Slecht slapen en veel werken

Ik slaap super slecht en werk redelijk wat.

Ik heb veel last van mij rug en daardoor wordt ik nog meer moe dan ik al ben aan het ein de van de dag.



Heeft iemand tips wat het beste is om te doen?

Verloskundige en huisarts weten van de rugklachten en het werk, het slechte slapen is met tijden, dus heb ik niet echt gemeld afgelopen keer.



Het liefst zou ik minder willen gaan werken voor de rust, maar ik ben zo bang dat dat niet kan. Ik werk namelijk zo verschillende en ook erg gevarieerd.



Ma: 8.00-11.30 juf, 11.30-13.30 Coordinator TSO, 15.00-18.30 pedagogisch medewerker.



Di: 8.00-11.30 juf, 11.30-13.30 Coordinator TSO, 15.00-18.30 pedagogisch medewerker.



Woe: 8.00-11.30 Juf, 13.30-18.00 pedagogisch medewerker



Do: 11.30-13.30 Coordinator TSO, 15.00-18.30 pedagogisch medewerker.



Vr: 7.15-8.30 (kids nr school brengen), 11.30-18.30 pedagogisch medewerker.



Dus best wel druk schema… :shifty:

Wauw, je werkt inderdaad veel.

Ik zou proberen minder te werken en opletten dat je rustig genoeg doet. T zijn toch allemaal werkzaamheden waarbij je veel staat en loopt, probeer dat in te perken.

Ook aan je collega’s melden hoe t gaat, dan kunnen zij bepaalde werkzaamheden overnemen die voor jou te belastend zijn.



Sterkte!

Hoi Maar,



Ik ben benieuwd wat je gedaan/gekozen hebt.



Ben zelf nu 13 weken, werk fulltime, maar merk ook dat het nu al moeilijk vol te houden is. Heb zelf ook veel last van rugpijn en ben steeds snel heel erg moe. Zou het liefst ook nu al minder gaan werken, maar ben bang dat dat niet gepikt wordt op mijn werk. Ik werk nu al 1 uurtje per dag minder en daar doen ze al moeilijk over en proberen me zo snel mogelijk weer fulltime aan het werk te krijgen.

Ik kon in mijn vorige zwangerschap het fulltime werken niet volhouden. Ben na 15 weken al halve dagen zittend werk gaan doen. Gelukkig was mijn baas toen heel begripvol, moest van hem het al rustiger aan gaan doen. Zijn dochter was toen net (te vroeg) bevallen en was dus super zorgzaam wat betreft mij.

Ik zou het wel aangeven op je werk, bij een leidinggevende of iemand, dan kunnen jullie samen een oplossing gaan zoeken. Teveel stress zo is ook niet goed voor jou en voor je kleintje he…

Succes!

Ik kon aan het eind van mijn zwangerschap opeens niet meer slapen. Ik was erg moe, maar viel gewoon niet meer in slaap (heeeeel vervelend!!). Toen heb ik met de arbo-arts gesproken en die stelde eerst voor om me ziek te melden t/m verlof, maar dat kon niet met het werk (ik moest nog allerlei dingen overdragen), dus hadden we afgesproken om dan maar halve dagen te werken, waarvan 1 thuis. En dat ging een stuk beter!



Als het niet gaat, dan moet je echt minderen hoor!! Je gezondheid en je kindje zijn echt belangrijker dan werk!