slecht slapen

Hoi,



Vanaf 1 week na mijn eisprong begon ik slecht te slapen. Elke nacht ben ik vanaf 1 a 2 uur wakker, daarna val ik ook niet meer in slaap. Zijn er meer die dat ook hebben? Is dat echt een zwangerschaps verschijnsel?

Ik had niet precies hetzelfde, maar ik heb wel mijn hele zwangerschap slecht geslapen. Ik werd eerst een paar keer per nacht wakker, maar later in mijn zwangerschap werd dat eerst ieder uur en vervolgens ieder half uur… Volgens de verloskundige was het iets hormonaals en was er niets aan te doen. Inmiddels slaap ik gelukkig wel weer wat beter, maar ik slaapt nooit meer de hele nacht door…helaas…

Hier ook een drama met slapen. Word uit het niets wakker en kom dan ook niet meer in slaap. Ben sowieso een lichte slaper, maar sinds ik zwanger ben is het niet leuk meer… Maar heb soms ook nachten dat ik heel goed slaap…

Bigsby hier precies hetzelfde gehad tijdens mijn zwangerschap van prinsje… Dus heel herkenbaar!

Pff ik heb er al zo’n hekel aan om s’nachts wakker te zijn, hopelijk gaat dat snel weer over. Van luca werd ik ook een paar keer per nacht wakker maar dat was omdat ik naar de wc moet.

Jup hier ook een slechte slaper.

Meerdere factoren eigenlijk…



vanwege de zwangerschap en plassen :stuck_out_tongue:

Maar ook door de jeuk…

Vannacht heel de nacht lopen krabben… Ik denk een uurtje of 3 geslapen.

Kwart over 6 maar gedoucht en aangekleed. Om half 8 toch maar weer in bed gedoken en dan slapen als een roosje :wink:



Maar helaas erg herkenbaar.

Als de beeb er is ben je vast zo moe dat je zo weer goed slaapt!

waarschijnlijk denkt de kleine daar in het begin alleen anders over :mrgreen:

Sinds mijn eerste zwangerschap slaap ik veel lichter, ik mag toch hopen dat dat met deze zwangerschap niet nog erger wordt :think: :lol:

Hier helpt het om steevast met m’n hoofd tegen een kruik te slapen (nouja zo’n zak dan hè) en bij iedere keer dat ik (even) wakker ben, tegen mezelf te zeggen: oooow maar ik heb het lekker warm. Dan slaap ik dus zo verder. Kinderen slapen echt wel tot 07.30. En ik hoef niet te plassen, ik slaap gewoon zo weer.



Als ik dat niet doe, word en blijf ik wakker a) omdat ik het ergens koud (of niet warm genoeg) heb b) omdat ik denk dat een van de kids wel eens zou kunnen gaan huilen c) omdat ik vind dat ik voor de zekerheid moet gaan plassen d) omdat ik vind dat ik nu even de dekentjes van de kids goed moet gaan leggen zodat ze waarschijnlijker tot 07.30 slapen e) omdat ik ervan overtuigd ben dat manlief zo gaat snurken. Oftwel: it’s all in the mind.



Ik ben geen mutserig type, maar met de zwangerschap kunnen die hersens zomaar vanuit diepe slaap op hyperactief springen. En tot zover werken m’n uitprobeersels goed en heb ik nog geen nachtstress :lol:.

Ik heb dat in het begin ook gehad. Alleen toen werd ik zo tussen 4 en 5 uur wakker en sliep niet meer.

Vond het heel vervelend want heb echt wel 8-9 uur slaap nodig om goed te kunnen functioneren.



Ik hoop dat je er wat tegen vind!

Ook voor mij helaas herkenbaar!



Ik word wakker… lig een tijdje wakker. Bedenk dan dat ik ook nog eens naar de wc moet (en dan ineens ook nodig). Maar als ik terugkom van de wc kan ik niet meet slapen. Ik weet niet eens waar ik aan denk maar ik ben klaar wakker. Na anderhalf uur (denk ik) val ik soms wel weer in slaap. Om later het hele gedoe nog eens te herhalen!!



Ik heb wel het idee dat het ietsje minder wordt. Tenminste, ik word nog wel veel wakker maar ik slaap dan wel wat sneller in heb ik het idee.



Als iemand dus nog tips heeft zijn ze ook bij mij van harte welkom!

Nee, totaal geen last van, zit altijd 's nachts rond 1 uur nog op kok :liar:

Helaas heb ik het idee dat hoe verder de zwangerschap vordert, hoe slechter het slapen gaat :frowning:

Hier ook geen tips, is gewoon behelpen. Tja, zou graag mijn partner 's nachts buiten willen zetten, want dat gesnurk werkt nou ook niet echt mee :roll:

Klinkt heeel mutserig ws en euhm not done…maar als je last hebt van een snurkende partner kan tijdelijk apart slapen wel helpen. Meestal heb je beide een drukke dag voor de boeg en is ieder uurtje slaap meegenomen. Soms woel je ook meer in je slaap, dus heb je meer ruimte nodig. Ik was degene die ging snurken toen ik zwanger werd en ik heb serieus wel eens nachtjes op een luchtbed geslapen (daar gelukkig geen last van omdat ik geen bekkenklachten ed heb gehad!) en dan zomaar ineens een goeie nacht tussendoor! Helemaal omdat mijn man het snel warm had in bed en ik dus juist sneller koud. :wall: Hij werpt dan gelijk het halve dekbed van zich af en ik kreeg dan soms zomaar in de nacht een koude rug omdat dat dekbed pleite was. :evil:

Gek genoeg en lekker tegenstrijdig maar even apart slapen heeft een echtscheiding voorkomen. :lol:

:lol: :lol: :lol: :lol:

hier ook iedere nacht wakker hoor lang leve de iPhone :mrgreen: . hier dus ook om allerlei redenen plassen, kind dat schopt in m’n buik, kleine peuter die thank god sinds 2 dagen in zijn leven door lijkt te gaan slapen en er dus iedere nacht tot nu toe een babyfoon in mijn oor lag te tetteren. het hoort er idd bij bigsby van harte trouwens met je zwangerschap. dat lichte slapen heb ik dus ook als ik dan een keer wat dieper slaap wordt ik echt wakker alsof ik in diepe coma heb gelegen :-). komt vast goed als je er maar voor probeert te waken niet te gaan malen als je wakker ligt pak een boek of zoek andere afleiding. gebroken nachten zijn echt zoooo vermoeiend…sterkte ermee liefs Laura

Bigsby gevonden! Haha :mrgreen:

Zoals ik in ons topic al zei, ik heb er ook last van. Ik slaap normaal heel lang en heel vast, slaap zelfs door onweer enzo heen. Overdag ben ik zo moe en dan ga ik vroeg naar bed, ben ik zo in slaap. En dan word ik wakker (vannacht bijv om 2 uur) en dan ben ik ook echt klaarwakker. Even wat drinken en natuuuuuurlijk even plassen, weer terug naar bed en geen slaap meer hebben… zo irri! Maar ja, het hoort erbij zeggen we maar he :think:

Ben nog maar ongeveer 10 weken zwanger, maar slaap ook erg slecht. Maar dat komt omdat ik op de een of andere manier overdag al het vocht vasthoud wat er dan 's nacht weer uit moet. Wat betekent: gemiddeld 4-6 x plassen en 1 a 2 keer kleddernat van het zweet wakker worden :?

Hier ook de eerste twee zwangerschappen al van in de eerste weken enorm slecht geslapen, bij de eerste voortdurend wakker schieten van de kuitkrampen, bij de tweede ook gewoon wakker schieten en niet meer kunnen slapen.

Bij de derde is het heel lang goed gegaan maar nu de laatste weken nachtmerries, zweten, moeten plassen, niet meer kunnen slapen…Bij mij helpt lezen goed, al na een paar bladzijden word ik doodmoe, terwijl ik dat niet moet proberen als ik niet zwanger ben, dan kan ik niet stoppen en wil het hele boek uitlezen…

Hopelijk wordt het nog wat beter bij jou, een keertje overdag bijslapen, desnoods enkel in de weekends, helpt misschien om er toch weer wat bovenop te komen en niet helemaal uitgeput te raken.

Ik slaap gewoon nog lichter dan normaal, ik schrik ook overal van wakker (als ik eindelijk eens slaap)

Helaas gaat het de meeste van de tijd niet goed, af en toe dat ik iets beter slaap :?



Bij de eerste zwangerschap had ik dat alleen 3 maanden voor de bevalling, toen moest ik iedere 2 uur naar de w c :roll: Maar goed toen sliep ik s’ ochtends gewoon wat langer, maar dat kan nu niet omdat ik Luca heb rondlopen.

Wat ben ik blij zeg om te lezen dat ik niet de enige ben die slecht slaap!!



Voordat ik zwanger was kon ik uren lang uitslapen, dat lukt me niet meer ik sta nu standaard om 7 uur of 8 uur naast het bed, kan dan ook makkelijk een dagje doortrappen maar ben dan in de avond rond 19.00 uur helemaal kapot! Ideaal als ik een normale baan had maar ik draai dus avonddiensten en ben tot 21.00 uur in de running (vervelend).



En ook ik 2 x per nacht wakker van een plasje, of soms gewoon wakker zijn en niet meer kunnen slapen. En vooral hele gekke dromen over het kindje! Vannacht ook, ik was in de efteling en ik zie ineens mijn kind in het huisje met de 7 geiten en ik wist maar niet hoe ik die kleine eruit moest krijgen… Werd helemaal gek!!



Meer mensen met gekke dromen ook in combinatie met slecht slapen? Mogelijk ook in het onderbewuste daardoor?