Slijmoplossend toch, of niet?

Hoi,



Mika is snipverkouden. Ik was bij het Cb en de arts adviseerde mij om na de voeding wat water of venkelthee te geven omdat melk slijm opwekt.

Mijn eerste gedachte was: dat is vreemd, BV is toch slijmoplossend en dan is water o.id. toch niet nodig?

Ik heb mijn gedachten niet hardop uitgesproken en heb haar advies niet opgevolgd want volgens mij heeft ze ongelijk.



Maar, ik ben toch een beetje gaan twijfelen… gewone (koe) melk is inderdaad slijmopwekkend maar BV toch niet. Ik doe ook de Bv in zijn neusje om lucht te krijgen.



Wat denken jullie?

Volgens mij doe jij het goed! 8) Water is niet nodig, en melk in het neusje is :thumbup: :-*

Of BV slijmoplossend is weet ik niet…(anderen vast wel), maar het lijkt me heel sterk dat het slijmvormend zou zijn zoals koemelk.

Dat laatste komt namelijk voor zover ik weet doordat de eiwitten uit koemelk niet altijd even goed verteerd worden en dat is bij BV natuurlijk niet het geval… zou ook raar zijn :think: .



BV in het neusje? Ik had er nog nooit van gehoord… maar dat zegt natuurlijk niet alles :wink:

Hoe oud is Mika? Je zou eventueel wat etherische olie van de Eucalyptus radiata (niet de globulus!) kunnen verdampen in de ruimte. Dat is bacterie- en virusdodend en helpt de luchtwegen open te maken.

Eucalyptus radiata mag al bij heel kleine kindjes gebruikt worden, zeker als je het verdampt. Voor opsmeren moeten ze iets ouder zijn, maar verdampen kan dus wel. Het is niet rustgevend, dus doe dit wel als hij gewoon wakker is en niet tijdens het slapengaan…

GroeneVrouw: http://www.geocities.com/HotSprings/2330/ :mrgreen:

Celiza had het ook al klein…

Echt slijm…ik heb haar bisolvondruppels gegeven…mag ook bij zuigelingen 8 druppeltjes en het werkte erg goed.

Maar om op je vraag terug te komen…ik weet niet of bv ook zo werkt als melk eigelijk :think: ik durf eigelijk ook niet te zeggen van niet…

En in het neusje idd :thumbup:

Ontstoken oogjes is het ook :thumbup:

En in oortjes kan het zelfs :thumbup:



Als je iets anders wil voor het neusje vind ik de darocapsules erg fijn,die spoelen echt,ze moeten er even aan wennen maar het is effectoef en ik vind het beter dan neusspray,

Dat zijn fysiologische zout capsules,lichaamseigen vocht dus.

Bedankt voor de tips: zoutoplossing gebruiken we, Luuf smeren we onder zijn neusje. En na de zoutoplossing moet hij niezen dus dan komt er nog wel eens not mee…



Groene vrouw: dat is ook een goede tip! Zal eens aan mijn moeder vragen of ze dat op voorraad heeft, anders haal ik het.

Dan gebruik ik het meteen voor mezelf :mrgreen:

:shifty: Ik zou luuf niet onder zijn neus smeren :eh:

Volgens mij mag ddat niet in het gezicht toch?

Ik deed het zelfs óp de romper omdat hun huidje er toch op reageerde :think:

Ik zou het bij borst en rug houden hoor met de luuf :shifty:

oeps… :shifty: doe het al een paar dagen, maar max 3x per dag…



:wall: