Slecht slapen....

Hey hallo…

Tijs ligt op het moment weer te gillen/ huilen is zijn bed.

Het is niet te geloven maar…

Als papa, oma hem in bed legt is er niks aan de hand en slaapt ie gewoon meteen en ook gewoon tot een uurtje of 3.

Maar bij mijn begint de strijd beneden al…

“Tijs wil niet een tukkie doen.”

Hij gaat dan onder veel protest naar bed, slaapt een half uur en dan begint het drama…

“Ik wil eruit”

(ik wordt er inmiddels moedeloos van)

Iemand tips?



Kus Moon

Jesse heeft hier ook tijden van. Vandaag ook :roll:

Dan breng ik hem s’middags maar niet naar bed. Vaak wil het een paar dagen later wel weer.

Hier wil mees ook niet meer slapen maar die is wel een half jaar ouder,ik doe hem nu niet meer iedere dag naar bed,soms wel en soms niet.

Hier exact hetzelfde… Ik weet niet of dat het hier een fase betreft of dat hij zijn middagslaapje niet meer nodig heeft maar Joost heeft deze hele week geen middagslaapje gehad. Hij gaat wel mee naar bed maar zodra ik verdwijn roept ie: “Joost nie sjapu, Josst is nie moeeee”

Nou dan maar eruit hoor, ik ga overdag niet liggen strijden. Gevolg is wel dat hij om 7 uur doodmoe is en dan meteen in slaap valt terwijl hij anders een half uurtje ligt te kletsen en zingen.

Blijkbaar heeft Tijs ook geen zin in zijn slapie. Slaapt hij snachts wel goed? En is ie overdag verder wel te genieten? Dan zou ik er denk ik niet zo’n probleem mee hebben. Hoe minder jij laat merken dat je er mee zit hoe makkelijker hij waarschijnlijk weer naar zijn bedje gaat smiddags.

Ik bel net toevallig naar mijn moeder ( daar is Joost altijd op donderdag en vrijdag) en jawel… :roll: meneer ligt heerlijk te tukken hoor !! Ongelovelijkhe? Heel de week geen middagdutje en bij oma slaapt ie!! :roll:

Hier hetzelfde (2 jaar en 3 maanden). Ik haal hem er dan gewoon uit. Wil hij niet slapen ,dan maar niet ('s avonds is het natuurlijk een ander verhaal).



Ik heb het idee dat hij gewoon zijn middagslaapje niet altijd meer nodig heeft. Meestal slaapt hij na een dag of 2,3 niet geslapen te hebben 's middags een dag wel weer 2 uur. En dan weer 2 tot 3 dagen niet etc. Ook afhankelijk van hoe laat hij wakker was overigens en hoe druk de ochtend is geweest. Bij mij slaat hij hem ook het meest over, want als opa of oma er zijn of papa thuis is … ja dat gebeurt niet elke dag en rent hij de hele ochtend het huis door en is hij zo uitgeput dat hij toch wel even wil slapen (maar dan soms ook nog geen uur).



Kan best hoor dat hij het gewoon niet meer altijd nodig heeft.

Hier nog zo ééntje! Amy wil niet naar bed. Zodra ik de kamer wil verlaten, wordt ze woedend, gooit al haar knuffels uit bed, krijst ze het uit en staat ze te springen in bed. Omdat ze de waterpokken heeft dacht ik dat het daaraan lag, maar omdat ze haar verjaardag net heeft gevierd en de waterpokken heeft, krijgt ze super veel aandacht. Met al gevolg dat ze niet naar bed wilt, maar gewoon aandacht wilt.



Heb het cb gebeld omdat ik er ook moedeloos van wordt. Het begint om 1900 uur en eindigt op z’n laatst om 02.45 uur. Waar haalt ze de energie vandaan???



We zitten met kromme tenen beneden of liggen met kromme tenen in bed. We zijn moeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :zzz: Hoop dat het snel over gaat.

Het zal idd dan een fase zijn…

Lees gelukkig dat er dus meerdere kindjes mee bezig zijn.

Ik snap natuurlijk heel goed dat het slapie ook een keertje over raakt.

Maar had het eigenlijk niet nu al verwacht…(mama kan haar middagdutje nu eigenlijk ook wel goed gebruiken)



We bekijken het gewoon per dag…blijf het toch maar wel proberen.

Geen zin, dan maar eruit.

Geen drama er van maken.

Vanmiddag was het van 13 tot 14.15u net even genoeg om weer fit te zijn dus.

Maar afgelopen zaterdag was het wel een drama en eigenlijk ook wel weer lachwekkend, arm schaap!

Toch naar bed voor een middagdutje, maar wat meneertje nog nooit gedaan heeft deed hij gisteren dus wel…Zijn slaapzak opengeritst en uit zijn ledikant geklommen

Ik was bezig in de babykamer, en dacht bij mezelf… het lijkt wel of ik een deur hoor…ja hoor, staat meneertje daar met zijn blote kakkies, girafie onder zijn arm…“Tijs wil niet een tukkie doen mama”



Om 16.30uur kwam hij bij me op schoot zitten en is toen (voor het eerst in zijn korte leventje) bij me op schoot in slaap gevallen!! (Ben nie moe hoor :liar: )



Morgen mag hij voor de eerste keer naar de PSZ, spannend!

Dus waarschijnlijk zal hij morgen wel aan een tukkie toe zijn :mrgreen:



Kus Moon

Hier soms ook.



Of ik geef haar een boekje of iets dergelijks zodat ze toch wat rust of ik haal haar eruit en dan gaat ze 's avonds wel vroeger naar bed.

Nu gaat het alweer een week goed en dan weer een paar dagen niet.

Hoi…



Hij is vanmorgen dus voor de eerste keer naar PSZ geweest.

Wat overigens heel goed was gegaan.

Met een wit smoeltje van vermoeidheid heb ik hem opgehaald.

Met veel moeite kon hij zijn ogen nog openhouden bij het broodje.

Nu ligt hij erin, en slapen denk je dan!!!

NOT…hij ligt te roepen! :mrgreen:

Ongelovelijk, school heeft teveel indruk gemaakt denk ik.



Kus Moon