Hai ladies, hopelijk herkent iemand dit.
Nina heeft een rode plek achter haar oortje en dat blijft vochtig en stinkt een beetje.
Er komen wat gelige korstjes op en ziet er gewoon vurig/geirriteerd uit
Ik droog het steeds goed af maar het lijkt wel of het vanzelf weer vochtig word.
Ik heb Google er op los gegooid en het lijkt mij dat het dan een smetplekje is (exceem stinkt niet en is niet vochtig toch?) maar hoe behandel je zoiets?
De één zegt Maizena en de ander Bepanthen zalf?
Maizena kan ik me niet zo goed iets bij voorstellen en van Bepanthen weet ik dat het de huid herstelt.
Wie o wie heeft het verlossende woord? Of hebben jullie compleet andere tips?
SUDOCREME…
Hielp hier altijd perfect met smetplekjes…
EN die had Tessa veel hoor… Die spuugde veel en met het kwijlen ook…
En eczeem kan wel degelijk vochtig zijn…
ZOu het eens proberen met sudocreme of zinkzalf ( deze werkt ook drogend) en als het blijft en je weet niet zeker waar het van komt zou ik even lang je huisarts gaan…meestal is het niks en gaat het weer over, maar gewoon voor de zekerheid en je eigen geruststelling he…
yep, net wat mamatina zegt: sudocreme :thumbup:
is hier aangeraden door ha en door het cb
lev had het ook achter z’n oren
eerst de korstjes goed weghalen (evt met wat babyolie los maken) en dan een dikke laag sudocreme erop
en zelf een oude trui aantrekken
goed bijhouden en het werkt perfect!
Ok, dat heb ik ook in huis dus ik ga het meteen proberen.
Verder niet schoonmaken behalve met babyolie? Althans, de sudocreme blijft wel zitten dan?
ja sudocreme blijft wel zitten!! En helpt echt!!! Fenna heeft het ook in haar nekje van het spugen!! sudocreme erop volgende dag is het weg! :thumbup:
@oessie wrote:
ja sudocreme blijft wel zitten!! En helpt echt!!! Fenna heeft het ook in haar nekje van het spugen!! sudocreme erop volgende dag is het weg! :thumbup:
Ik vraag me ook af of het door het ‘mondje terug’ komt, we zijn juist erg voorzichtig met alle plooitjes afdrogen :?
Kan best dat er wat voeding achter haar oortje terechtkomt?
Bedenk me net dat het wel eens uit haar mondje loopt tijdens het voeden, moet haar wang regelmatig afdrogen…
Hmmm daar maar eens op letten dan.
Dank voor de hulp meiden :-*
jep komt idd van het spugen…als ze in bed liggen loopt het precies daar langs…en je veegt het niet meteen af…dus krijg je smet plekjes…
maak je geen zorgen hoor!gewoon sudocreme op smeren een paar daagjes na elke luier verschoning (sla en badje over) daarna in bad…goed daar af drogen…weer insmeren met sudocreme en weg is het!
sudocreme idd of zink.
maar wel heel dun erop deppen dat werkt het beste.
hopen dat het gauw over is!
:-*
…
Nou, beetje spuit 11 antwoord hier…
Maar dus idd sudocreme en het komt zeker weten van het mondje terug geven hoor. Dun laagje en even niet in bad.
Suxes!
Mellie maizena (ik gebruik zelf trouwens ordinaire bloem :mrgreen: ) neemt vocht op. Ik heb het voor smetplekjes nooit gebruikt. Wel voor tot bloedens toe rode billen. Om en om met verschonen bloem en volgende beurt bepanthen en het is in 2 dagen volledig weg :thumbup:
De meeste hebben het al gezegd maar sudocreme werkt :thumbup:
Merel had altijd smetplekjes in de nek.
Sinds ik elke dag (1x per dag) haar nekje droogdep met een hydrofiel en daarna dun insmeer met bepanthen is het weg.
Ook als ze eens lichte rode billetjes heeft dan smeer ik bepanthen. De volgende dag is het dan weg.
Gr yvonne
maizena wordt idd ook wel eens aangeraden, maar bij het gezichtje in de buurt worden poeders toch afgeraden omdat het kan gaat stuiven en ze het dan kunnen inademen…
Sudocreme wordt in de zorg veel gebruikt ook bij ouderen voor de doorligplekken, dus zo slecht kan het niet zijn he…
EN idd in plooitjes kun je beter niet te dik smeren vanwege de klonten… op de billen kan het weer wel lekker dikker…Maar volgens mij kun je beter wat vaker dun smeren dan 1 keer heel dik…
GElukkig weet je nu ook waar het van komt, kun je het een beetje gaan voorkomen… is altijd nog het beste he
mijn middelste meid had heel erg last van smetplekken door dat ze op onverklaarbare wijze extreem veel aankwam de eerste paar maanden terwijl ze juist veel teweinig at(wat waarscheinlijk met me zwangerschap heeft temaken)
kreeg ze heel veel plooien waar dus bijna geen lucht bij kwam.
ze had het in haar nek,oksels,knieholtes,liezen,nek,keel en ook achter de oren en was ook steeds helemaal nat en stonk en helemaal stuk wij hebben ook van alles geprobeert zelfs voor geschreven zalf van de dokter maar het beste hielp de gewone zinkzalf van natusan een heel dun laagje erop smeren als je tedik smeert kan het ook gaan irriteren.
en soms een heel klein beetje talkpoeder goed erover heen uitsmeren en het over tollige weg blazen hielp ook erg goed
veel succes
Ik gebruik Wecesin poeder van Weleda. Is bedoelt voor het navelstrengetje maar werkt ook heel goed op smet plekken.
Voor alle poeders (dus ook maizena) geldt dat je het heeeeeel dun moet aanbrengen.
Ik heb daarvoor een blush kwast gekocht (en natuurlijk alleen in gebruik hiervoor)
ik heb bij mijn dochtertje maizena gebbruikt toen ze net geboren was …ze had toen steeds smetplekjes in haar liezen …en dat werd door hetplassen enzo natturlijk ook steeds weer vochtig…
het was een advies van mn vk…ze zei je pakt een dot wattem em doet daar flink wat maizena op…en op e plek deppen.
het werkte echt als een tierelier moet ik zeggen…het bleef mooi droog en het plekje heelde supersnel.
Vind het persoonlijk veel beter als sudocreme of zinkzalf ofzoiets want dan houd je het plekje toch juist vochtig.
:-* inge
hoi
ik gebruik voor mijn dochter idd ook talk poeder werkt prima
dat van die watten goede tip ik deed t op mijn eigen vinger en dan erop smeren maar dies handig en hygienischer!!!
gr loessie
@Claudie23 wrote:
jep komt idd van het spugen…als ze in bed liggen loopt het precies daar langs…en je veegt het niet meteen af…dus krijg je smet plekjes…
Jee, daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Anna heeft ook af en toe wat rode plekjes/schilfertjes achter haar oortjes, maar ik dacht dat dit misschien kwam doordat ik haar niet goed afdroogde na het badderen (hoewel me dit wel sterk leek, aangezien ik haar erg nauwkeurig afdroog).
Weer wat geleerd! :dance:
Nou, ik heb de sudocreme in ieder geval afgeschreven, hoe dun ik het ook smeer het blijft toch achter het oortje zitten na het badderen en krijg ik het niet meer weg.
Bepanthen echter werkt als een tierelier! 3 keer per dag smeren en de volgende dag is het smetplekje weg :dance:
Nu met drooghouden en preventief na het badje smeren heeft Nina nergens last van :inlove: