En dan bedoel ik dus buiten foliumzuur.
Mijn VK zei, dat zij tegenwoordig alle zwangeren aanraden om Gravitamon te slikken. :think:
Toen ik zwanger was van Yvar was dat dus niet zo…
En ik heb dat bij mijn andere zwangerschappen nooit gebruikt…
Ik dacht, dat als je gezond en gevarieerd eet , dat je dan genoeg vitamines binnen krijgt :think:
Ik twijfel of ik ze zal gaan slikken of niet.
Wie slikte er wat en waarom wel of niet? :think:
ik in principe niet (ook het foliumzuur niet maar dat was omdat ik de eerste weken van zwangershcap in oeganda zat, en toen ik eenmaal in nederland was, ik de hele tijd alles uitkotste als ik zo’n pil nam (jemig kunnen ze die dingen niet wat lekkerder laten ruiken), ik geloof idd in goed en gezodn eten. Ik ben uiteindelijk wel floradix gaan drinken omdat ik ook na 22 of 25 weken nog steeds zo ontzettend moe was. Maar zonder klachten zou ik gewoon lekker op je lichaam en op je gezonde voeding vertrouwen :thumbup:
Ik heb ook alleen foliumzuur geslikt. Verder geen extra vitamines. Gezond en gevarieerd eten is wat mij betreft het belangrijkste.
IK slik gravitamon, heb ik alle zwangerschappen al gedaan. Mijn hb is altijd keurig hoog gebleven en ik vond het voor mezelf gewoon fijn om te weten wat ik toch alle benodigde vitamines/mineralen binnen kreeg.
Ik heb de eerste weken foliumzuur en zo’n vitaminepreparaat (huismerk) van een drogist geslikt. Dat laatste was vreselijk groot en vies, ben ik dus gauw mee opgehouden. Werd er nog misselijker van dan ik al was. Nu slik ik visolie, vitamine E en calcium. Natuurlijk is goede voeding het belangrijkst, wat ik nu slik is meer voor mn eigen gevoel dan dat het ‘nodig’ zou zijn. Op de calcium na, want aangezien ik geen melk lust ben ik bang dat ik daarin gauw een tekort zou hebben - ook al eet/drink ik heel veel andere zuivelproducten.
In Gravitamon zit ook foliumzuur dat is goed voor de vorming van de botten en tanden van je kindje en dat zit in onze voeding bijna niet omdat dat om de een of andere reden niet mag. Bovendien zit er ook wat extra ijzer in, en dat kom je altijd wat te kort als je zwanger bent.
Met gewone vitaminepreparaten moet je altijd uitkijken want daarin zit vaak vit. A en dat is nou juist weer niet goed als je zwanger bent.
@Anita wrote:
En dan bedoel ik dus buiten foliumzuur.
Mijn VK zei, dat zij tegenwoordig alle zwangeren aanraden om Gravitamon te slikken. :think:
Toen ik zwanger was van Yvar was dat dus niet zo…
En ik heb dat bij mijn andere zwangerschappen nooit gebruikt…
Ik dacht, dat als je gezond en gevarieerd eet , dat je dan genoeg vitamines binnen krijgt :think:
Ik twijfel of ik ze zal gaan slikken of niet.
Wie slikte er wat en waarom wel of niet? :think:
ik heb ze altijd geslikt de gravitamon ook omdat je kindje veel weg neemt als je ze niet slikt en dat jij daardoor zelf tekort komt en dat gebeurd neit als je ze wel slikt dan is er meer dan genoeg voor jou en de kleine ik vind het extra veilig ook en ikheb denk ik genoeg gehad aan 3 potjes ,meer heb ik nooit geslikt mijn 2de pot is nou bijna op :mrgreen:
Bij eerste zwangerschap niet gedaan. Ik merk, dat ik nu ongezonder eet dan tijdens de vorige zwangerschap. Sommige dingen staan me echt tegen (veel soorten vlees). Van veel fruitsoorten krijg ik maagzuur. Dus Vk raadde me Gravitamon aan.
ik slik eigenlijk de hele zwangerschap al femnatal…
Nu even niet ivm verschrikkelijk maagzuur :evil: …maar ook dit is weer voor een goed doel zullen we maar denken.
In principe vind ik dat als je gezond en gevarieerd eet dat je voldoende binnen moet krijgen al zou ik wel foliumzuur extra nemen voor en aan het begin van de zwangerschap.
Maar…dat vind ik dus helemaal niet altijd even lekkker…Eet niet altijd genoeg fruit en soms wel een pizza en geen salade… :oops:
Ik slik dus wel gravitamon en zelfs visolie voor de ontwikkeling van de hersentjes (eet veel te weinig vis). Maar goed, dat zou dus niet hoeven als ik gezonder eet.
Ik slik niks.
In het begin niet omdat het er regelrecht weer uitkwam
en vorige week wou ik extra vitamines nemen, maar binnen een half uur stond ik weer boven de plee :eh:
Mischien bne ik wel alergisch voor al dat gezonde gedoe :mrgreen:
ik slikte wel Gravitamon omdat ik alles uitspuugde en daardoor vitamine gebrek kreeg, maar anders had het niet gehoeven
Ik heb Solgar prenatal vitamines geslikt. Meestal dan :oops: want om eerlijk te zijn ben ik ze namelijk nogal eens vergeten :oops: Maar ik at best gezond (amper last van misselijkheid) en zag het dus echt als iets extra
Hier ook gravitamon, gewoon omdat ik dan zeker weet dat ik alle vitaminen binnen krijg!!
Kan geen kwaad dus waarom niet!
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik deze week toch maar een pot haal als ik het zo lees… :think:
Baat het niet dan schaad het niet denken we dan maar :mrgreen:
@Mama_jeanet wrote:
IK slik gravitamon, heb ik alle zwangerschappen al gedaan. Mijn hb is altijd keurig hoog gebleven en ik vond het voor mezelf gewoon fijn om te weten wat ik toch alle benodigde vitamines/mineralen binnen kreeg.
Hier net zo!
Ik heb toch besloten om het NIET te doen
Hoezo wispelturig :shifty:
Ik geloof in mijn lichaam, en denk serieus dat mijn lijf aan zal geven wat het nodig heeft. Ik eet heel gezond, en ben normaal gesproken ook geen vitaminenslikker.
@Anita wrote:
Ik heb toch besloten om het NIET te doen
Hoezo wispelturig :shifty:
Ik geloof in mijn lichaam, en denk serieus dat mijn lijf aan zal geven wat het nodig heeft. Ik eet heel gezond, en ben normaal gesproken ook geen vitaminenslikker.
Dat zullen de hormonen wel zijn

Ik had de zwangere vitaminen van vsm genomen, idd voor het foliumzuur en ach die extra vitaminen kan geen kwaad.
Maar na 10weken zwanger te zijn ben ik daar ook mee gestopt omdat je dan geen foliumzuur meer hoef te slikken.
En voldoende groente en fruit eten doet ook wonderen.
Ik slikte bij lasse en nu ook weer vitamine voor zwangeren van Solgar. Ik heb neiging tot laag ijzer en er zit gelijk genoeg folium in.
Het klinkt gek maar ik eet tijdens zwangerschap ongezonder dan normaal. Een hoop staat me tegen en het is ook van vanwege de energie die ik momenteel niet heb. Naast moeheid en misseiljkheid ben ik nu vijf weken veel ziek geweest en aardig afgezwakt dus ik blijf het voorlopig wel slikken. Het is ook voor tijdens de bv.