slechter zien met bril???

Afgelopen donderdag konden we de bril voor Jochem ophalen. Hij houdt hem trouw heel de dag op. Maar ik heb het idee dat hij er slechter mee ziet. Hij struikelt ineens over speelgoed, grijpt soms naast iets en zag in een boek iets niet en wees andere dingen aan. Moet hij wennen aan de bril of zou hij inderdaad slechter zien met bril??

Groetjes

Ik heb zelf een bril gekregen toen ik 7 jaar was, ik ging toen ineens vanuit het niets naar een sterkte van -5,5, dus echt een heel groot verschil.

Ik heb toen denk ik wel een maand lang dubbel gezien, en ook dat ik bobbels op de grond zag die er niet waren (dus dat ik dan ineens zomaar een hele grote stap eroverheen maakte, maar niemand snapte waarom), ik had moeite met diepte zien en afstanden inschatten, dat soort dingen. En knallende koppijn ook… Maar uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen, echt een kwestie van wennen in mijn geval.

Ik zou het dus nog even aankijken (het wennen kan best een paar weken duren), anders misschien over een paar dagen even terug naar de opticien voor controle (gewoon voor de zekerheid)?

Sterkte ermee!

Ik heb zelf een bril voor in het donker (auto, bioscoop). Als ik stil zit gaat het prima maar ik kan er geen meter mee lopen. Dan gaat alles “dansen” en lijkt de stoep bijvoorbeeld veel dichterbij/hoger te liggen dan hij in werkelijkheid is. Ik denk dat je zoontje nu hetzelfde ervaart. Alleen went het als je dagelijks een bril op hebt (en dat heb ik dus niet…) dus ik zou het de komende tijd (week?) even aankijken. Sterkte ermee!

Hier ook herkenbaar.

Toen ik mijn bril kreeg danste de hele wereld. De stoep had golven en ik wist niet goed meer waar ik iets vast moest pakken.

Het is echt een kwestie van wennen geweest.

Mijn moeder zei mij, toen ik een bril kreeg: je moet nu niet meer met je ogen kijken, maar met je hoofd!

Ik kon niet fietsen met mijn bril,omdat ik alleen mijn ogen (en klein stukje hoofd) naar links deed om te kijken. Werd dan helemaal dizzy.

Toen ging ik me aanwennen om echt mijn hoofd te draaien en echt naar beneden te kijken, toen ging het goed…

bij ons vertelde de orthoptist dat Dave de eerste tijd heel erg zou moeten wennen en dat hij ook misselijk kon worden dat hij dubbel zou zien enzo…

zijn oogjes en hersenen moeten ineens een andere stand aanwennen…