Smart Trike of Little Tikes Trike

Stuart’s verjaardag komt er aan en we zouden hem graag een driewieler kado willen doen.

Maar we twijfelen aan een Smart Trike Zoo of Fresh of een Little Tikes Trike Lime.

Met name is voor ons belangrijk hoe de banden zijn, dat het niet van die rammel banden zijn (dus plastic) en of je met de duwstang fatsoenlijk kan sturen.

Iemand hier toevallig ervaring mee ?

Smart trike Zoo:

Smart Trike Fresh

Little tikes trike Lime:

Hier ervaring met dit soort fietsjes… ik vindt het ondingen. Maar goed dat is gewoon heel persoonlijk.

Hier een little tikes gekocht en vond het een heerlijk ding. Gebruikte hem voornamelijk met de hond uitlaten en de banden zien er nog steeds super uit.

Volgens mij heb ik de onderste alleen dan de oude versie. Je kon hem vanaf 6 maanden gebruiken tot 3 jaar.

Wij hebben die tweede! De smart trike, alleen dan een andere kleurformatie en echt wat hebben wij er een plezier mee (gehad) roan vond het helemaaaaaal geweldig, super handig en wendbaar voor in de winkel en ook voor stukkies lopen, zeker een aanrader. Maar mijn zus haar kindje vond het blijkbaar niets, die heeft hem amper gebruikt, zo zonde.

Het zijn geen schrale banden en jij kan sturen he dat ding gaat van links naar rechts, het is wel ff wennen zal ik eerlijk zeggen, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt, nee geweldig ding, ben er heel tevreden over, roan vond het echt zo leuk en ik eigenlijk ook. Hier zie je heel veel mensen met zo,n ding lopen :thumbup:

Ik zeg ga eens naar de toys, daar staan ze vaak en probeer het zelf uit, de straat is natuurlijk niet zo recht en glad als de winkel maar het is gewoon heel makkelijk sturen, beter dan andere driewielers met duwstang

Wij hadden een Smart Trike op het gedachte van de tweede, maar dan zonder alle poespas. Bij de eerste een maand veel gebruikt. Toen brak de stang af, hebben we een nieuwe gekregen. Ik kreeg trouwens heel veel pijn in mijn pols van het duwen en draaien. Ook werkte de fietsfunctie niet goed, ze kon trappen wat ze wilde, maar op de een of andere manier werkte dat systeem niet goed en trapte ze constant door. De tweede heeft er nog wel eens opgezeten, maar vond er niks aan, zat liever op haar loopauto en daarna op haar loopfiets. En nu hebben we hem naar de stort gebracht. Dus nummer drie zal er helemaal niet op zitten :smiley: En er komt ook geen nieuwe, ik ben er dus niet enthousiast over.

Hier ook de 2e in het rood gehad. Wat een onding! Echt voor ons de miskoop van dat jaar geweest. Stang leek soms wel dol, zodat hij niet meer stuurde en dat trapperprobleem (doortrappen) werden we hier ook gek van. Hij leek van alle fietsjes de stevigste, maar echt spijt dat we geen ander merk hadden gekocht.

Ik kan er niks aan doen maar ik vind ze niet mooi :oops:

@Marieke_5000 wrote:

Als je een driewieler wil waar ze met een jaar al op kunnen en met je kind meegroeien, dan krijg je allemaal van die futuristisch uitziende gevalletjes.

Maar al die poespas kan er af en dan hou je een doodgewone driewieler over.

Clair, dan voor een normale puky gaan, onverwoestbaar en zonder poespas, gaan jaaaaaaren mee :thumbup: :thumbup: (met verstelbaar stoeltje zijn die, heel handig. En je kunt de trappers ‘vast’ zetten of mee laten trappen, ook heel handig :thumbup: )

Jeetje wat een stellages :think:

Hier een oerdegelijke metalen puky met luchtbanden, ideaal :mrgreen:

@Marieke_5000 wrote:

:snooty:

waarom moeten ze er met een jaar al op? hier ook een fijne puky!

Ze hoeven er niet met een jaar op, maar als hij er nu al plezier van kan hebben zou dat wel leuk zijn.

Maar ik zie dat je bij Puky ook een gordelsetje bij kan kopen, dat had ik eerder nog niet gezien.

Ik vind ze ook niet zo mooi, maar dat was je vraag niet :wink:

Wij hadden een hele simpele gekocht, dochters vinden het allebei geweldig, maar ik vind het een onding… Plastic bandjes (nooit over nagedacht) maar je hoort ons al van verre aankomen… Stuur kan niet goed vast, dus als je dreumes stuurt ga je alle kanten op, behalve de goede… Duwstang is kort, dus je krijgt last van je pols of rug.

Vind het idee erg leuk, eerst duwen, later zelf fietsen. Maar duwen doe ik dus liever met de kinderwagen…

Ik zou het dus in ieder geval eerst eens proberen in een winkel…

@Liesbeth wrote:

Plastic bandjes (nooit over nagedacht) maar je hoort ons al van verre aankomen…

En dat is dus de reden geweest dat wij geen Smart of Little Tikes Trike gekocht hebben.

We willen echt rubberen banden of luchtbanden en die konden we binnen die merken geen geschikte vinden.

Dus wordt het inderdaad een Puky of een kettler maar daar kunnen ze pas vanaf 90cm op, dus wordt kado voor volgend jaar denk ik zo…

Bedankt iedereen voor de feedback :slight_smile:

Hier een puky met luchtbanden en gordelset, verhoogde rugsteun en voetplaat! Met de voetplaat kunnen ze er dus al vanaf circa 1 jaar op. Ideaal. Inmiddels hebben wij de voetplaat los doorverkocht aan de overburen, Suus kan er nu al wel zo op. Maar verder is het een ideale combi. Die voetplaat komt net boven de trappers en is zo royaal dat ze dan gewoon lekker relaxed kunnen zitten, voeten op de plank, stuur fixeer je dan zodat hij alleen recht vooruit kan en duwen maar.

Wij hebben de captain Sharky uitvoering, niet zo leuk voor meisjes, maarja, we hebben hem gekocht voor Mies, dus ze moet het er maar mee doen :mrgreen: