Mijn dochtertje van bijna 5 maanden slaapt op het moment zo slecht.
Ik ben 5 weken na haar geboorte begonnen met inbakeren omdat ze ontzettend slecht sliep. Ze wilde 7/24 elk 1,5 tot 2 uur een voeding. Dat hield ik niet vol dus waren we op aanraden van het CB begonnen met inbakeren. Het was een verademing!!! Ik moest haar om 12 uur wakker maken en daarna werd ze zelf rond 5 á 6 uur wakker.
Toen ze ruim 4 maanden oud was en het ontzettend heet was zijn we overgegaan van inbakeren naar de Puckababy (voor de mensen die niet weten wat het is, een bakerzak met veel meer ruimte, soort van coconnetje.) Dat was in het begin ontzettend wennen. Ze werd vaak wakker en was helemaal in paniek omdat ze schrok van haar eigen beweging. Na 3 dagen was het goed en sliep ze beter. Dat wil zeggen rond half 11 / 11 uur wakker daarna rond 3 uur en daarna rond 5 of soms half 8. Dat heeft ze even volgehouden met af en toe slechte nachten waarin ze vaker wakker werd.
Nu is het zo dat ze om half 10 / 10 uur al wakker wordt daarna rond 1 uur en dan bijna ieder uur tot 7 uur s’morgens. Ze ligt dan heerlijk te kletsen in bed maar wil op een gegeven moment echt wel drinken. Na het drinken slaapt ze weer.
Nu heb ik zelf het vermoeden dat ze niet genoeg krijgt al hoewel er wel gewoon melk uit mijn borst komt/spuit als ik erin knijp :oops: Wat kan ik het beste doen. Haar gewoon laten liggen en een speen geven of toch iedere keer de borst geven? Over een maand ga ik stoppen met borstvoeding dan is ze 6 maanden en dan vind ik het genoeg geweest. Ik wil haar dan toch wel voorbereiden op proberen door te slapen. En ik hoop dat ze weer kan slapen zoals toen ze ingebakerd was.
En dan nog een vraagje nu ik toch bezig ben. Hoeveel slapen jullie kleintje overdag? Tess sliep de eerste 4 maanden heel weinig overdag. Sinds we begonnen zijn met de puckababy wil ze overdag echt slapen. Als ze wakker is dan wil ze ongeveer 1,5 uur later alweer naar bed en zo de hele dag door. Is dit ook normaal? Vooral omdat ze voorheen altijd heel weinig sliep.
Alvast bedankt voor alle reacties!!!
Groetjes
Karlijn
Anderhalf uur wakker zijn is wel normaal voor een kindje hoor, dus daar hoef je je niet druk om te maken. Hier is het ideaalplaatje: 1,5 tot 2 uur wakker = 1,5 tot 2 uur slapen erna.
Maar elk uur wakker snachts… :shock: Hier heb ik dat in periodes ook gehad, terugkijkend was dat echt omdat hij honger had maar of dat bij jouw beeb aan de hand is weet ik natuurlijk niet. Ik zou proberen een speentje te geven, als ze daarmee verder slaapt zal t geen honger zijn, toch? Of misschien proberen 's avonds een afgekolfde fles te geven om te ontdekken of ze dan wél doorslaapt?
Ze krijgt voor het slapengaan s’avonds nog de borst dan om half 10 / 10 uur weer en dan rond 1 uur weer en dan om 3 uur en dan ieder uur zo’n beetje. Steeds krijgt ze de borst maar denk dat mijn borsten dat ook niet echt trekken. Zit erover te denken om de voeding voor het slapen gaan te vervangen naar flesvoeding met een beetje rijstenbloem. Mag eigenlijk nog niet van het CB maar denk dat ze niet met een volle maag gaat slapen. De fles krijgt ze bij de opvang of als ik niet thuis ben. dan krijgt ze tevens nutrilon hypoallergeen.
Groetjes
Karlijn
Ik vind dat ze het s’nachts best goed doet eigenlijk…
En overdag, tja… moeilijk… denk ook niet dat het aan de BV ligt… als ze er voor de rest voldoende aan heeft, zal ze dat overdag ook wel hebben…
Waarom denk je dat ze honger heeft? Misschien pik je signalen op die je aanziet voor honger terwijl het dat niet is…
waarom mag ze het niet van het CB??? Als jij denkt dat ze dat kan gebruiken dan zou ik het zeer zeker gebruiken! Femke is nu bijna 4 maanden en krijgt de laatste fles ook papvoeding ( rijstebloem ) En blijkt dat ze er nog niet aan toe is dan stop je er gewoon mee, maar ik zou het zeer zeker proberen als je er een goed gevoel bij hebt. Je moet niet vergeten dat het CB er is om je te adviseren en niet om te zeggen hoe je dingen moet doen!
Succes ermee :-*