Sleepwrap

Nu Carlijn het leuk gaat vinden om op haar buik te liggen probeert ze zich steeds om te rollen. Alleen heeft ze het nog niet onder de knie om, als ze eenmaal op haar buik ligt, haar hoofd opzij te draaien. Dus krijgt ze geen lucht…

Overdag houd ik haar natuurlijk in de gaten, maar nu wil ze ook in bed omrollen! Dus zit ik stiekum op de trap haar in de gaten te houden, totdat ze slaapt. En als ze omrolt ben ik er natuurlijk als de kippen bij!

Omdat dit niet vol te houden is ben ik op zoek gegaan naar oplossingen hiervoor. Ik kwam uit op de Safe T Sleep Sleepwrap. Heeft iemand hier ervaring mee? Andere “anti-omrol-artikelen” schijnen onveilig te zijn, dus heb ik mijn hoop hierop gevestigd…

Hoi, mijn schoonzus heeft de safe T sleep ook gehad voor de kids. Hij is erg makkelijk. Je kindje kan wel va de ene naar de andere zij draaien maar dus niet op de buik gaan liggen.

Je kindje heeft gewoon een band om haar buik die vast zit aan een band die onder/om het matrasje ligt. Is erg veilig.

Als je meer wil weten vraag me maar.

Liefs, Chantal.

Volgens mij kan je kindje als hij/zij heel sterk is zich met matras en al omdraaien in bed met de safeTsleep. Ik heb voor mijn zoon de aerosleep gekocht is een matrasje voor op het matras en als je kind dan met zijn hoofd in het matras ligt kan hij /zij gewoon ademenen.

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Carlijn is gelukkig nog niet zo sterk dat ze zich met matras en al kan omdraaien, ze is bijna 5 maandjes. Maar die Aerosleep… heb het even opgezocht en misschien had ik die beter kunnen aanschaffen… Ook vanwege de andere voordelen. Ik had dus eerst het probleem hier voor moeten leggen, ipv direct de safe t sleep te bestellen!

De aerosleep is omstreden. Ik heb het destijds nagevraagd bij deskundigen. Het lijkt in ieder geval makkelijker te ademen, maar of ze echt verse lucht inademen of steeds dezelfde gebruikte lucht is onduidelijk. In dat laatste geval: doordat ze gewoon door kunnen ademen (lucht krijgen), geeft het lichaam geen seintje van benauwd -> omdraaien. Doordat er steeds minder zuurstof binnenkomt, gaat een baby zelfs steeds dieper slapen ipv dat hij wakker wordt. Nooit bewezen welke van de twee opties het daadwerkelijk is. Ik heb er voor gekozen om op de natuur te vertrouwen en niet op zo’n matje waarvan de werking onbewezen is en misschien zelfs averechts zou kunnen zijn.

De Safe-T-sleep is een veiligere optie, maar alleen tot een bepaalde leeftijd (was het 9 maanden?). Staat ws ook in de handleiding.

Hoi

Sebastiaan heeft ook heel lang (1-8 maand) in de safe-T-sleep gelegen en dat ging super. Ik vind het echt een aanrader :thumbup:

Ze kunnen er eigenlijk net zo lang in liggen totdat ze zelf het klittenband los kunnen krijgen :mrgreen: .

Groetjes,

Heleen

Hoi Heleen, is dat 's zomers niet enorm warm dan, zo’n lap stof om het middeltje? En Carlijn is gewend om in een slaapzak te slapen, dus vraag me af hoe… Zit nu helemaal in dubio… wil natuurlijk het allerallerbeste voor m’n meissie.

Sebastiaan heeft er eigenlijk niet echt in de zomer in geslapen.

Hij is in augustus geboren en in september hebben we hem erin gelegd, omdat hij de hele wieg door “kroop”. Het was toen nog wel een warme periode, dus hij lag gewoon in een romper met de safe-t-sleep en 's nachts een dun dekentje over. 't Is een warmbloedig mannetje, maar ik heb nooit het idee gehad dat het te warm voor hem was.

Ik denk eigenlijk dat een slaapzak warmer is.

Ik ben ook wel een muts hoor… :lol: ik had dus de Sleepwrap besteld, toen toch maar even gebeld dat ik liever de Aerosleep wilde hebben. Maar ik bleef twijfelen, want Heleen had er toch ook wel goede ervaringen mee. Toch maar weer even gebeld en aan de verkoopster gevraagd wat ik het beste kon doen… En na wat gewikt en geweegt te hebben toch maar weer de Sleepwrap besteld… zucht… Moeder zijn is soms wel lastig hoor! Je wilt het allerbeste voor je kindje en dan is het moeilijk kiezen tussen al die producten! (gelukkig is er dit forum :dance: anders kom je er helemaaaaal niet meer uit!)

Die Aerosleep komt er denk ik toch wel, het biedt wel erg veel voordelen. Maar al die superproducten kosten ook super veel centjes, moet dus nog even een maandje wachten…

@Dianne wrote:

Die Aerosleep komt er denk ik toch wel, het biedt wel erg veel voordelen. Maar al die superproducten kosten ook super veel centjes, moet dus nog even een maandje wachten…

Voordelen? Dat is dus nog maar de vraag (zie mijn berichtje boven).

Voor meer info zie ook: http://www.wiegedood.nl/modules/content/index.php?section=25

Hoi S@nne, juist jouw berichtje over de Aerosleep heeft me aan het denken gezet, en ook dat Heleen zulke goede ervaringen heeft met de Sleepwrap heeft me over de streep getrokken.

Maar de Aerosleep biedt wel andere voordelen, zoals de ventilerende luchtlaag en het absorberend vermogen. (Ach ja, wat ze al niet verzinnen om overbezorgde moeders het geld uit de zak te kloppen!)

En ik ben zo’n theemuts die daar gevoelig voor is… Als ik niet kan kiezen, koop ik het gewoon allemaal!

OOk hier erg goede ervaringen vanaf 4 maanden tot een maand of 10 met Lieke in de safeTsleep. In de zomer had ik dan slechts een rompertje en een lakentje over de benen, warmte viel best mee. In de winter heeft het juist weer als voordeel dat het dekentje niet zo afgeschopt wordt.

Het heeft her in elk geval prima gewerkt, k maakte me wel zorgen of het afwennen wel zou lukken, maar dat had ze binnen 2 slaajes door…

Hahahaha, ja moeder zijn is leuk :mrgreen:

Om het nog lastiger voor je te maken, ik had beide 8)

De aerosleep hadden we al in de wieg en daar kwam later dus de safe-t-sleep bij. Maar jij hoeft geen aerosleep aan te schaffen hoor. Gewoon alleen de safe-t-sleep uit proberen en dan komt het helemaal goed :thumbup: Het effect van de aerosleep verdwijnt namelijk door alle lagen van de safe-t-sleep. Niet doen dus :wink:

Moeder zijn is idd geweldig leuk, maar man man man, je moet tegenwoordig bijna universitair zijn afgestudeerd om moeder te zijn! Dan ging het 200 jaar geleden toch een stuk makkelijker: hupsakee, de baby in een mandje met een handje stro, lapje er over en slapen maar.

Mijn moeder snapt er niets meer van en krapt zich achter de oren als ik haar vertel dat ik een “Developmental Activi Tot” (speelkleed met knuffeltjes) en een Babycook (stoom/mengmachine) heb gekocht… en nu dus de SafeT Sleep… Ik sliep gewoon in de kinderwagen in de keuken en mijn speelgoed was een rammelaar van de Spar… :lol:

Enne… ik hou het dus gewoon bij de sleepwrap, Heleen! Thnx!

Graag gedaan :thumbup:

@Dianne wrote:

En ik ben zo’n theemuts die daar gevoelig voor is… Als ik niet kan kiezen, koop ik het gewoon allemaal!

Ja, ik ben er ook gevoelig voor hoor. Er wordt zoveel (onzin?) op de markt gebracht voor de veiligheid van je baby. En ik hoorde zoveel nare verhalen, dat ik het liefst alles aan wilde slepen. Gelukkig heeft Myrthe een nuchtere papa. :mrgreen:

S@nne, hier ook (gelukkig) een papa die af en toe zegt: en nu is 't genoeg! Ik wilde ooit ook zo’n babyfoon hebben die gaat piepen als je baby niet meer beweegt. Ik kreeg het er hier niet doorheen…

(De airco en de nieuwe kinderwagen gelukkig wel… :lol: )