Slechte groei

Hallo,



Mijn zoontje is nu 6 maanden en weegt nu 5130 gram en is 62 cm lang.

Zijn geboorte-gewicht was 3100 gram en 41 cm lang.

Ik geef zelf borstvoeding.Ik voed op verzoek. En zit tussen de 7 a 10 voedingen, waarvan 2 a 3 's nachts.

Ik ben de vorige week op de CB geweest en daar maakte ze zich zorgen om zijn gewicht. En moet nu naar de kinderarts.

Ik ben sinds 2 weken met fruit- en groente hapje begonnen.

Dit weigerde hij in eerste instantie. Maar sinds gisteren eet hij wel het potje bruine bonen met appeltjes.

Ik geef sinds 2 weken rond 22.30 uur een flesje Nutrilon 165 cc.

Dit drinkt hij meestal op. Maar komt dan weet rond 2.00 en rond 4.30 uur.

Het is verder een lekker tevreden kereltje die met grote kijker de wereld in lacht.

Heeft wel het KISS-syndroom en last van uitslag in de nek.

Ben de vorige week naar de huisarts geweest met een plasje, deze was schoon en ook zijn longetjes waren schoon.



Heeft iemand ook z’n ervaring met een laag gewicht???

Of weet iemand in welke hoek ik het moet zoeken met bijvoorbeeld een allergie?



Alvast bedankt!

misschien moet je wel helemaal over op flesvoeding , misschien dat je kindje daar beter van groeit …Misschien is jouw voeding wel niet meet zo voedzaam…



Mijn kindjes zaten met kleine 4 maanden allbei op nog maar 4 voedingen , zij waren wel erg vroeg daarmee…

Succes , ik hoop voor je darer niks aan de hand is !!



dikke knuffel m@rjon

Hoi Meeltje,



Even een dikke knuf voor jou, meid!



Wat zei het CB over het aantal voedingen en de hoeveelheid die hij binnen zou krijgen? Met borstvoeding is dat natuurlijk moeilijk na te gaan. Maar mijn idee is meteen dat hij misschien te weinig voeding binnenkrijgt en dat je daarom ook nog op zoveel voedingen per dag zit. Je schrijft dat hij 165 ml Nutrilon wel goed opdrinkt. Heb je het idee ook dat hij dan nog wel wat zou lusten, of krijg je het er met moeite in? Volgens mij dronk Lianne met 6 maanden vier flesjes van 200 ml (180 ml water en 6 schepjes voeding = ca. 200 ml in totaal). Dus misschien dat hij toch wat te weinig binnen krijgt op een dag. Maar goed, misschien hoeft hij ook wel niet meer. Het fruit en de groente gaan er nu wel goed in? Misschien dat hij door de bijvoeding wat meer gaat aankomen, ik hoop het!



Liefs van ons & ik mail je snel weer! :-*



Groetjes,

Jippie

Misschien kun je beginnen met de laatste fles gewoon 200cc te geven?

(dat is 180 water en 6 scheppen) voor een kind van 6 maanden heel

gewoon hoor.

Mijn zoontje van 4 maanden zit op 4 Ã 5 voedingen van 200cc.



Je zou in de laatste fles ook wat rijstebloem kunnen doen.

Heeft het Cb je verder helemaal niet geadviseerd m.b.t. voeding ??

Mijn dochter was met 6 maanden 5500 gram en 63 cm, dus ik herken het wel. Overigens kreeg mijn dochter wel volledig flesvoeding, maar ze dronk altijd veel te weinig. Nu is ze bijna 2,5 jaar en nog steeds een slechte eter, ze is nu nog pas 10,8 kilo bij 86 cm.

Ik maak me er niet druk meer om, CB zegt ook dat ze er gezond uitziet en haar ontwikkeling loopt verder prima…

Hier dus geen tips voor je helaas, maar ik wil je wel een knuffel geven, ik weet hoe onzeker je er van kunt worden. :hug: