slecht brood eten. Tips?

Niek (9 mnd) eet sinds twee weken heel weinig brood. Ik krijg er met moeite een kwart boterham in terwijl dat voorheen een hele was. Hij krijgt na zijn brood een fles van 180 cc + 6 schepjes. Zou dat teveel zijn? waardoor hij zijn brood laat staan? Wie heeft hier ervaring mee en hoeveel brood eten jullie kinderen?

Groetjes Anne

Jasly is nu al wel 1 jaar,

Maar eet sinds kort 2 boterhammen en nog steeds zonder korst,

Toen zij ongeveer 9 maanden was had zij ook een periode dat ze geen brood wou en kreeg er met moeite een kwart in,

Gewoon weer elke dag proberen, niet aandringen en met beleg afwisselen, hoe het met flesvoeding zit weet ik niet want ik geef borstvoeding en dat werd op een gegeven moment wel ietsie minder maar dat kwam omdat ik vervangend drinken ging geven, Nu drinkt ze nog maal 3 maal daags borstmelk,

Succes!

Hier ook een hele slechte broodeter. Maar wel vanaf het begin, tis gewoon zijn ding niet denk ik.

Maar wat ik iig allemaal geprobeerd heb;

Gekookt eitje op brood ( kan natuurlijk niet dagelijks, maar werkte hier wel)

Brood dubbel in reepjes zodat ie het zelf kon doen ipv hapjes op een vork.

Beleg met meer smaak zoeken; smeerkaas olijf/tomaat bijv.

Broodjes roosteren.

Restje warm eten van de vorige dag opgewarmd op brood ( maar das hier het probleem hé, graag warm eten willen en geen brood)

Varieren met broodsoorten ( merkte hier dat donkerbruin brood beter ging dan lichtbruin brood)

En als hij ná zijn brood pas de fles krijgt hoe kan het dan teveel zijn?

Maar het doet mij wel aan als een grote fles idd. Hier rond die leeftijd zo’n 150cc melk bij het brood. Maar of dat de truuk doet?

Heb ook een beetje het idee dat het gewoon allemaal nogal wisselt in periodes.

Succes!

Ow en Sam eet dus nog steeds maar 1 broodje tussendemiddag :?

Denk dat het gewoon een fase is hoor… gewoon proberen aan te bieden elke dag en inderdaad afwisselen van beleg. Zoet beleg doet wel eens de truck, maar moet je ook niet constant aanbieden natuurlijk, anders gaat gewoon beleg weer niet meer!

Elise at rond de 9 maanden ook maar 1 broodje op een dag hoor en dat was 's middags. in de ochtend kreeg ze pap, werkte ook ( en was makkelijker, beetje melk erbij en het kon in de fles :wink: ) Alleen kreeg ze dan geen fles erna meer… bij het broodje tussen de middag kreeg ze nog een fles van 150 cc.

Maar denk dat dit echt een fase is hoor, we hebben hier 3 maanden geleden gehad dat ze in ene geen broodje meer wilde :? Naja, dan niet he?! maar weer ff overgegaan op de pap. en nu gaat brood weer perfect en wil ze geen vers warm eten alleen potjes. Lalala… leuk he, denk je het net door te hebben… :roll: :slight_smile: