Slecht kunnen poepen

Hallo,



Mijn dochter is een slechte drinker.



Ja waar het nu tot leidt is dat ze moeilijk poept of bijna helemaal niet.

Elke dag een paar bolletjes dus niet echt keuteltjes. Maar veel is het niet.

Of ze er last van heeft kan ik niet zeggen maar echt makkelijk is ze op dit moment ook niet, slaapt erg weinig en wil nu soms weer een nacht fles.



Ja ja leuk omschreven maar ik weet niet meer hoe ik haar aan het drinken krijg. Zodat ze wat makkelijker poepen kan.



Ik probeer thee, dixsap, iets met een beetje suiker, iets meer water bij de fles melk voegen. Nu weet ik het niet meer, per dag krijgt ze ongeveer 25 cc water of sap weg. Voeg al wat water bij het fruit toe maar blijkbaar is het toch te weinig.



Hebben jullie nog tips???



Wat geven jullie kinderen te drinken??



Alvast bedankt.

Kindicol druppels van de vsm werkt hier goed. Is om de ontlasting zachter de maken.

B’Elanna dronk ook zo slecht, maakte ik me echt zorgen om…

Op hele warme dagen nam ik altijd een bakje met watermeloen mee… Dat vond ze heerlijk en kreeg zo ook haar vocht binnen…



Misschien dat het bij jou ook werkt???

Ik kreeg toen de tip om vóór de fles wat lauw water te geven. Dat werkt ook wat laxerend. Niet teveel (30 cc gaf ik geloof ik) en dan daarna de fles. Dan zal ze toch wel drinken, want dan heeft ze honger als het goed is. Je moet wel in de gaten houden of ze haar flessen leeg blijft drinken hoor.

oke dat is toch een goede tip, gaan we straks even proberen.



Vandaag ook weer, bijna niets gedronken dan alleen maar haar melk flessen.



Ik kwam op 2* 120 cc en vanochtend 1* 160 cc maar afgelopen nacht wilde ze ook weer drinken.

Dus naar mijn mening drinkt ze gewoon overdag te weinig.

Ze heeft altijd goed doorgeslapen en nu werd ze gewoon om half 2 wakker voor een fles :wall: :wall: . Vandaag ook alleen maar twee luiers waar iets poep in zat maar weer niet veel. 1 a 2 bolletjes.





Ik weet niet meer wat ik moet doen, ze is zo druk ze heeft geen tijd voor eten of drinken, we hebben haar in de kinderstoel zonder geluid om haar heen geen speeltjes ze is anders zo afgeleidt.



Senje je zegt dat ik het in de gaten moet houden, maar als ze niet meer wil wat raad je me dan aan om te doen? Wat kan er dan gebeuren?



bedankt voor de reacties

Pfoe, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar je zegt het al: ze is lekker druk! Dus energie heeft ze genoeg.

Volgens mijn huisarts zijn keutels ook poep, en zolang ze in ieder geval 1 keer per week “keutelt” is het goed. Bij jou ketelt ze elke dag en als ze er geen last van heeft…

Wil ze misschien wel uit een tuitfles water drinken? Of uit een beker of een bidon?



Carlijn drinkt alleen melk uit de fles en water wil ze alleen uit een bidon of een flesje met een bidondopje. Sapjes, thee… dat wil madam niet, ook niet uit de fles. Het is dat mijn hubbie er speelsgewijs achter kwam dat ze een bidon superinteressant vindt, anders was ik hier nooit achtergekomen!

Nu drinkt ze elke dag een paar keer uit de bison, lekker veel morsen en kliederen!



De moraal van dit verhaal: misschien gewoon wat andere dingen uitproberen, maar je vooral geen zorgen maken. En als je dat wel doet, de HA raadplegen!

Ik heb de sipper beker van nuby dat is bidon maar dan anti lek :thumbup:



En ik zou zeggen wat ze wel eet laxerende dingen doen…dus geen banaan.

En misschien fruithap proberen mét wat schilletjes dat werkt ook op de darmen.

pruimen e.d ook :thumbup:

En een theelepel zonnebloem of olijfolie in de fles mag ook hoor!

renzosmam wrote:
Ik heb de sipper beker van nuby dat is bidon maar dan anti lek :thumbup: quote]

Goeie tip, thanx!!!!!!!!!!!