smalle autostoeltjes

Op het moment hebben we een MC Tobi voor Pete en 2 MC CabrioFix voor Luc en Stan.

Eigenlijk past dit net niet :roll: maar als de Tobi een beetje in ligstand gaat in het midden van de achterbank dan passen er aan beide zijdes een CabrioFix naast.



Nu zijn Luc en Stan al bijna 10 kilo :shock: en zijn ze uit de CabrioFix aan het groeien.

Nu moeten we 2 nieuwe autostoeltjes van groep ‘9 maanden tot 3,5 jaar’ gaan halen. Nu willen we graag dat dit gaat passen zonder een of meerdere autostoeltjes in de ligstand te zetten. Op de site van MC kan ik alleen autostoeltjes vinden die (net als de Cabriofix) 440 mm breed zijn en dat wordt dus een probleem.



Zijn er andere merken die iets smaller zijn? Het gaat misschien om 1 cm per autostoeltje, dan gaat het denk ik al passen en hoeven we geen andere auto te kopen…



Groetjes Saskia

Wij hebben een romer king en een MC priory. De RK is volgens mij iets smaller :think:

Ik ga even op hun site kijken, dankje :-*

Hmm, geen afmetingen op de site. Binnenkort even een bezoek aan Prenatal.

Als ik er aan denk, loop ik vanavond wel even met een meetlint naar de auoto :thumbup:

Helaas…de romer king is zelfs nog breder. Ik kom uit op 46cm bij het breedste deel.

:cry: :wall:



Iemand anders nog een idee?

hier een soortgelijk probleem…



Wij rijden in een avensis station en er passen wel 2 maxi cosi rodi XR stoelen+1 maxi cosi cabrio op de achterbank, maar 2XR+tobi of kingstoel voor Mies past niet.

Ja, het past ja, als we er met ons volle gewicht tegenaanduwen… :wall:



Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een andere optie…



1 kind voorin en mama op ritten met het hele gezin dan maar achterin.

We halen dan de hoofdsteun van de voorstoel af zodat ik vrij kan kijken (anders word ik wagenziek) en dan gaat het wel. Ik kan me nu eenmaal makkelijker vormen dan een stoel (en dat wil wat zeggen gezien ik fors ben en maat 52 draag)



Meestens van de tijd rijd ik alleen met de kinderen en dan is 1 voorin en 2 achterin geen punt.

Het was voor ons geen reden om een andere auto te kopen.

Dat willen we wel, maar niet eerder als dat we door hebben kunnen sparen voor een auto die we ook echt gaaf vinden (avensis verso 7 seater)

trouwens… ik zie dat ze 6 maanden zijn… groeien ze er al uit dan :shock:



Mies is 1 jaar, weegt 10 kilo, zit in maat 86 en zit er nog prima in hoor. Ja, zijn voeten steken uit, maar dat is niet erg, zijn hoofd heeft nog 4 cm ruimte voor die uit zal gaan steken en wat rechtop zitten aangaat, nou, dan zetten we de stoel gewoon iets meer rechtop in de riemen.

Gaat nog steeds perfect.



We hadden al gepast met de sps, vandaar dat we weten dat het niet past.

Maar zoals gezegd, dan ga ik wel achterin.

de maxi cosi priori de voorloper van de tobi die is smaller en past wel

nope… niet smaller.



Wij hebben een priori, maar ook die is 44 cm breed hoor… Dus dat gaat niet werken.



Wij hebben ons ook rot gezocht naar smallere stoelen, maar tenzij we goedkope nania troep gingen halen, vonden we die niet.



Mijn kinderen zijn me te waardevol om te vervoeren in net aan goed gekeurde stoelen die naast een CE keurmerk door geen enkele crashtest komen en achterin gaan zitten is goedkoper dan een nieuwe auto :wink:

Wij hebben de auto ook echt gekocht met het feit dat er 3 stoelen naast elkaar moesten komen. En het past :mrgreen:

De auto die we hadden, pasten er amper 2 naast elkaar :lol:

Moet er ook wel bij zeggen, dat wij toch vaak rondrijden, zoals Cell doet: met 1 kind voorin. Eigenlijk doe ik dat altijd als ik alleen met 3 kids weg ga. Amy zit altijd in het midden en haar stoel gaat met een gewone gordel vast, dat is heel erg “pielen” tussen de stoelen.

Dus als het niet hoeft, gaat ze lekker voor :thumbup:

Hier ook 2 achterin en een voorin als ik alleen met ze rijd of Britt zit met een 2 punts gordel los in het midden…ze is wel net 1.35, maar heb liever dat ze nog op een verhoger zit :shifty: .



Wij hebben overigens een Zafira, die heeft ook nog twee stoeltjes in de kofferbak die je omhoog kan klappen, maar zie daar maar eens te komen als er al 2 stoelen op de achterbank staan :roll: .

Doen we dus alleen op de lange stukken.

Heb je een grote auto…past het nog niet… :wall:

Als wij eens met meerdere kids wegwillen, zetten we de middelste stoel achterin de auto. Wij hebben een peugeot 307 sw.



Werkt goed. Snap alleen niet dat ze al zo snel uit de autostoel groeien? Of heb je het over de maxicosi? Hier de romer king en ik schat dat de kids er tot minimaal 3/4 jaar in kunnen.

@Dune wrote:

Snap alleen niet dat ze al zo snel uit de autostoel groeien? Of heb je het over de maxicosi? Hier de romer king en ik schat dat de kids er tot minimaal 3/4 jaar in kunnen.




De Maxicosi van 0 tot 12 maanden bedoel ik. Ze groeien tegen de +2 lijn aan, dus vooral de breedte gaat al erg krap worden. Vanaf 9 maanden of 9 kilo mogen ze in de volgende groep, dus ik denk dat dit wel rond 9 maanden zal worden.

@Cell wrote:

trouwens… ik zie dat ze 6 maanden zijn… groeien ze er al uit dan :shock:




Ze zijn al 10 kilo bij 70 cm, dus vooral de breedte begint krap te worden.

Bij 4 jaar zitverhoger met leuning van ca 40 cm breed kopen. Bekleding er af hetelucht fohn er op en wat smaller duwen met een plank. :wink: