Hoihoi,
Mijn dochter is altijd een makkelijke slaper geweest en sliep vaak uit tot half 8 á 8 uur 'smorgens.
Nu zijn we laatst met mijn schoonfamilie een wknd weggeweest. Ze werd toen op zondagmiddag ziek en kwam toen die nacht bij mij op de slaapkamer (ze deelde een kamer met haar broer en heeft gezien hoe hij van zijn kamer af komt) Maar inmiddels zijn we 18 dagen verder en komt ze elke nacht bij mij. Eerst wilde ze niet in haar bed slapen, maar wel bij mij in bed (en legde haar dan terug als ze sliep) of viel ze beneden binnen 10 minuten in slaap op de bank. Nu gaat het inslapen wel wat beter. Als ze naar bed gaat blijf ik even naast haar zitten tot ze slaapt. Maar toch wordt ze 'snachts weer wakker, dan geef ik haar een knuffel en breng haar terug naar bed, maar dan staat ze een paar tellen later weer naast me. Ze vertikt het om dan in haar eigen bed te slapen. Als ik haar in het campingbedje op onze kamer leg dan slaapt ze wel verder, maar is dan wel vroeg in de ochtend wakker.
Ik zit er gewoon doorheen, ben moe en heb minder weerstand en al 2x keelontsteking gehad en zwaar verkouden.
Heb al veel geprobeerd:
boos worden
geduldig blijven
deur dichthouden
laten huilen als ze bij het traphekje stond
campingbedje op haar kamer
nachtlampje aan
nachtlampje uit
tig keren terug gebracht naar bed (bleef dan achter de deur staan)
We gebruiken sinds gister druppels van Vogel en hoop dat dit gaat helpen, maar tips zijn welkom.
Groetjes,
Krista
De aanhouder wint. Steeds terug naar bed blijven brengen. Zeggen dat ze lekker moet gaan slapen en dan weer weggaan.
Wij hebben het ook meegemaakt met onze kleine man. Hij werd bijna iedere nacht 's nachts wakker. Helemaal kapot en op waren we. Pfff… Het was even doorbijten, maar na een week ging het al beter en slaapt hij weer gewoon door. Wat wij deden (op advies van het cb) is:
bij huilen er 1 minuutje heen gaan. Niet uit bed halen maar terug leggen en troosten. Na 1 minuutje (ook bij huilen) weer weggaan en als het huilen na 5 minuten nog is, dan weer 1 minuutje teruggaan en dan de tijd ertussen steeds langer maken. De eerste 2 nachten waren echt heel zwaar (lees lang wakker), maar daarna ging het snel beter.
Het is even pittig en tanden op elkaar, maar onze inzet is dubbel en dwars beloond :thumbup: