Slecht voor productie?

Mijn zoontje (bijna 18 weken) krijgt nog om de 3 uur bv.

Vanaf maandag ga ik weer aan het werk en zal hij 2 dagen per week naar het kdv gaan en moet ik dus op mijn werk kolven.



Overdag krijgt hij nog zo’n 2 a 3 voedingen maar nu was hij laatst al een aantal uren op het kdv en ben ik vergeten te kolven. Dit bleek qua stuwing geen enkel probleem.

Nu vraag ik mij af of ik zou kunnen volstaan met bijvoorbeeld maar 1 x per dag kolven op mijn werk, bijvoorbeeld in mijn pauze. Of loopt dan de productie meteen terug?

(Het gaat dus maar om 2 dagen per week die niet na elkaar zijn. Maandag en vrijdag)



Ik vraag dit vanwege mijn huidige (niet leuke-) werksituatie maar ook ivm het soliciteren naar een andere baan.

Ik denk niet dat men het leuk vind iemand aan te nemen die 3x per dag moet kolven…

roos; volgens mij scheelt het idd een boel dat je niet 2 dagen achterelkaar werkt.

Wat ik zelf doe is voordat ik aan mijn werk begin of voordat ik weg ga naar mn werk kolven en 1x op het werk kolven, dit gaat prima. Soms merk ik wel dat ze de volgende dag wat extra komt, maar dit vind ik geen probleem. Bij mij is het wel zo dat ik 2 dagen achterelkaar werk en dan lijkt het alsof de productie ietsje minder is, maar ik werk nu al dik een maand en volgens mij stemmen mijn borsten er prima mee af…

Hoi Roos,



ik ga je misschien niet vertellen wat je graag wilt horen, maar je kindje is nog erg jong om nu al kolfbeurten te laten vallen. In principe kolf je op de tijden dat hij drinkt. Ga je nu al voedingen laten vallen dan kán het zijn dat je hierdoor later productieproblemen krijgt.

Waarom zou je in je pauze gaan kolven? Je hebt recht op 1/4 van je aantal werkuren om te kolven. Dat wil zeggen op een 8 urige werkdag je het recht heb om 2 uur in totaal te kolven in de baas zijn tijd.



Ik vind dat zo sneu dat mensen gaan kolven in hun pauze omdat ze bang zijn dat collega’s ze scheef aan kijken. Of mensen die gaan kolven in de wc, terwijl ze recht hebben op een ruimte waarin ze normaal kunnen kolven.



Ik kolf 2 keer op een werkdag van 8 uur, dat houd in dat ik 1,5 uur bij elkaar weg ben. En tuurlijk merk ik wel dat collega’s het niet zo leuk vinden. Maar voor het werk zou ik dus nooit stoppen met bv. Als puntje bij paaltje komt werkt iedereen voor zichzelf,en zouden ze het zelf ook nooit opgeven om die reden.



En als je 1 x kolft per werkdag, gaat je bv idd op ten duur achteruit.

Bedankt voor de adviezen.



Vanaf welke leeftijd zou je dan ongeveer naar 1 x kolven per dag kunnen?

Of heeft het niet alleen met leeftijd te maken?



En als ik op die dag dan 's avonds een keer extra zou kolven?



Ik weet dat het mijn recht is om te kolven maar op mijn zwangerschap is al niet vrolijk gereageerd, op het minder flexibel kunnen zijn vanwege de kinderen ook en als ik nu nog aan kom zetten met het kolven zijn ze helemaal niet blij.

Ik ben overigens ook niet blij met hun dus het is binnenkort toch einde verhaal, maar dat terzijde.

Dan kom ik dus met het probleem nieuwe baan en kolven te zitten… :roll:

Toch zijn er werkgevers die er niet moeilijk over doen. Ik moest een nieuwe baan zoeken, toen mijn dochtertje 4 maanden oud was. Ik ben aangenomen, en mag ook kolven! En ook niemand doe er moeilijk over doet! Dus het kan echt wel!

Ik merk dat mijn nieuwe collega’s rokende collega’s (die ook steeds even weg zijn) vervelender vinden als kolvende :wink:

Dus wie weet vind je wel een baan waarbij je gewoon kan kolven.



Ik ken trouwens (via via) wel iemand die haar productie savonds zo heeft opgekrikt dat ze 1 voeding extra kan kloven, zodat ze het op haar werk niet hoeft te doen (ze kon de rust daar niet vinden waardoor het kloven ook echt niet lukte). Dat heeft haar wel heel veel moeite en een aantal flesjes kv gekost! Maar nu gaat dat prima.



Maar als je zulke onaardige collega’s heb, zou ik t maximale van mn klofrecht ook echt gebruiken!! Je kindje gaat toch voor zulke onaardige lui!!



Succes ermee, het is wel een lastige situatie!

Toch zijn er werkgevers die er niet moeilijk over doen. Ik moest een nieuwe baan zoeken, toen mijn dochtertje 4 maanden oud was. Ik ben aangenomen, en mag ook kolven! En ook niemand doe er moeilijk over doet! Dus het kan echt wel!

Dat geeft weer hoop :thumbup:


Maar als je zulke onaardige collega's heb, zou ik t maximale van mn klofrecht ook echt gebruiken!! Je kindje gaat toch voor zulke onaardige lui!!

Mijn kleine gaat sowieso voor iedereen :wink: Maar ik probeer een oplossing te vinden waar we allemaal mee kunnen leven.

@Roos wrote:

Bedankt voor de adviezen.



Vanaf welke leeftijd zou je dan ongeveer naar 1 x kolven per dag kunnen?

Of heeft het niet alleen met leeftijd te maken?



En als ik op die dag dan 's avonds een keer extra zou kolven?




Ik ben toen baby 1 6 maanden was van 2x per dag kolven teruggegaan naar 1x per dag kolven op werk. Kolfde dan 's ochtends vóór werk de borst waaruit hij niet (of het minst) had gedronken want had 's ochtends meer reserve dan 's avonds. Dit beviel prima en ben doorgegaan tot baby 1 jaar was en heb toen kolf in wilgen gehangen...
Maar denk dat dit bij iedereen iets anders uitpakt. Ligt ook aan hoeveel dagen je werkt. En hoeveel je baby drinkt.
Vervelend dat je werkgever nu zo lastig doet...
Op mijn werk werd ook wel gemopperd maar heb me er niet veel van aangetrokken. Het is toch maar voor relatief korte tijd...

Succes!