*slik*

Isabel mag morgen al komen wennen op de BASISSCHOOL!!

Ik kan meteen aan weinig andere dingen meer denken eigenlijk…

Meteen een vraagje… wat geef ik haar eigenlijk mee? Eén pakje drinken? Of twee? En iets van een koek of zo?

Pfff… Isabel is er helemaal klaar voor hoor, maarrehm… 'k weet niet of dat ook voor mama geldt… :mrgreen:

spannend voor je meisje! en ook voor mamma natuurlijk!

zezal het vast prachtig gaan vinden

hoi hoi

spanend he, toen ik mijn oudste 9 jaar geleden voor het eerst naar de basischool bracht heb ik later wel wat tranen gelaten hoor.

wat je mee kan geven ligt aan wat de regels zijn op school, sommige scholen hebben leiver alleen fruit en een beker drinken inplaats van bijv. liga, peperkoek enz.

De school van mijn dochter wilde ivm verpakkingsmateriaal geen blikjes of pakjes drinken. dus gaf ik haar drinken in een beker mee.

Je kan voor save gaan en fruit mee geven en evt. drinken in een beker en dan vragen of er evt. regels zijn, of je belt even om dit na te vragen ?

in ieder geval succes morgen met deze mijlpaal

Oh spannend zeg…wij zijn er ook bestwel mee bezig.

Vooral omdat T.ijn ook nog niet elke keer zindelijk is :roll:

succes :-* :-*

Spannend zeg, ik zag er zelf ook zo tegen op. hihihih

Ik geef haar altijd een pakje drinken met een koekje mee. Voor tussen de middag (ze heeft een continu rooster dus ze komt niet naar huis) een boterham en een plak ontbuitkoek en kiwi of banaan of mandarijn mee met een beker yoki.

Als je het zeker wil weten zou ik even bellen.

Succes!!

Hier op school wordt gevraagd om fruit mee te geven.

dus Britt krijgt fruit in een bakje mee en een beker met drinken. Wat betreft het drinken wordt wel gevraagd om de beker niet helemaal te vullen. Voorts mogen ze hier 1 stuk speelgoed meenemen, maar dat kan natuurlijk verschillen per school.

Zou als ik jou was even contact met de school opnemen, wat de gewoonte zoals is. Soms is het ook gewenst dat je een uurtje of een dagdeel blijft!

Succes.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga straks even bellen… :slight_smile:

Spannend Nathalie! Ik denk dat mama het er idd moeilijker mee heeft :mrgreen:

Ik heb met Loïs eerst nog een intakegesprek a.s. maandag zodat ze kan kijken in welke klas ze komt en kan ze rustig de school doorlopen en even aan de juf wennen. Dan zal ik meteen die vraag even stellen 8)

Dus ik zou idd ook even bellen :thumbup:

Lang leve internet… :mrgreen: Hun schoolgids staat online en daar staat e.e.a. aan info op. Pakje drinken doe ik maar en dan iets van fruit of zo of een gezonde koek…

Pff… zou Isabel er vandaag bij oma net zo mee bezig zijn als ik?? hihi

Dat is toch altijd goed om mee te geven.

Denk niet dat zij er net zo mee bezig is. Hoop wel dat ze goed slaap vannacht, is toch wel spannend natuurlijk.

Veel plezier morgen!!

De school van mijn dochter wilde ivm verpakkingsmateriaal geen blikjes of pakjes drinken. dus gaf ik haar drinken in een beker mee.

Op de school van mijn zoontje willen ze juist drinken in een pakje i.vm. mogelijke knoeipartijen van vallende bekers.

Ik geef mijn zoontje meestal een liga koek met melkvulling mee en een pakje Wicky.

Gefeliciteerd met je schoolgaande meisje!

Hoe was het vandaag?

Heeft ze het naar haar zin gehad??

@zonnetje01 wrote:

Hoe was het vandaag?

Heeft ze het naar haar zin gehad??

Nou… dat zul je dus altijd zien… de avond van tevoren werd ik gebeld door de juf… ze was ziek! En het leek haar beter dat Isabel dus gewoon volgende week begint met wennen. En da’s ook wel zo natuurlijk (de groep zou gesplitst worden en zo… da’s ook een raar begin van de dag/schoolcarriere natuurlijk)

Dus… we schuiven de zenuwen gewoon een weekje op! :mrgreen:

Aaaaah dat is jammer zeg.

Nog een weekje in spanning zitten.

Ik ben zo benieuwd naar jouw verhalen hierover.

Ik ben er (natuurlijk) ook mee bezig. Ma.teo gaat volgende maand…

Hij is er totaal aan toe, maar voor mij is het weer een heel groot deel van loslaten.

Leuk hoor de basisschool!

Mijn oudste is in november begonnen met de bs.

Ik had het er zo moeilijk mee. :cry:

Zo’n heel klein meisje tussen die veeeeeel grotere kinderen.

Ze heeft een wenperiode van 6 weken gehad; ze was toen elke dag bekaf en niet meer te genieten. :silenced: Ik was heel blij dat het kerstvakantie was! Daar is ze echt van bijgekomen.

En nu? Ze gaat als een trein.

Heeft haar eerste Citotoets gehad (ja nu al! :roll:) en vindt het super om naar school te gaan.

Ze schrijft haar naam zelf en nog een heleboel andere woorden.

Ik heb een ander kind! :mrgreen:

Net wat Madre zei: “Ze was er aan toe.”

Ik hoop dat jouw meid er ook zoveel plezier aan beleeft!

Ik ben benieuwd!