Haj haj
Mijn meisje spuugt en kwijlt veel en heeft dus smet op haar keeltje.
Ik probeer het al heel goed droog te houden maar als ik er iets op wil doen zeggen ze allemaal wat anders, poeder, sudo, bepanthen…
ik weet het niet meer??? :oops:
Ik gebruikte altijd Bepanthen. Het verzorgt de plek en houdt het vet, waardoor de spuug minder goed in de huid kan trekken en er dus minder irritatie onstaat.
Ik deed er bij Tycho altijd sudo op. Dat zorgt er ook voor dat het niet nat blijft op die plekjes.
ik heb zelf nog wel eens alst van smet in de lies en sudo is het enige dat het weg laat gaan en wat de pijn meteen verzacht. wel DUN smeren
hier heb ik destijds gewoon een heel dun laagje sudocreme geprobeerd, omdat ik dat vanuit die blije doos in de kast had staan… en het werkte nog ook :mrgreen: .
Dus bij kind 2,3 en 4 als ze een smetplekje hadden ging daar sudocreme op.
Kaya heeft het ook omdat het gelijk in dr nek loopt als ze spuugt. 't kost wat moeite om het op zn plaats te krijgen, maar Sudo werkt goed
En de rest is gewoon uitproberen, als het één niet werkt voor jouw kind, misschien het andere wel.
Bij mijn dochter blijft het achter haar oortje vochtig. Hoe goed ik ook afdroog, bij het ene blijven er wondjes komen. Ik heb het met sudocreme gedaan, dat hielp goed. Mijn schoonzus paste een keer op, en had er levertraanzalf op gedaan, volgens haar helpt dat het beste, en dat was bij mijn dochter ook zo, het was binnen no time over. Nu zelf die zalf nog eens halen, want het begint nu weer.
okido, dank jullie wel :thumbup:
Wij in de zorg doen heel dun sudo inkloppen op smetplekjes. Wel heel dun en dat het bijna niet meer zichtbaar is…
:thumbup: Ik heb inderdaad sudo gebruikt, ziet er weer goed uit
Ik doe sudo ook altijd kloppen, ook op de billen zodat het bijna helemaal weg is :thumbup: