slecht. slapen, nu al?!

Ik dacht. altijd dat je in het laatste trimester meer last kreeg van slechter slapen en meer wakker liggen.

Nu merk ik al een paar nachten dat ik enorm moe ben maar veel wakker wordt en oook vrieg wakker ben. Herkent iemand dit? En wat doe je eraan?

Ik heb dat de eerste weken ook enorm gehad, ook mede door stress en drukte.

Wat voor mij helpt is savonds thee met melk te nemen en een warme douche voor ik ga slapen. En mijn hoofd leeg te laten, maar dat is soms wel lastig.

Sterkte, het is echt heel vervelend die slapeloze nachten.

in slaap komen is het probleem niet. maar rond een uur of 4 ben ik wakker en blijf ik wakker, terwijl ik wel gewoon moe ben…

misschien dat mijn griepje ook wel een veroorzaker ervan is, maar volgens mij heeft boontje er ook wel mee te maken.

Erg herkenbaar. Ik heb het ook bij alle zwangerschappen gehad. Als ik wakker werd, kon ik niet meer slapen. Gewoon hormonaal, kennelijk… wel erg vervelend…

hier ook herkenning… bekaf zijn, maar niet hele nachten slapen… gaaaaap :zzz: .

Ik heb altijd begrepen en was juist het eerste trimester heel moe en inderdaad ook wat lichter slapen.

Die eerste trimester is er zoveel verandering in je lichaam en hormoonhuishouding aanwezig dat dit op zich niet vreemd is. De kans is groot dat het over een paar weekjes weer wat bijtrekt.

Ja, trok bij mij inderdaad ook weer bij hoor, was echt die eerste weken. Verder kon ik er niet veel aan doen…

ik had er ook last van, elke nacht dezelfde tijd ook :roll:

is gelukkig na een weken weer weggegaan :thumbup:

dan schaar ik het maar gewoon bij mijn deel kwaaltjes :slight_smile:

Ik heb daar sinds een goede week ook last van

Lig steeds wakker, maar ben wel moe

Las dat dit een kwaaltje kan zijn

Check… Na m’n 1e zwangerschap is het me nog 2 keer overkomen dat ik 's nachts wakker lag/zat en dacht “hm, dit herken ik :shifty:”. Beide keren had ik het juist en bleek ik weer zwanger :mrgreen:

Overigens is het later in de zwangerschap best goed gekomen.

Klinkt als een bekend probleem.

Ik heb er ook heel erg last van sinds dat ik zwanger ben.

Het ging juist voor de zwangerschap de goede kant op haha maar nu niet meer.

Daarentegen heb ik ook dagen dat ik om 10 uur 's avonds lig te slapen en pas om 12 uur 's middags weer wakker wordt…

Heb er ook heel veel last van en bij mijn eerste ook gehad, alleen toen aan het eind van de zwangerschap. Ik keek vanaf 3 uur 's nachts allemaal opgenomen series, want was echt klaar wakker.

Heb nu dus ook dat ik gewoon om 21.00 helemaal instort en om 4 uur klaar wakker ben. Maakt ook niet uit of ik een avondje doorbikkel en pas om 23.00 uur ofzo ga slapen, wakker is wakker. Moet zeggen dat het nu weer af begint te nemen, dus hoop iig tot mn verlof er niet zoveel last meer van te hebben. Want met al 2 rondspringende koters kan ik niet meer 's middags ff op de bank slapen.

@teun wrote:

ik had er ook last van, elke nacht dezelfde tijd ook :roll:

is gelukkig na een weken weer weggegaan :thumbup:

Hier ook zo, elke ochtend rond 4 uur werd ik wakker. Om vervolgens 6 uur weer doodmoe te zijn.

En de laatste weken, sliep ik ook de hele dag door.

Denk nu wel eens, hoe moet dat ooit bij een tweede want zoveel slapen als bij Siem kan dan niet meer :shifty:

Het is iets hormonaals. Het heeft te maken met de aanmaak van progesteron, meende ik. Hier was slapeloosheid een duidelijk teken van zwangerschap, al voor mijn NOD en de positieve test. In het eerste en laatste trimester erg veel last van gehad.