Slecht slapen....help!

Ik zit even met mijn handen in het haar

Bas heeft sinds dat hij 15 dagen oud is problemen. Hij heeft enorm last van krampjes (en heb daar werkelijk alles al geprobeerd), Kiss syndroom en een maagklep die niet goed sluit. Kortom kl**e, maar goed hij is onder behandeling en hopelijk slaat dat aan. Hij kan zich nu al ontspannen en langer dan 2 minuten in de box liggen zonder dat hij overstrekt of gespannen maait met armen en benen.

Maar nu het volgende…

Doordat hij zoveel last heeft hebben we een bepaalde regelmaat aangebracht. Tot voorkort hielp dat goed. Wakker worden, eten, spelen en dan slapen. Als hij in de box ligt en het zat is of erg moe wordt dan kan ik eigenlijk niets meer doen om hem te kalmeren.



laten liggen = krijsen

oppakken en tegen me aan leggen = krijsen

op mijn buik liggen = krijsen

heen en weer lopen en hem wiegen = krijsen

in de wipper = krijsen

in zijn bed/box = krijsen

op zijn buik = krijsen

op zijn zij = krijsen



Hij wil zelfs zijn speen niet. Het duurt echt soms 45 minuten tot een uur voordat hij zo moe is van het krijsen dat ik hem in slaap kan wiegen. Want zelf in slaap vallen kan hij gewoon niet. Heeft iemand ervaring met zo’n baby en tips voor me. Weet gewoon niet wat ik moet doen en wordt er zo verdrietig van dat ik hem niet kan helpen.

Waar wordt hij behandeld? Of door wie?



Sjonge…lijkt me dodelijk vermoeiend (en ook herkenbaar op sommige punten!).

Heb je mensen om je heen die je kunnen helpen zodat jij even eruit kan?

Ik snap dat dat geen oplossing voor je zoontje geeft, maar wel even voor jou! En na al dat huilen heb je dat misschien wel even nodig!



Ik heb net nog een keer je verhaal gelezen, en zie dat als hij het zat wordt of moe wordt, dat het dan moeilijk/huilen geblazen is.

Misschien kan je proberen om goed op zijn vermoeidheids signalen te letten. Wrijven in oogjes, staren, witjes worden, oortjes wrijven/trekken en dan meteen in z’n bedje leggen.

Een duidelijk ritme in het naar bed toe gaan (slaapzakje aan, gordijnen dicht, liedje zingen bijvoorbeeld) en dat telkens op diezelfde manier en volgorde doen zodat het herkenbaar wordt voor Bas.



Wat voor voeding geeft je (borstvoeding of fles?) Als je bv geeft kan je hem daarmee proberen te troosten (als je dat wil natuurlijk) en met flesvoeding heb ik totaal geen ervaring, dus ik weet niet of dat een oplossing is?



Krijgt hij voor z’n maagklepje (reflux neem ik aan?) medicijnen? Speciale voeding (johannesbroodpitmeel?)



Sjonge…wat een vragen :wink: Ik hoop dat je er wat aan heb.

In elk geval veeeeeeel sterkte en succes vandaag! Probeer tussen het huilen door toch heerlijk te genieten van je kereltje :inlove:

Ooh herkenbaar… Op een gegeven moment gingen we maar hele einden met de auto rijden om haar stil te krijgen. Dat hielp tot we thuis waren.



Ze heeft heftig reflux. Ik zou als ik jou was niet te lang wachten en hulptroepen inschakelen. Dus huisarts, consultatie bureau etc etc. Die kunnen je helpen en eventueel behandelen. Gebeurt er ook al wat voor het KISS syndroom?



Heel veel sterkte en kracht toegewenst want het is erg K*t ( sorry)

We hebben n.a.v. het boekje van Ria Blom al met 3 weken een regelmaat erin gestopt. Dat werkt op zich prima, tot hij moet gaan slapen. Ik let juist heel erg op die moeheid signalen. Bij de eerste tekenen pak ik hem op en dan gaat het mis. Als ik hem laat liggen gaat het mis. Ik baker hem in en wieg hem soms wel een uur. Als ik dat niet doe en hem zo in bed leg ingebakerd of niet dan is het weer mis.

Ik snap gewoon niet wat ik fout doe.



Hij wordt behandeld door een dame die osteopaat is, voetreflex therapie, cranio cecraal, manueel therapie en nog wat dingen. Zij heeft het KISS syndroom ontdekt en wordt behandeld. Ook dat zijn maagklep niet sluit. Hij krijgt daar Xantac voor, losec wil de HA nog niet geven omdat hij nog te jong is. Het gekke is hij spuugt niet. Maar stikt wel in het zuur zeg maar.

Ik gaf bv maar ben gestopt omdat hij daar helemaal overstuur van raakte als ik hem loskoppel. Dus nu fv.

Moeilijk… :cry: Wat zal je uitgeput zijn zeg!



Ik lees dat je hem inbakerd. Is het een idee om eens te proberen om hem niet ingebakerd in z’n bedje te leggen?

Ik heb Amélie ook ingebakerd tot het moment dat ze ook ingebakerd totaal niet sliep (bij mij duurde dat besef even :roll: ) Toen ik haar ben gaan uitbakeren met 3 maanden ging ze geleidelijk aan steeds beter slapen.



Hoevaak is hij al behandeld voor het KISS? Zie of merk je al duidelijke verandering in Bas?



Dat hij zich telkens verslikt in het zuur had Amélie ook. Zoooo zielig, en om wanhopig van te worden he? Dan sliep ze bijna…kwam er weer een golf zure melk naar boven die ze met alle macht weg probeerde te slikken.

Is zijn bedje al schuin gezet?

Tegen krampen werkte Sap-Simplex echt super! Wellicht heb je het al geprobeerd hoor, maar hier werkte het super! Krampen had Marit niet meer!!

:hug:

Ik heb zijn bedje schuin gezet dat is het eerst wat in mij op kwam. Hij is nu 2 keer behandeld voor Kiss. Merk wel dat zijn nekje flexibeler is.

Ik heb hem idd geprobeerd niet ingebakerd neer te leggen. Als hij op zijn rug ligt wordt hij gek. Als ik hem in mijn bijzijn op zijn buik leg wordt hij soms woest maar soms geeft hij zich over. Hij slaapt duidelijk beter op zijn buik als hij niet ingebakerd is.



Voor zijn krampjes gebruik ik ABC dophilus. Moet eerlijk zeggen dat ik twijfel of het werkt. SAB simplex heb ik van gehoord maar was hier niet verkrijgbaar. Misschen toch via een website ofzo kijken.

@Lautje wrote:

Ik heb zijn bedje schuin gezet dat is het eerst wat in mij op kwam. Hij is nu 2 keer behandeld voor Kiss. Merk wel dat zijn nekje flexibeler is.

Ik heb hem idd geprobeerd niet ingebakerd neer te leggen. Als hij op zijn rug ligt wordt hij gek. Als ik hem in mijn bijzijn op zijn buik leg wordt hij soms woest maar soms geeft hij zich over. Hij slaapt duidelijk beter op zijn buik als hij niet ingebakerd is.



Voor zijn krampjes gebruik ik ABC dophilus. Moet eerlijk zeggen dat ik twijfel of het werkt. SAB simplex heb ik van gehoord maar was hier niet verkrijgbaar. Misschen toch via een website ofzo kijken.




Een duitse apotheek st josef bezorgt in nederland! google ff en je vindt hem zo! Goede service :slight_smile:

Ik heb het hier ongebruikt liggen.

Je mag het van me hebben als je het wil hoor…ik doe er toch niets meer mee.

@rhode wrote:

Ik heb het hier ongebruikt liggen.

Je mag het van me hebben als je het wil hoor…ik doe er toch niets meer mee.




Sorry voor mijn late reactie…

Ik ben inmiddels bij de ka geweest en hij heeft verborgen reflux. Aan de ene kant blij dat we weten dat er iets is, aan de andere kant balen dat hij het heeft. Arm kind.



Ik krijg nu medicijnen en wil heel even afwachten wat dat gaat doen, voor ik aan SAB begin. Iig erg lief van je :slight_smile: