zijn hoofd. Achter zijn oortjes hangen de vellen er bij.

Ik maak straks zijn nekje een beetje droog en kijk dan wel even wat ik doe, of ik sudocrème opsmeer of vaseline.

Ben zo bang dat ik het alleen maar erger maak voor het mannetje.

zinkzalf (i.o.d.) kan eigenlijk nooit kwaad, zelfde geld voor vaseline

snelle reacties he , :smiley: , nou ik had toen niet het idee dat jesse er last van had hoor , dus maak je niet al te veel zorgen hij heeft er zes maanden mee gelopen , erg he :wall: , dus die paar dagen tot de huisarts kan geen kwaad toch , het is net of onze mannetjes ook niets bespaard blijft want jesse had ook die hormoonpukkeltjes , heeeeell erg veel , hij had er een opzet hoofd van , en ook dikke berg op zn kleine koppie , ik deed dat sà vond met olie insmeren en de volgende dag met een stevig kaartje of met de nagel eraf krabben , dat was toen vrij snel over, en in badje goed met een gewoon washandje over zn koppie ronddraaaien , dit hielp toen ook goed, :thumbup: :thumbup:

Senne heeft het ook vaak in zijn nekje, af en toe in de oksels en het komt inderdaad van dikte,…

Hij spuugt, kwijlt en dat loopt allemaal in zijn nekplooitjes en zo geraakt zijn velletje open.

In zijn oksels kwam door mijn fout denk ik, maar nu let ik daar nóg grondiger op en gebeurd dat niet meer, alleen nog wel in zijn nekje.

Eosine en goed droogblazen! :thumbup:

Super al die snelle reacties!

Teus spuugt ook heel vaak, aan de kant waar dat het meeste gebeurd is het ook het ergst lijkt het wel.

Ik zal het straks nog eens goed bekijken. Het lijkt idd of hij er geen last van heeft.

Nee, Senne had en heeft er ook geen last van maar het lijkt me toch pijnlijk als ik het bekijk… :think:

Eén keer bloedde het zelf… :oops:

Als zijn nekvelletje echt open ligt, doe er eosine aan en blaas het goed droog voor je zijn nekje weer loslaat.

Succes! :-*

evt ook minder warm aankleden helpt ook goed.

hier ligt hij wel eens in rompertje omdat hier s morgens volle zon op ramen schijnt en dan is het snel warm hier.

tijdens het voeden slabbetje omdoen.

veel kwijlen?? slabbetje omdoen en laten dragen werkt ook goed en paar x per dag schone omdoen.

Teus slaapt ingebakerd. Maar hij voelt nooit superwarm aan in zijn nek. Gewoon normaal.

Hij geeft regelmatig nog voeding terug, maar dat wordt gelukkig wel iets minder.

Eosine laat de huid niet ademen, dus zou dat niet doen…

Rick heeft het ook. denk dat het een combinatie is van aanleg en vocht 9dus smetten). Z’n berg was heel snel weg door z’n bolletje in te smeren met Bepanthen. Ook z’n smetplekjes nu nog smeer ik in met Bepanthen (knieholtes, oksels, nekje en onder z’n kin sinds kort). Dit werkt het beste bij Rick, maar merk dat het ook met z’n weerstand te maken heeft. Tijdens tandjes wordt het veel erger, daarna wordt het weer rustiger.

Ben benieuwd wat de huisarts zegt vrijdag.

en zeker geen talkpoeder strooien in zijn nekje :naughty:

als hij het inademt is het gevaarlijk…

als je het al gebruiken wilt eerst op je handen wrijven :angel:

als je googled op smetten dan komt daar maar 1 algemeen geaccepteerde behandeling uit… zinkOLIEzalf.

Je hebt iets nodig wat de huid laat ademen, het smetten indroogt en de huid hersteld en dat doet zinkoliezalf. Gewone zinkzalf is vaak op basis van wolvet en dat kan de boel juist verergeren.

Hier hebben beide kinderen elke zomer smettende oren, de oren staan erg dicht op het hoofd en zelfs goed afdrogen scheelt niet. Beetje zweten en beide hebben de achterkant van t oor stuk.

Zinkoliezalf werkt echt als een tierelier…

Gewoon te verkrijgen bij de drogist.

Wat bij Yana super goed helpt is “Purelan” zalf van Medela. Dat is eigenlijk zalf voor gevoelige tepels. Die tip kreeg ik van onze kraamhulp. En het werkt echt goed tegen droge plekjes en “kapotte” naadjes.

Wij gebruiken veel bepanthen, werkt echt supergoed!

Wij ook Bephanten ( op aanraden van de kraamhulp ), werkt echt super :thumbup: .

Zinkzalf wordt zo klonterig, en droogt juist uit.

Het gaat er juist om, om het te bevochtingen :thumbup:

Groetjes Nellie