Slikken en doorgaan met zoeken of?

Hoi,

situatieschets:

Man verloor baan.

ik ben werk gaan zoeken en uiteindelijk geslaagd.

Schoonouders zeiden dat het geen probleem zou worden met opvang.

Nu heeft mijn man sinds week ook werk en ik niet opgeroepen voor mijn werk maar dat kan iedere moment wel weer gebeuren.

Nu hoorde ik gisteren dat ik het maar moest stopzetten of zoeken naar ander werk want mijn schoonouders kunnen niet oppassen.

Frustratie: eerst toezeggen dat alles goed komt en ik maar werk moest gaan zoeken en als het zover is, terugkrabbelen en ik moet maar weer ‘‘aanpassen’’

Wat zouden jullie doen?

Nadeel is; het gaat maar om 3 uurtjes per dag en het is niet vast. het is op oproepbasis.

Ben enorm gefrustreerd op het moment hierover dus roep even jullie hulp in om objectief te kijken want ik kan dat niet meer zonder boos te worden op mijn schoonouders. Heb ik eindelijk een baan na lange tijd thuis zitten en geen contact met buitenwereld (heb geen tot nauwelijks vrienden hier irl ) wordt het me zo weer afgenomen voor mijn gevoel.

Je schoonouders zijn toch niet verantwoordelijk voor jouw geluk. Ik zou zoeken naar de mogelijkheden van een oppasouder of kdv

KDV is niet van toepassing omdat de jongens allebei al naar school gaan.

En bso vinden ze te duur omdat het niet vast staat wanneer ik moet werken en het is maar voor 3 uurtjes per dag van 15 tot 18 uur.

Mijn man is of om 16 uur klaar of moet om 16 uur beginnen.

schoonmoeder ging proberen of ze thuis mocht werken en dat is afgewezen.

Punt is dat het voor mij ook erg moeilijk is om een baan te vinden ivm mijn doofheid. dus Baal echt enorm als een stekker dat ik dit moet opgeven omdat geen ander oplossingen meer zie.

Gastouder weet niet of het mogelijk is omdat ook een zoon heb met autisme.

Jongste is ook in traject voor onderzoek vermoedelijk adhd.

Dus ja… wat zijn er dan nog meer voor opties?

Wil dit zo graag niet hoeven te opgeven… kan juist opladen via mijn werk. Even niet thuis in de hectiek.

Het is teleurstellend dat je schoonouders terugkrabbelen, maar je kunt je schoonouders niet verplichten. Hoe jammer het ook is dat ze niet meer willen oppassen.

Ik zou ook kiezen voor een GO (dat meestal flexibel).

Ik verplicht ze ook niet… maar juist omdat ze dat toegezegd hadden, heb ik er zoveel energie in gestoken om werk te zoeken. Dat is zo frustrerend.

Als ze dat niet hadden toegezegd, had ik gewoon thuis gebleven en mijn man alleen werken.

is gewoon de zoveelste tegenslag alweer.

Sorry, het zit me echt hoog daarom probeer ik ook via jullie weer op neutrale basis te komen en realistisch te gaan denken weer. :shifty:

Tikje lullig van je schoonouders ja, mee eens, maar het zij zo. Probeer dat los te laten en ga naar oplossingen zoeken. Welke dagen/uren heb je écht opvang nodig, en wat kan een gastouder voor jullie betekenen? En als je op oproepbasis werkt, kun je dan niet werken wanneer je man thuis is (weet niet wat voor werk je doet)?

Heeft jouw baan uitbreidingsmogelijkheden en is het mogelijk om andere uren te werken.

Als deze baan jou een goed gevoel geeft zou ik er zeker voor gaan. Zie het als investering. Bij de BSO kun je ook flexibele opvang regelen, dan betaal je alleen voor wat je afneemt met een minumum van 3 uur.

Ik werk in de schoonmaak en dat is alleen van 15 uur tot 18 uur op middelbaar school. Kan dus de kinderen ook niet meenemen.

Omdat dit op oproepbasis is, heb ik geen vaste dagen. Kan zomaar ineens opgeroepen worden om hele week te werken. of zoals nu. 2 weken thuis zitten.

Weet niet of een GO ook zo flexibel is. En staan ze open voor kinderen met autisme en mogelijk adhd?

Moet misschien toch maar gewoon weer fulltime thuisblijf moeder gaan worden. Geen stress meer. :?

@rijstkorrel wrote:

Heeft jouw baan uitbreidingsmogelijkheden en is het mogelijk om andere uren te werken.

Als deze baan jou een goed gevoel geeft zou ik er zeker voor gaan. Zie het als investering. Bij de BSO kun je ook flexibele opvang regelen, dan betaal je alleen voor wat je afneemt met een minimum van 3 uur.

Het liefst wil ik er ook voor gaan maar dan krijg ik weer weerstand dat het onzin is om die 3 uurtjes te werken die ik weer gelijk kan inleveren voor bso.

Normaal ben ik erg eigenwijs en kies ik idd voor mijn geluk, maar we zitten al krap per maand dus heeft het dan nog wel zin?

En nee, die baan is echt alleen van 15 tot 18 uur. andere vacatures hebben ze bij die bedrijf niet. heb er al naar gevraagd via uitzendbureau.

@Doxie wrote:

Het liefst wil ik er ook voor gaan maar dan krijg ik weer weerstand dat het onzin is om die 3 uurtjes te werken die ik weer gelijk kan inleveren voor bso.

Voor de BSO krijg je toch kinderopvangtoeslag, dus je levert dat toch niet weer allemaal in?

Er zijn kinderopvang-instanties met flexibele opvang of met knipkaarten, waarbij je alleen betaalt voor wanneer je de opvang afneemt.

Jammer dat de opvang die je geregeld dacht te hebben niet door kan gaan. Reden waarom ik altijd voor officiële opvang heb gekozen, ook om te voorkomen dat het niet door kon gaan omdat opa en oma op vakantie waren of ziek…

Op de site van de belastingdienst kun je proefberekeningen maken om te zien wat je eventueel aan toeslag kan ontvangen.

Dank jullie wel. :slight_smile:

Punt is dat ik al meteen ter sprake heb gebracht dat ik informatie ging vragen aan bso hoe het precies zit qua opvang en flexibiliteit.

Maar dat vonden mijn man en schoonouders dus niet nodig want zij zouden het wel regelen met opvang als het zover is.

Dus ja… daar sta je dan…

Ga het voor nu maar proberen te laten rusten. Toch ben ik erg blij met jullie input. :slight_smile:

Vind het sneu voor je dat je ineens geen oppas meer hebt…je hebt je daar op gericht en daardoor ook werk gezocht en het zou jammer zijn als je die paar uurtjes niet kan werken.

En ik zou het niet laten afhangen van het moment als het zover is…zal je net zien dat je dan geen oppas kan vinden.

Je kan best een gastouder kiezen hoor!!

Ik ben zelf ook gastouder en had ook een kindje met autisme…je moet gewoon even duidelijk aangeven wat wel en niet moet. Ik heb toendertijd zelf bij de ouders aangegeven dat ze duidelijker tegen hem moesten zijn en dat het daardoor beter liep.

Ik had hem ook alleen na schooltijd en hij at s`avonds ook mee.

Zou gewoon even gaan rondkijken wie weet wat het je opleverd.

En misschien hebben je schoonouders ook gewoon begrepen, dat je opvang nodig hebt zolang je man geen werk heeft? Dat het dus volgens hen een tijdelijke situatie is geweest?

Ik zou inderdaad kijken naar de mogelijkheden van flexibele opvang als je wilt blijven werken.

Mocht je hier in de buurt wonen wil ik me best beschikbaar stellen als oppas. :wink: (ben GO van beroep, maar werk momenteel (nog) niet).