Slecht eten en drinken

Sinds ongeveer een week is mijn zoontje van 9 maanden slecht gaan eten. Hij vond altijd alles lekker en alles ging altijd op.

Hij heeft net de zesde ziekte gehad en ik dacht dat hij daarom minder at. Hij is nu alweer een paar dagen beter, maar eet steeds slechter. Van de pap die hij 's ochtends altijd zo lekker vond, wil hij nu maar een paar happen. Een boterham gaat er maximaal voor de helft in en 's avonds ook maximaal 100 gram (half potje).

Hij draait z’n hoofd weg en wordt boos. Ik probeer het meestal nog 1 keer en laat het dan even. Na een half uur probeer ik het dan nog een keer, maar hij weigert gewoon.

Ook het drinken gaat moeizaam, ook hoofd wegdraaien.

Heeft iemand advies?

Ik wil niks forceren, maar hij moet toch eten. Ik kan toch niet de hele tijd iets anders geven, als hij iets niet wil. Dan gaat hij bepalen wat ie eet. Ik weet het even niet meer. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft.

Is het mogelijk om de pap en het brood om te draaien?

Ik roep maar wat hoor!

En anders maar een extra flesje tot zijn intresse weer terug is?

He, wat weinig reacties op een toch zo bekend probleem! Gaat het eten al weer wat beter of is het nog steeds moeizaam?

Mijn kindje (nu een jaar) heeft altijd verschillende fases. Soms eet ze een tijdje goed (nooit echt veel, want ze is geen grote eter) en dan eet ze weer een tijdje heel slecht. Forceren heeft inderdaad geen enkele zin… Ik laat het dan maar even zo en neem dan maar aan dat ze het even niet zo nodig heeft. En na een tijdje (soms een paar dagen, soms 2 weken ofzo) komt er vanzelf weer een periode dat ze weer beter gaat eten.

Wel lastig hoor, een onregelmatige eter, want ik maak me dan ook altijd zorgen of ze wel genoeg krijgt (een tijdlang kwam ze ook nog eens niet genoeg aan). Heb er zelf een keer een nutritioniste over geraadpleegd en toen hebben we bekeken wat ze volgens de boeken zou moeten eten en wat ze daadwerkelijk at. Af en toe een fase dat ze wat minder eten komt vaak voor. Het moet alleen niet te lang duren.

Hoop dat het al weer beter gaat!

Het gaat nu wel weer wat beter, maar vanavond wilde meneer toch z’n avondeten na een paar happen niet meer. Hij draait gewoon z’n hoofd weg en wordt boos… Na een half uur stop ik gewoon en geef 'm z’n toetje, dan maar even geen eten meer. Morgen weer een dag. Gelukkig eet hij verder wel goed overdag, dus het gaat al veel beter.

Maar mochten er nog tips zijn, dan hoor ik die graag.

Ik zou zeggen maak je niet te druk :wink:

Er kunnen tanden dwars zitten waardoor ze slechter gaan eten.

Fieke eet ook heel wisselend. Die eet van smiddags 1 tot ineens 4 boterhammen en de afgelopen 2 avonden

heeft ze echt bij t avondeten zitten bunkeren, maar vanavond at ze eigenlijk voor n zieke kip :wink:

Ik maak me er niet meer druk om. Eet ze niet ja dan eet ze niet. Ze krijgt wel altijd n toetje omdat dat ook

bij de maaltijd hoort, maar ze krijgt nooit meer dan normaal als ze slecht heeft gegeten :snooty: