Smartphone met navigatie?

Ik ben eens aan het rondkijken voor een smartphone. Nu lijkt me met navigatie wel fijn maar maak je dan de hele tijd gebruik van internet? Of hoe zit dat?

En als je in het buitenland bent, kan je dan ook internetten als je een webbundel hebt? Of heb je dan buitenland tarieven net zoals je met bellen hebt?

En kan je op de moderne smartphones gewoon mailen via hotmail en kpn-webmail?

En moet je voor de beste apps echt een Iphone ofzo hebben of kan dat ook met Samsung, Nokia etc?

Alvast bedankt.

@LimburgM wrote:

En moet je voor de beste apps echt een Iphone ofzo hebben of kan dat ook met Samsung, Nokia etc?

Alvast bedankt.

Voor de beste apps hoef je niet direct een Iphone te hebben hoor!

Kan ook op Samsung en Nokia hoor, ik had voorheen een HTC Sensation, nu Iphone, maar kan nog niet direct zeggen dat ik de Iphone beter vind dat die HTC :wink:

Voor zover ik weet :wink:

maak je bij navigatie inderdaad constant verbinding met internet. Bij een navigatie systeem in de auto oid wordt de informatie in het kastje zelf opgeslagen, dat gebeurt niet bij een smartphone.

Internetten in het buitenland is ontzettend duur en bijna altijd niet inbegrepen in je bundel. Dit moet je vaak ook handmatig uitzetten, sommige apps halen soms updates op en dan maak je onbedoeld toch verbinding.

Alle producten van Apple hebben hun naam mee :wink: maar de andere merken kunnen het net zo goed, sommigen zeggen zelfs beter.

Volgens mij zijn heel veel apps voor beide soorten beschikbaar.

Email op je smartphone weet ik niet.

Mailen kan gewoon met je smartphone. :slight_smile:

Thanks. Dan is het handiger om gewoon mijn tomtom erbij te houden ipv de navigatie op zo’n phone te gebruiken.

Volgens mij ben je alleen internet nodig als hij de route berekend. Niet tijdens het rijden.

Mijn man gebruikt het dagelijks en veel. voor zowel binnen als buitenland. het werkt super!

De app koste iets van 60 euro maar gratis updates.

Ik geloof dat veel smartphones wel iets van navigatie hebben, het is af en toe best handig maar als vervanging van een tomtom of zo zou ik niet doen, het vreet ook batterij.

Ik heb een HTC DesireS en een iPad en ik merk dat Android (daar draait mijn foon op) nagenoeg dezelfde apps heeft als Apple.

Dus daar zo ik niet persé een iPhone voor nemen.

Samsung draait veelal ook op Android en dat werkt erg lekker.

Nokia zou ik niet nemen, mijn man heeft een Nokia en ik ben geen fan van Symbian/Ovi of hoe dat besturingssysteem tegenwoordig ook mag heten.

Mijn voorkeur ligt bij HTC/Samsung en daar zijn hele veel mooie toestellen van.

Internet in het buitenland is inderdaad erg duur, bij Vodafone heb je dan weer zo’n abonnement dat je voor €2,50 per dag kan internetten dacht ik maar aangezien mijn telefoon simlockvrij is heb ik in Ierland een prepaidsim gekocht waar ook internet op zat en die gebruikt.

Als het goed is kun je je telefoon ook zo instellen dat je geen gebruik maakt van dataroaming dus als je de grens overgaat gaat je internet niet aan dus dat is ook een optie.

Je kan ook via google maps je laten navigeren he, die staat er misschien zelfs wel standaard op. Je kan dan in je auto via een lader in de ‘aansteker’ opladen, ideaal.

Ik heb een Sony Ericsson smartphone, ben er erg over te spreken!

@Sennapen wrote:

Je kan ook via google maps je laten navigeren he, die staat er misschien zelfs wel standaard op. Je kan dan in je auto via een lader in de ‘aansteker’ opladen, ideaal.

Ik heb een Sony Ericsson smartphone, ben er erg over te spreken!

Dat moet wel via internet of 3g. Maar de tomtom app niet.

je kan ook van te voren de route downloaden ofzoiets maar hoe dat werkt weet ik niet ik heb gewoon overal internet :shifty: