slecht inslapen

Misschien komt het door het weer ofzo, maar Anna Sofie slaapt steeds pas tegen tien uur. En dan wordt ze om half zeven weer wakker en rond zes uur bij het avondeten is ze vreselijk chagrijnig.

Hebben die van jullie dat ook en wat kun je er aan doen??

Ze ging er altijd rond 7 uur in en sliep dan altijd snel, maar ze blijft spelen, lezen, plassen, kijken, zingen, tekenen, roepen, etc. Ze wil niet alleen zijn, ze wil niet slapen, haar ogen kunnen niet dicht, haar konijn houdt haar wakker (het is een knuffel hoor, geen echte).

Thom heeft ook telkens periodes dat hij dat doet. Tot 22 uur,soms 22.30 is hij dan aan het rommelen! Wij hebben een hele tijd terug een webcam op zijn kamertje gezet omdat we zo benieuwd waren wat hij nou allemaal deed. Soms ligt hij lange tijd niet in zijn bed en staat dan bijvoorbeeld op zijn speelgoedkist door het raam te kijken. Soms is hij zijn knuffels aan het voorlezen of zogenaamd aan het bellen. We hebben een tijdje gehad dat we telkens naar boven gingen en zeiden dat hij moest gaan slapen,maar dat werkte averechts. Wel hebben we hem duidelijk gemaakt dat hij niet voor het raam mag gaan staan en dat doet hij niet meer.

Ik moet zeggen dat het dus telkens periodes zijn en eigenlijk helpt niets. Later naar bed gaan niet…smiddags niet slapen niet (want dat doet hij nog steeds)…eigenlijk is het enige wat hier helpt ons er maar bij neerleggen.

Ik weet niet of Anna Sofie op het moment veel spannende dingen meemaakt overdag? Of iets dat binnenkort gaat gebeuren…bijvoorbeeld een vakantie ofzo…waar ze al erg mee bezig is?

In ieder geval succes ermee…groetjes,Monique.

Niets bijzonders in ieder geval.

Ze is gewoon aan vakantie toe denk ik. Ligt nu nog wakker en te rommelen!

jan heeft dat op dit moment ook.

ik denk dat het idd ook met het weer te maken heeft.

zelf besteed ik er nu weinig aandacht aan.

wel stuur ik hem weer naar boven als hij beneden komt.

ik zeg eerlijk; ik heb even geen energie om er een strijd van te maken.

en als hij 's morgens echt chaggi zijn bed uit komt; dan mag hij die middag niet met een vriendje/vriendinnetje spelen

@lydia wrote:

Niets bijzonders in ieder geval.

Ze is gewoon aan vakantie toe denk ik. Ligt nu nog wakker en te rommelen!




neuh op reis naar india wat je vader je al je hele leven beloofd is niets bijzonders… hahahaha

whahahaha

dat is een goede judith hihi

ja maar dat is net zoiets als ameland voor haar hoor. Ik denk dat het weinig uit maakt.



ze slaapt trouwens pas net…

jan sliep vanavond “al” om 21.45

gister was het iets van 22.45

Thom sliep om 22.15.

Hij komt overigens niet naar beneden…maar als er wat is staat hij heel zachtjes aan het traphekje te rammelen. Ik zal het trouwens afkloppen…straks staat hij morgen ineens voor onze neus…hij kan het traphekje wel zelf openmaken.

@lydia wrote:

Misschien komt het door het weer ofzo, maar Anna Sofie slaapt steeds pas tegen tien uur. En dan wordt ze om half zeven weer wakker en rond zes uur bij het avondeten is ze vreselijk chagrijnig.

Hebben die van jullie dat ook en wat kun je er aan doen??

Ze ging er altijd rond 7 uur in en sliep dan altijd snel, maar ze blijft spelen, lezen, plassen, kijken, zingen, tekenen, roepen, etc. Ze wil niet alleen zijn, ze wil niet slapen, haar ogen kunnen niet dicht, haar konijn houdt haar wakker (het is een knuffel hoor, geen echte).




daphne doet hier precies hetzelfde, het is warm en lang licht (en slapen doe je toch pas als het donker is?) en buiten zijn er nog kinderen aan het spelen, dus weer naar buiten gaan kijken…



Het is eigenlijk mis sinds het echt zomer weer is…

Blij te lezen dat al die kinderen dat dus doen…!

Vind het een stuk minder erg.

Ze was vanmorgen alleen niet wakker te krijgen, als ze dat nou een keer op zaterdag zou doen :wink:

Hier nog zo’n spook, hoor! En dan s’morgens niet haar bed uit willen komen.

Ik hoorde van andere moeders op de psz dat ze het allemaal hebben.

ik breng ze gewoon ook al niet meer heel vroeg naar bed…half acht/ 8 uur… das voor die kids van ons laat hoor… normaal liggen ze om 7 uur plat.



ochtenden zijn ze overigens ook best laat…

ach nog een week en dan hebben ze vakantie…

laat ik ze lekker afmatten op de BSO :wink:

hahaha

maar goed dat ze dan niet bij mij zitten; ik wilde het eens rustig aan gana doen op de bso hahah

Hier nog ééntje die tot 22.00 uur wakker ligt.

Ligt te zingen te spelen of haar knuffels voor telezen.

Gelukkig heeft Zoë al vakantie, maar af en toe wordt ik er turelures van.

Ik geef er op het moment geen anndacht meer aan.

Ze weet nu ook dat ze niet naar beneden mag komen, alleen om te plassen.



Zoë zegt ook het is tcoh nog helemaal niet donker, slapen doe je als het donker is. :lol:

jan gaat inhet vensterbank zitten;

het is zoooo mooi mama om over het land te kijken

echt waar hoor mama dat is zooooo mooi :roll:

aaaaaaaah wat een oubollige lieve opmerking :inlove:

Anna Sofie speelt nog buiten nu. Het is zo heet hier.

Buurmeisje is ook nog buiten, ze voeren hele gesprekken over de schutting. (niet als gespreksonderwerp, meer in de zin van as aan de ene kant en buurmeisje aan de andere)

jan klimt nu hoor ik wel net in de vensterbank 8)

moet je niet even gaan kijken slechte moeder :wink:

hij heeft zeker ook nog ene paar dagen school?

kijken?

ik blijf aan het lopen hahah



ik loop niet zo vaak naar boven

door mijn knieën kan ik niet goed traplopen.



was ook niet nodig; hij kwam al beneden :eh:

eerst hoor ik boem baf knal

uhm jan,… dat was jij niet he die naar beneden viel he?

nee mama, ik liet een boek vallen.

waarom kom jij met een boek naar beneden?

nou ik kan mei al lezen, en juni en september ook

dat is een makkie voor mij

fijn jan, ga je nu weer naar boven?

ja mama, dag mama



:roll: