smeren!

heej meiden, ik heb misschien wel een heeeeel dom vraagje, maar ik weet het echt niet! :oops:

Sinds gister ben ik in het rijke bezit van een nieuw oppaskindje, een allerschattigst lief klein moppie van 2 jaar oud :inlove: . Nu is alleen het feit…ze is surinaams! Geen probleem zou je zo denken, maar ik heb er toch 1 gevonden.

Moet ik dit kindje nou ook gewoon insmeren met zonnebrandcreme of niet?? :think: Ik heb het tot nu toe wel gedaan hoor. Ze is echt heel mooi donkerbruin van zichzelf en het voelt zo nutteloos zeg maar :shifty:

Iig, heeft 1 van jullie (eigen) ervaring met dit huidskleurtje??

Alvast bedankt!

Jiska

De dochter van mijn vriendin is half surinaams, en behoorlijk donker. Maar haar moeder smeert haar altijd gewoon in. En een vriendin van me is helemaal surinaams, en nog donkerder, en zij heeft wel eens verteld dat zij ook wel kan verbranden. En toevallig zei de vriend van mijn vriendin (Antiliaans) gisteren tegen me dat hij ook last van de zon krijgt als hij er te lang in zit, en hij is echt heel donker! Ik zou gewoon smeren dus! Beter teveel dan te weinig…

Ik zou ook gewoon smeren. Baat het niet dan schaad het in ieder geval ook niet.

Misschien dat je vanavond de moeder even kunt vragen wat zij normaal gesproken doet?

Groetjes,

Marlous

Ja…hoewel ze vaak meer pigment bevatten dan lichter getinte mensen zullen ze misschien net snel,maar zeker wel kunnen verbranden…althans, het kindje is 2 jaar! Dus alleen daarom al insmeren.

Daarnaast heeft de zon als bijwerking huidveroudering…ook dit zal bij een donker getint persoon minder snel gaan doordat de huid meer melanine bevat (en dus elastischer is),maar dan nog is smeren geen overbodige luxe…(not to mention de echte nadelige effecten van de zon…hoef ik neem ik aan niet te noemen).

Nogmaals…het kind is pas 2…dus smeren zou ik zeggen…

Donkere vrouwen / mannen / kinderen kunnen zich ook verbranden je ziet de verbranding niet of amper maar de gene die verbrand is VOELT het daarin tegen wel!

Smeren dus! :mrgreen:

Ja smeren!

We waren zondag op strand en daar was een man die smeerde zijn dochtertje (huidskleur; echt zwart) flink in!

Man is Surinaams en dochter is mixje

(zie - oude ! - avatar )

en ik smeer Eva in met factor 20.

Manlief zit bij voorkeur niet in zon

maar is op vakanties wel verveld

zonder verbrand te zijn geweest overigens.

Hij kleurt wel aantal tinten donkerder

na veertien dagen Mediterranee hoor 8)

Een klein donker kindje zou ik ook insmeren,

idd vanwege kwetsbare huid.

Veel plezier buiten !

heel erg bedankt voor jullie reacties! zoals ik al zei, ik had er al zowieso ingesmeerd dus heb iig goed gehandeld :mrgreen:

er mag hier weer een slotje op hoor!

Groetjes Jiska

Als mijn surinaamse vriendin verbrand lijkt haar huid wel zwart ipv bruin.

ik ben bij nano daar nog steeds over aan het twijfelen. ik doe het dus uh heel af en toe…nano verbrandt niet, kleurt wel wat bij. een donkere huid is gemaakt om de zon aan te kunnen, lijkt mij. ik probeer al zolang ik nano heb te vinden hoe dat met huidkanker zit, logischerwijs zou in afrika -als een donkere huid net zo werkt als een blanke huid wbt huidkanker door de zon- veel meer huidkanker moeten voorkomen dan hier. maar daar kan ik niks over vinden. Wél dat huidkanker vooral voorkomt bij bepaalde huiddtypes (erg lichte huid) en dat staat dan weer ver van nano’s huidtype af dus…

Hoe dan ook, als moeders smeert, zou ik sowieso ook smeren…