Slijm...

Hoi,







Als jullie kindje ziek is of verkouden is, hebben jullie kindjes dan ook direct zoveel last van slijm?





Stan is nu weer wat verkouden. Niet heel erg. Maar nu is hij een beetje aan het hoesten en je hoort hem weer “raspen”. Dat wordt steeds erger en eindigt in roggelen.

Daarbij komt dat hij dan nog harder begint te hoesten en dan begint te kokhalzen… met soms als resultaat dat er een golf slijm uit komt.



Ik vind het zo snel dat dat slijm zich vormt.



(ben blij als het eruit is hoor!)





Herkenbaar of toch niet?





Liefs,

Noortje

Fenna heeft ook last van slijm, trilt helemaal in haar rug (longen).

Ze kokhalst soms ook bijna, zo zielig.

Heb Bisolvon gehaald gister, wat doe jij eraan?

Zo erg als Stan heeft Ivan het niet, hij hoest wel erg vaak vind ik, af en toe hoor je hem roggelen en dan denk toe kereltje hoest nou even



@Romi82, een arts van de hap zei tegen dat kindertjes onder de 1 geen hoeestdrank mogen

Ik geef druppeltjes Tussikind van de VSM… maar kan niet zeggen dat het echt helpt…

Karin, Levy heeft het, voor zijn opname, ook erg veel last van slijm gehad. Maar hij stikte er haast in. Het enige wat je kan doen wat ECHT helpt, is stomen en neussprayen met zoutwater oplossing. En dan niet zo’n zoutwateroplossing vanuit de apotheek, nee gewoon zelf klaarmaken (1 eetlepeltje in een mok) en dan met een pipetje in zijn neusje spuiten (1 ml per neusgat).



nu zal je wel denken, huh in zijn neusje terwijl hij last van slijm in zijn keeltje heeft? Ja juist dan. Doordat hij verkouden is, komt het slijm vanuit zijn neusje in zijn keeltje terecht en dat hoest hij weer op. Dus eigenlijk is het heel logisch. Als het slijm in zijn neusje dunner wordt, wordt het slijm in zijn keeltje automatisch ook dunner en makkelijker weg te krijgen voor hem.



Dit is trouwens de tip van de kinderarts en het verplegend personeel.

Dank je … :-*

@Karin1981 wrote:

@Romi82, een arts van de hap zei tegen dat kindertjes onder de 1 geen hoeestdrank mogen


Af en toe vind ik het wel vervelend dat er zo verschillend over gedacht wordt. Zowel huisarts als apotheek zei dat Bisolvon druppels gewoon konden. Dan wel de laagste dosis van 8 druppels. Staat ook op dat het door zuigelingen gebruikt kan worden.

Vandaag bij CB ook aan de arts aangegeven dat ze deze krijgt, vond ze prima.

hmm apart Steven hoest ook behoorlijk. En mij werd vanochtend ook verteld dat bisolvon niet mocht. Als hij maandag nog zo hoest ga ik zelf eens even kijken wat er op de bisolvon verpakking staat, want dat hoesten is zo zielig. Wordt 's nachts steeds wakker van zijn eigen hoestbuien.

Gelukkig gaat het hier langzaamaan weer wat beter, hij slaapt nu weer met de mond dicht wat betekend dat de neus minder vol zit.

@Romi82 wrote:

@Karin1981 wrote:
@Romi82, een arts van de hap zei tegen dat kindertjes onder de 1 geen hoeestdrank mogen


Af en toe vind ik het wel vervelend dat er zo verschillend over gedacht wordt. Zowel huisarts als apotheek zei dat Bisolvon druppels gewoon konden. Dan wel de laagste dosis van 8 druppels. Staat ook op dat het door zuigelingen gebruikt kan worden.

Vandaag bij CB ook aan de arts aangegeven dat ze deze krijgt, vond ze prima.






dat is idd wel vreemd. Vervelend die verschillende richtlijnen