Wat kan dat zijn?
Het duurt nu al een paar weken…
Zelf dachten we dat het misschien van het water zou kunnen zijn dat ze sinds die tijd krijgt in haar tuit, omdat het misschien te koud is.
Dus sinds vanmorgen geef ik gekookt water wat nog iets warm is, maar net zat er gewoon geen ontlasting maar alleen groen/gelig slijm in de luier!
Voor ik naar de ha ga wil ik eens kijken wat jullie ervan denken en of je dit ook hebt gehad.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is slijm in de ontlasting nooit goed, ik dacht dat het op een ontsteking duidde :think: Ik zou toch even de huisarts bellen. Als het geen kwaad kan weet je dat ook weer.
slijm is nooit goed dus toch even heen meid!
Zien jullie geen relatie met tandjes die doorkomen?
Ik heb altijd begrepen dat wanneer kindjes verkouden zijn er slijm bij de ontlasting kan zitten… Is ze verkouden?
Anders weet ik het ook niet, geen idee of het door tandjes kan komen…
Geen idee Rineke, sorry.
Dylan heeft als baby wel groenachtige poep gehad maar dat is al heel lang geleden.
Rineke, ik zou het proberen in een potje te schuiven en dan er toch maar even mee naar de HA.
ik herken het niet samen met tandjes.
Groetjes van Dijanka
Slijm is inderdaad OF gewoon snot bij een verkoudheid OF kan duiden op een soort allergie voor iets. Dat laatste was hier duidelijk het geval toen het te lang duurde. Hier zitten geen allergien in de familie, de kleine was ook niet zichtbaar ziek, maar toch bleek hij een intollerantie te hebben.
Het kan inderdaad geen kwaad om het even na te kijken.
:think: Jim heeft dat eigenlijk ook best vaak maar dacht altijd dat het van de tandjes kwam. Nou is hij natuurlijk ook bijna altijd verkouden… ik kan je dus ook niet echt verder helpen, maar ik herken het wel!
Dank jullie wel voor het meedenken.
Ik ga gewoon even naar de huisarts en probeer inderdaad wat mee te nemen, goede tip Dijanka!
Ik meld me hier nog even wanneer ik kan en hoe het is gegaan…
ik zou het ook echt niet weten, maar inderdaad, ga voor de zekerheid gewoon even naar de ha, dan heb je zekerheid. succes!
Het is iig niet goed! Ga je nog naar de ha?
Is ze verder niet ziek ofzo? Ze heeft geen diarree gehad?
Florens had het ook, toen hij een week aan de diaree was. En dan waren zijn darmen ws praktisch leeg en dan kreeg hij dat.
Maar toen kwam het daardoor, dat is dus ook overgegaan toen de diarree over was.
Om 8 uur gelijk gebeld, kan vanmiddag om 14.20 uur terecht.
Lastige tijd voor Daniëlle, maar goed, hier word ik ook zenuwachtig van.
Nee, verder is ze niet ziek of zelfs maar verkouden.
Toen ik het voor het eerst zag, dat slijm, toen had ze niet zulke vaste ontlasting, en véél… maar nu is het gewoon weer vast, wel bijna bij elke luier nog steeds, maar ik weet niet in hoeverre alle (augustus)baby’s dat nog hebben?
Succes bij de ha :hug: straks
Succes bij de ha… ik dacht dat het met tandjes te maken heeft. Tenminste, bij Saba was het altijd raak rond kiezentijd en sinds een paar dagen kwijlt Tosca behoorlijk en bijt op alles en jawel hoor… slijmerige poep. Duidelijk verband met tandjes dus.
@Jassie wrote:
Succes bij de ha… ik dacht dat het met tandjes te maken heeft. Tenminste, bij Saba was het altijd raak rond kiezentijd en sinds een paar dagen kwijlt Tosca behoorlijk en bijt op alles en jawel hoor… slijmerige poep. Duidelijk verband met tandjes dus.
Hier ook!!
En wat zei de HA?
Jassie, bedankt, doet me wel erg goed dat ik niet de enige ben met dit probleempje op deze aardbol.
Maar ik ben dus weer terug van de HA.
Het is niet iets ergs.
Gewoon geïrriteerd darmslijmvlies.
Waardoor??? Ik hou nog steeds een eet-drinkdagboekje i.v.m. allergie in de fam. bij en het enige wat rond die tijd nieuw was, was dus dat water uit de tuit. En voor alle zekerheid geef ik dat sinds gisteren dus gekookt.
Hij had het over bijvoeding die steeds meer werd en daardoor irritatie ofzo en kon geen antwoord geven op mijn vraag waarom dat dan al twee weken duurt.
Als het geen bloederig slijm is en ze geen koorts heeft of andere opvallende dingen is het niet erg.
Om mezelf gerust te stellen mag ik een kweekje laten doen om parasieten uit te sluiten. Maar die parasieten zou ze dan van een ander kindje gehad moeten hebben, zei de dokter.
Dus heb ik een setje meegekregen en gaan we eens kijken wanneer het lukt om in te leveren voor 10 uur 's ochtends.
Ik wil jullie bedanken voor het meedenken (en mij naar de dokter sturen, ben eigenlijk al gerustgestelt en dat zou ik niet zijn als ik niet gegaan was en het ging na verloop van tijd over, dan zou ik nooit weten wat het geweest was)en misschien is het voor jullie ook fijn om te weten hoe of wat voor jullie eigen kids. Want zelf kon ik niks vinden op internet of in welk boek dan ook over slijm bij de ontlasting bij baby’s.
Post wel weer als we kweek weggebracht en de uitslag vijf dagen daarna hebben gehad.
Ow Renzosmam, jouw berichtje niet gezien!!! Toch nóg iemand die het herkend!!!
Kweek is al weg!
Hoeveelheid slijm wordt nog niet minder maar vandaag van de 4 luiers die ik gezien heb al twee met gewoon alleen plas :thumbup: !!!
Die heb ik toch lang niet gezien!