Slecht slapende dreumes...

Sinds een week is het slapen bij Nout draaaaama! 'savonds niet in slaap willen, 'snachts wakker worden, pffff! Ik herken de fase van Noëlle destijds, die had ook zo’n fase waar we ff doorheen moeten… Maar heeft er iemand een tip om erdoor te komen? Voorlezen, troosten, hem laten huilen, flesje warme melk, niets lijkt te helpen!

eh… Suus is even rekenenen… 1 jaar en 9 maanden ook… (goh valt me nu pas op :mrgreen:)



Wij doen eigelijk niks behalve een lange adem hebben en vooral niet het door ons aangebrachte ritme veranderen met eruit halen, drinken geven of iets.



Ze ligt in een peuterbedje en is ook wel wat moeilijker met inslapen, ik benader haar met dezelfde routine als de groten, ook al kan ze op veel nog geen antwoord geven. Dus ook zij gaat in pyama, dan tanden poetsen, dan een verhaaltje, dan liggen met haar knuffeltje en dan vragen we aan haar "nou Suuske, wat vond jij het leukste van vandaag? en natuurlijk volgt er geen echt antwoord… maar haar begrip is veel verder dan haar taal, dus ze brabbelt wel terug alsof ze antwoord geeft en wijst vaak t een en ander aan… het klinkt als een antwoord :mrgreen: Dan vertel ik haar hoe ik de dag vond en dat ik haar een fijne slaap toewens en we morgen weer gaan spelen.

Ben dus een leutermoeder (concludeer ik meteen even :shifty:) en leg alles uit, dat ze gaat slapen omdat iedereen gaat slapen en dat we morgen weer leuke dingen gaan doen. Ik benoem dan ook wat we gaan doen als dit al iets heel duidelijks is.

Dan nog een liedje (ik zing al vanaf haar geboorte somewhere over the rainbow) en een neusie neusie en dan zeg ik weer “welterusten lievie, slaap lekker, dag dag, tot morgen!” en dan zwaai ik en zij ook en dan gaat ze wel slapen.



Maar ze word sinds 3 weken wel vaker wakker en huilt dan ook wel. Ja, dat is idd een fase, weet nog dat de anderen dat ook wel hadden.

Maar dan doe ik binnenkomen, alleen maar zeggen “nee Suus, dit is niet de bedoeling, het is nacht, iedereen slaapt, dus jij gaat ook weer slapen, mama legt jou terug en jij gaat verder slapen” en dan leg ik haar terug, stop haar weer in, loop de gang op… en dan moet je een lange adem hebben… want dat moet ik helaas soms wel 8 x herhalen voor ze weer terug in slaap valt.



Maar ik weet van Peet en Mies dat ze het toch met zo heel consequent zijn na circa 2 a 3 weken echt weer doorsliepen en niet meer wakker werden.



Niek bleef onrustig en heeft uiteindelijk tot ruim 4 bijna elke nacht bij ons geslapen. Maar Niek heeft nachtangst en slaapt in d’r eigen bed sinds ze een kamer heeft naast ons en met de deuren open slaapt zodat ze ons kan horen ademen…



Ik zou dus eerst consequent terugleggen zonder al te veel extra ingebrachte nieuwe mogelijkheden en gewoon vriendelijk, doch ferm blijven zeggen dat hij moet gaan slapen omdat het nacht is en iedereen dan slaapt. Bij Peet hebben we wel eens echt een aantal mensen opgenoemd…



Mama gaat slapen, papa slaapt al, Niek slaapt al, oma en opa zijn aan het slapen enz…



rotfase in elk geval. :hug:

De dag doornemen doen wij ook altijd… Heb ik ooit eens bij iemand (misschien wel bij jou) gelezen hier op kok, zo leuk! Noëlle vindt dat altijd zo leuk!



Nout praat nog niet, begrijpt wel heel veel maar hij kan nog niet goed duidelijk maken wat er scheelt. Dat maakt het ook wel extra lastig.

Sinds gisteren heeft tie koorts… Wellicht had hij toch iets onder de leden, dat zou kunnen, dat hij daarom zo slecht slaapt.

Ik had al contact gehad met het couveuse nazorgbureau (soort cb maar dan via het ziekenhuis voor te vroeg geborenen) verpleegkundige noemde ook de fase rond de 20 maanden, schijnt een heftige fase te zijn qua ontwikkeling.

Oei ik groei had ik er ook al bijgepakt, daar las ik hetzelfde.



Met Noëlle is het destijds ook goedgekomen! Dus ga er vanuit dat dat nu ook wel lukt, maar even doorbikkelen!

juist, de bikkelfase :mrgreen:



Vind dat ze dat maar eens in een boek moeten beschrijven, vind je niet? rond de 20/21 maanden kan uw kind terechtkomen in de bikkelfase… wat vooral inhoudt dat u als ouder een lange adem moet hebben en flink moet doorbikkelen… 1 troost, het komt goed…



hihihi…



Suus heeft sinds 2 nachtjes de frats dat ze de onderste la van haar commode dus leeghaalt… fijnnnnnnnn :liar: :shifty:

Idd of gewoon even als tip toevoegen in het oei ik groei boek!



Ah das ook fijn van de commode… Gelukkig slaapt Nout nog in zn ledikant, anders was het hier ws niet anders geweest!

Hebben jullie ook een nachtlampje aan?

Bij mijn oudste dochter was erbij blijven zitten totdat ze sliep prima.

Mijn klein meisje nam daar geen genoegen mee. Dus 1 van ons ging gewoon lekker vroeg naar bed met haar. Na 1,5 week was alleen blijven zitten totdat ze sliep voldoende.



Suc6 ermee :wink: :hug:

Nee we hebben geen nachtlampje, misschien wel een idee…

Erbij blijven zitten hebben we ook weleens geprobeerd, werkt de ene keer beter dan de andere keer.



Het gaat deze week op en af… Gisteren sliep hij direct, en heeft doorgeslapen. Eergisteren duurde het weer ff en werd hij ook wakker 'snachts. Die dag ervoor sliep hij ook direct, had hij wel koorts waardoor hij erg moe was. Dus ben benieuwd wat vanavond brengt… Kan er nog niet de vinger opleggen waardoor het zo verschilt…

Oke want dat vraag ik omdat wij net een vreselijke slechte periode hebben gehad, moeilijk inslapen, vaak wakker, snacht wakker, niet meer in slaap kunnen krijgen met als gevolg dat wij hem in een campingbedje naast ons hadden. Constant vroeg wakker, ik werd er tierelier van vandaar het campingbedje, maar wat bleek de oplossing, een nachtlampje :shock: , eerste paar nachten uit gewoonte natuurlijk nog wel ff wakker, maar nee hij bleef niet meer huilen als we hem ff goed instopten en dan weer de kamer verlieten en na een paar nachten was het klaar en we slapen nu bijna iedere nacht heerlijk door. Dus ik zeg probeer het, het hoeft natuurlijk niet te oplossing te zijn, maar dit is zo’n simpele oplossing :slight_smile:

Hier trouwens ook een slechte periode na het ziekzijn, daarvoor was het prima, het begon met 18 maanden en heeft zowat tot na de 20e maand geduurd.

ik lees ook nog even mee…



Hier een meisje wat alleen met het inslapen 's avonds aan het spoken is.

En het maakt met haar middagslaapje niet uit of we d’r nu 1 of 2 uur

laten slapen; elke avond hebben we gewoon feest. Dan ligt ze te jammeren,

zingen, huilen, kletsen en bedenk de rest er ook maar bij.



Erg vervelend en vermoeiend.

Gisteravond ging ik ( om 9uur!! ) even bij dr liggen en toen lag ze zo in

coma. De rest van de nacht hebben we geen dol met d’r, maar het inslapen

is een drama.