Ik weet niet zo goed waar ik mijn vraag moet plaatsen, ik merk het wel als het niet goed is.
Mijn dochter is hypermobiel. Door de arts en fysio is aangeraden om voor haar schoenen aan te schaffen bij een speciale schoenwinkel, waar ze ook echt naar haar voet kijken en voor haar voeten geschikte schoenen hebben. We hebben wel eens als noodoplossing goedkopere schoenen aangeschaft, maar dan zie je altijd gelijk haar voet helemaal scheef staan, dus dit doen we dan ook niet meer, omdat we gewoon merken dat goede schoenen veel voor haar doen.
Nu hebben ze op school de regel ingevoerd dat in de klassen sloffen moeten worden gedragen ivm het schoonblijven van de lokalen. Bij ons thuis lopen ze nooit op sloffen, maar gewoon op haar sokken of blote voeten (is ook aangegeven dat dit het beste is). Ik vind dit voor haar heel lastig en weet dan ook niet zo goed wat ik moet kopen. Ik heb het met de juf besproken en die gaf aan dat we ook een paar gewone schoenen die dan op school blijven mogen meegeven. Maar ik heb niet zo maar een tweede paar schoenen staan (zijn meestal schoenen van rond de 150 euro). Die van de zomer zijn te klein. Een goedkoop paar wil ik niet aanschaffen, want ze loopt er een hele dag op. Voor bijvoorbeeld gym vind ik dat weer anders, dit is maar een uur en daar hebben we ook niet van die stoffen gympen voor, want dan gaat ze door haar enkel.
Ik zat te denken aan van soksloffen, zou dat een optie zijn? Zijn er bij jullie ervaringen met sloffen en hypermobiele kids?
Geen ervaring met hypermobiel… maar, ik vind soksloffen best glad…
Wat ik perfect vind zijn die anti-slip sokken. Zijn dikkere sokken met anti-slip noppen eronder. Ik haal ze hier op de markt en zijn super. (ongeveer 4,- / 5,-)
Ik doe ze thuis gewoon over de gewone sokken heen, als zijnde sloffen. :thumbup:
Succes…
Bedankt voor de tip. Het is hier vandaag markt. Ga ik eens even kijken.
Ik kan zelf door een operatie aan beide tenen niet op blote voeten of gewone sloffen lopen. Dat doe ik dus ook nergens. Ook niet als het wel verwacht wordt. Ik leg dan goed en netjes uit waarom ik dat niet kan. Zelfs voor een half uurtje is, op niet goed scheoisel lopen, al te veel voor mij. Laat staan een hele schooldag. Maanden achter elkaar.
Ik zou vasthouden aan de goede schoenen aan in de klas. Het uurtje gymmen doe je op goede gympen. In de klas op sokken lijkt me geen optie in de winter. Een klaslokaal is geen woonkamer. Het tocht er altijd meer en er zijn meer kinderen. Dus de kans op ongelukken is ook groter. Stoten van je teen ergens tegen aan, kinderen die per ongeluk op elkaars voeten staan ed.
of wolvilten sloffen van birkenstock… ik heb zelf te wijde enkelbanden en een doorgezakte middenvoet, dus ik kan ook niet zonder goede schoenen. Ik heb ze van birkenstock aangeschaft en buiten dat ze heerlijk zitten en lekker warm zijn, hebben deze ook gewoon een prima voetbed.
Ze zijn er ook in leuke kleurtjes in de kindermaten…
Ik heb model boston, van wolvilt filz in het antraciet… kan echt niet meer zonder…
IK ben zelf ook hypermobiel en mijn meisje ook…ik zou voor de dikkere sokken gaan en dan gewoon degene met antislip eronder, heb ik zelf ook en je houdt warme voeten en je loopt op gewone sokken.
Ik werk met kinderen in een revalidatiecentrum en kinderen met aangepaste schoenen mogen bij ons gewoon hun schoenen aanhouden ze hebben ze niet voor niets. De oplossing bij ons is dat ze zolen schoongemaakt worden met een ontsmettingsspray voor ze binnen komen.
Als het aangegeven is dat op blote voeten of sokken lopen het beste voor haar is. Dan zou ik kiezen voor antislip sokken.
Is het voor haar beter om op haar aangepaste schoenen te lopen, dan vind ik dat ze een uitzondering zouden moeten maken, aangezien ze die schoenen niet voor niets heeft.
Bedankt voor de reacties. Ik ga proberen hoe het gaat met die sokken met nopjes.Als ik zie dat haar enkels scheef gaan staan, dan gaat ze gewoon terug haar schoenen aan doen in de klas.
Ik heb hypermobiele enkels en voeten en platvoeten en tenzij ik heel veel moet staan of lopen, loop ik het liefst rond op blote voeten of sokken.
Ik zou denk ik een paar cosy socks voor haar aanschaffen (lekker dik met anti slip).
Heeft je dochter ook steunzolen gekregen van de orthopedisch schoenmaker? Die zou je eventueel ook in sloffen kunnen doen?
Dan wel sloffen nemen die een stevigere zool hebben.
Geeft dan nog enigszins wat steun.
Daarnaast vind ik het onzin om schoenen uit te moeten op school…
Er zijn toch geen kruipende kinderen?
Ik denk persoonlijk dat het beter is om goede gymschoenen te gebruiken waar een steunzool in kan en haar daar op te laten lopen. Dat zijn binnen schoenen met schone zolen en daar gaat het om lijkt mij. Wat ik dit jaar heb gedaan is na de zomer in de uitverkoop goede gympen gekocht van Track Style (normaal 120 euro) en die gebruikt hij nu als gymschoen op school. Twee paar nieuwe schoenen is een uitgave idd. maar tijdens de sale kun je soms toch voor bijv. 60 euro een tweede paar scoren.
Ons zoontje van 8 heeft HMS/EDS en die draagt in de winter met sneeuw dus die goede gymschoenen in de klas met zijn steunzolen erin.