Smetplek of eczeem

Lang verhaal maar goed hier komt ie

Begin september zijn we met Melinda naar de huisarts geweest omdat ze een minuscuul plekje had op haar oorlel…

Huisarts dacht aan een wrijf plekje door kleding etc etc…

Ze heeft de zalf Fucidin gekregen

Krentenbaard was het volgens haar niet gelukkig maar…

Nu sinds vorige week werd het in 1 keer slimmer en slimmer, helemaal achter het oortje rood en vochtig korsten etc etc…

En de hele oorlel rood en vochtig plus gedeelte van het wangetje gewoon rood…

Dus vanmorgen weer na de huisarts, en ze heeft Melinda antibiotica voorgeschreven, AMOXICILINE…

Ze heeft eigenlijk niet gezegd wat het wel was, ben het zelf ook vergeten te vragen …

Nu moet ze 3 maal daags antibiotica slikken…

Als het donderdag nog niks beter is moeten we weerkomen op het spreek uur…

Het is ook zo zielig, vanmiddag wou ik het lelletje beetje deppen met water en kwam er nauwelijks aan en het begon al te bloeden :frowning:

Wie heeft ook zoiets meegemaakt ???

Lieverd, heb je cardifloor al geprobeerd?

Verder zou ik een verwijsbrief vragen voor de huidarts. Die kunnen denk ik dit beter beoordelen.

:-*

Ik zou idd een verwijsbrief vragen. Beter even laten checken die weten het meestal beter

ga met mijn voorgangers mee :thumbup:

saai, maar ook ik zou verwijsbrief vragen…

@Debbie & Lana wrote:

Lieverd, heb je cardifloor al geprobeerd?

Verder zou ik een verwijsbrief vragen voor de huidarts. Die kunnen denk ik dit beter beoordelen.

:-*

Cardifloor al geprobeerd Deb :slight_smile:

Soms wordt bij eczeem antibiotica voor geschreven, maar misschien is het ook wel een kleine infectie? Als het niet opknapt idd een verwijs aanvragen. Ik heb zelf ervaren dat veel huisartsen vaak erg weinig verstand van/ ervaring met huidklachten hebben.

smetplekken zien er ook zo uit. aukje heeft dit ook veel.

maar spuugt melinde ook veel?

dit was de oorzaak bij aukje ze spuugd een het liep achter haar oor en dat veroorzaakte smetplekken, deze doen ook heel erg pijn

Daar smeer ik altijd purol of vaseline op.

inmiddels weer naar de HAP geweest gisteren…

Melinda heeft dus wel krentenbaard :?

Antibiotica gekregen amoxiciline/clavulaanzuur