Smartphone, welke? Ben er bijna uit, maar jullie advies nog.

Hallo, ik heb op Internet heel veel smarttelefoons vergeleken (dus wie mijn overzicht wil hebben…). Ik kom uit op een LG E610 Optimus L5. Geen idee of dit in de praktijk voor mij ook de beste is… Mijn man zegt gevoelsmatig eerder voor een HTC of Samsung te gaan. Wie van jullie kan plus- en minpunten opsommen van dit toestel? En wie kan mij een beter vergelijkbaar (welk merk dan ook) adviseren en waarom?

Mijn “eisen” zijn:



Simlockvrij

10,16 cm/4" beeldscherm of groter

Alleen touchscreen

GPS

Video

Ingebouwde flitser

Email

Wifi

Android

Prijs max. 180 Euro



Alvast bedankt voor jullie meedenken!



Viratine

Mijn man heeft de LG 5 en heeft de 3 gehad en hij was meer tevreden (all over) de 3.

De camera is echt niet scherp of goed te noemen.

Touchscreen werkt overwegend traag.

Ik heb al jaren Samsung en dat bevalt mij altijd prima!

Na de Galaxy s2 heb ik nu de Galaxy note 2.

Hoewel het een groot toestel is kan ik er zeer goed mee overweg!

Ook hier ben ik dik tevreden over!



Ik internet veel met de telefoon en ook foto’s en filmpjes maken is een bijna dagelijks iets.

Maar de Samsungs die jij noemt is niet in die prijsklasse.



Zelf ben ik heel erg tevreden geweest over HTC wildfire.

Klopt, maar ging me ook meer even om aan te geven dat het merk mij prima bevalt :smiley:

Ja ok, Samsung galaxy bevalt mij ook prima. Maar ik heb een kleinere leentoestel gehad en wat een hell… echt niet fijn.

Ik ben dik tevreden met mijn Galaxy Sii. Ik internet er veel op, spelletjes, verschillende apps, video kijken, music luitseren, boeken lezen. Oh, en soms zelfs telefoneren! :wink:

Is de samsung galaxy ace 2 ook een goed toestel?

heb nl een gezien met een redelijk goedkope abbonement.

Ik heb de Galaxy Ace. Nadeel van het toestel vind ik dat de toetsen op je toetsenbord (scherm) vrij klein zijn en extreem gevoelig. Bij het typen van een berichtje heb je dus in elk woord typfouten, omdat je er onder precies de goede hoek op moet drukken. En als je heel snel typt, is er nog wel eens vertraging. De menu’s zijn ook niet altijd even praktisch.



Verder wel een mooi toestel. Er zit een goede camera op. Ik kan foto’s die ik met de telefoon gemaakt heb, zelfs zonder problemen laten afdrukken.

Inmiddels heb ik mijn keuze gemaakt! Het is een Acer geworden! Deze was voor mij vergelijkbaar met een HTC en Samsung, echter de Acer had het grootste display… Ik hoop dat hij zo snel mogelijk komt…



Bedankt voor al jullie adviezen en hopelijk hebben anderen er ook (nog) wat aan!



Groetjes,



Viratine

Welke acer heb je genomen?

Mijn zus heeft acer, en die is niet helemaal in orde. Hij gaat steeds naar ‘’ Recent ‘’ midden in een spel of wat dan ook… :shifty:

@ Jippie,kan je de toetsen niet vergoten?

Ik kan dat nl wel op mn Ipod.

Nee, de toetsen kun je niet vergroten, voor zover ik weet. Je kunt het toestel wel draaien, maar dan blijven de toetsen even groot. Het gaat ook meer om de gevoeligheid dan de grootte. De toetsen op hub’s telefoon (Nokia Lumia) zijn zelfs nog kleiner, maar het typen gaat een stuk beter. Vrijwel nooit typfouten en hij is ook sneller.