slijm bij ontlasting

Mijn zoontje heeft sinds een paar dagen slijm bij de ontlasting. De ha zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken omdat hij geen koorts heeft en niet ziek oogt. Hij is wel iets duffer en veel rustiger als normaal.



Herkent iemand dit?

in de gaten houden! hir ook gehad, dat was irritatie van de darmen omdat ze niet volgroeid waren nog.



het kan ook een ontsteking zijn!



als je het niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken. :hug:

Is je zoontje verkouden?

Mijn jongens slikken het snot in als ze verkouden zijn, en dat zie je ook weer terug in hun ontlasting.

Daniëlle heeft het ook gehad en het is op kweek gezet, was niets bijzonders (parasiet o.i.d.) en ging vanzelf over.

@myrella wrote:

Is je zoontje verkouden?

Mijn jongens slikken het snot in als ze verkouden zijn, en dat zie je ook weer terug in hun ontlasting.




volgens de kinderarts was dat kolder! snotter wordt gewoon verteerd! dat kan jeniet terug zien in de ontlasting!

Volgens mijn kinderarts had je als je verkouden bent en dus geirriteerde slijmvliezen ook vaak geirriteerde slijmvliezen in de darmen en dus slijm in de ontlasting. Zo zie je maar dat ze echt allemaal wat anders zeggen, al hoewel de snot natuurlijk wel opgenomen wordt maar de darmen eigen snot maken zoiets dan :eh: Maar goed het hoeft dus echt niks te zijn, is het over een paar dagen niet over gewoon ff langs gaan bij de ha. Mijn dochter heeft het ook regelmatig en dan is het opeens weer weg.

Ik kan me wel vinden in de gedachtegang van Loesjes kinderarts, de darmen maken inderdaad ook een soort slijm om de boel te smeren.

De ene keer iets meer dan de andere keer (om welke reden dan ook) en dat zie je dan.

Mijn broer had vroeger wel degelijk een parasiet in zijn darmen toen hij slijm in zijn ontlasting zat dus als je het niet vertrouwd dan even een kweek laten doen.

Zelf heb ik het eerst een paar dagen aangekeken.

Het zou kunnen dat het komt door de verkoudheid. Hij heeft alleen al 7 maanden slijm in zijn luchtwegen. Beetje vreemd dat dan ineens slijm in de ontlasting zit :think:



Het zit ook niet bij ieder poepje. Vandaag 2 poepjes gehad. 1 gewoon en een vreselijk stinkend en met slijm.



Ga morgen denk ik toch maar even de ha bellen. Kan nooit kwaad denk ik dan.



Bedankt voor het meedenken in ieder geval :-*

We zijn vandaag bij de ha geweest. Het was niets verontrustends. Volgens hem komt het door doorkomende tandjes. Het komt ook vaak voor als kindjes oorpijn hebben. Met 2 weken zou het wel over moeten zijn. Zijn buikje hoorde en voelde goed aan. Gelukkig. Toch weer een geruststelling :mrgreen:

Fijn dat je gerustgesteld bent, dat is het belangrijkste :wink:

Al vind ik de antwoorden wel een beetje algemeen, maar dat komt omdat ik niet zomaar overal genoegen mee neem in de medische wereld :oops: lastig voor de dokters…

@konijn wrote:

@myrella wrote:
Is je zoontje verkouden?

Mijn jongens slikken het snot in als ze verkouden zijn, en dat zie je ook weer terug in hun ontlasting.




volgens de kinderarts was dat kolder! snotter wordt gewoon verteerd! dat kan jeniet terug zien in de ontlasting!




O…

ik heb altijd gedacht dat het hun eigen snot was dat niet verteerd werd

maar de verklaring van loesje klinkt logischer.



Cees, geukkig is het niks ernstig en ben je gersut gesteld door de ha.

doorkomende tandjes geven idd vaak dunne stinkende slijmerige poep (sorry voor de vieze praat)