Slapen

Tsja er zullen vast meer van dit soort topics zijn.



Maar wij zijn ten einde raad. Weten echt niet (meer) wat we moeten doen.



Onze zoon sliep lekker en goed (soms niet helemaal door, maar dat vonden wij niet erg als hij wakker werd s nachts). Sinds een paar weken is het zo dat hij tussen 1 en 4 uur 's nachts wakker is. Hij krijst/huilt echt hysterisch en is helemaal over de toeren. De 1e paar keer dachten we dat hij droomde. Maar het wordt nu alleen maar erger.

Eerst legde we hem gewoon weer netjes neer en een knuffel en kusje.

Maar hij bleef huilen/krijsen (helemaal overstuur). Toen wat slokjes water. Weer terug leggen, maar ook dat hielp niet.

Met een flesje melk ging hij weer slapen.

Maar nu slaapt hij zelfs met een flesje melk niet meer. Toen is manlief met hem gaan auto rijden.



Iemand tips/adviezen?



Omdat ik ook al weken ziek ben zit ik er momenteel echt door heen.

Tja…ook hier weer volop herkenning :oops:



Onze dreumes is al wel wat maanden ouder, maar sinds een maand of wat is het echt drá-má-tisch 's nachts! Het leek op een gegeven moment alleen maar erger te worden.

Idd ook hysterisch wakker worden. Tutje, knuffeltje, kusje, flesje melk, het hielp op een gegeven moment niet meer.

Ik heb hem gewoon uit bed gehaald en in mijn armen rond lopen wiegen, zachtjes praten en zingen tot hij weer rustig was. Dan terug leggen.

Ik merkte wel dat hij rustiger werd als ik bij hem bleef. Zodra ik de deur weer uit sloop (omdat ik dácht dat hij weer sliep) begon het feest weer opnieuw.

Hub zei dan: ja, niks is goed, dus laat maar huilen, hij valt vanzelf wel in slaap.

Maar dat kán ik dus gewoon echt niet!! Ik lig met hartkloppingen in bed als ik hem zo overstuur hoor krijsen :frowning:



Uiteindelijk ben ik in een stoel naast zijn bedje gaan zitten. Want ik sliep toch niet. Kon ik beter bij hem zitten dat hij rustig was, dan dat ik in bed lag en dat hij alles bij elkaar brulde.

Maar het duurde soms zó lang voor hij sliep, dat ik maar een matrasje naast zijn bed heb gelegd en naast hem ben gaan liggen.



Laatst merkte ik dat het weer wat beter ging. Hij begon 's nachts te huilen, ik kwam op zijn kamer en legde hem rustig neer. Gaf hem zijn tutje en knuffel. Ging 5 minuutjes naast hem liggen en hij sliep weer :dance:

De slaaptraining begon zijn vruchten af te werpen!



Helaas is het nu, door een gebroken pols waar hij een aantal dagen mee rond heeft gelopen :wall: , weer wat minder geweest. Hij heeft ook gewoon pijn gehad natuurlijk :frowning:



Hij zit nu in het gips en heeft vannacht tot 6u geslapen en werd huilend wakker met hoge koorts. Maar dit was toch anders huilen als de afgelopen weken/maanden. En staat denk ik in verband met het ziekenhuisbezoek/de narcose/het gips.



Ik kan je alleen maar veel succes en sterkte wensen. Ik weet hoe slopend het is! Ik heb nachten gehad dat hij vanaf 3u gewoon NIET meer sliep (en ik dus ook niet). En dan de volgende ochtend gewoon weer moet werken :?



Overigens sprak ik laatst iemand end ie vertelde dat haar dochter dat ook rond 1,5 had en die hebben ze toen uit het ledikantje gehaald en in een gewoon bed gelegd. Sindsdien ging het goed.

Nu is jouw zoontje daar natuurlijk nog wel te jong voor. Als ik merk dat de nachten hier weer beter gaan, dan laat ik hem gewoon nog in het ledikant liggen, maar gaat het hier weer de verkeerde kant op, dan ga ik dit toch ook eens uitproberen.



:hug:

Zou hij ergens last van kunnen hebben? Verlatingsangst of ergens pijn?

Tandjes, honger? Ik weet het ook niet, Iris heeft dat ook wel een tijdje gehad. En ja, ook al weet ik dat niet iedereen het daar mee eens is, die hebben we laten huilen op een gegeven moment. Geen uren, maar ook niet meteen aandacht geven. Vaak stopte ze dan toch uiteindelijk wel, behalve bij koorts e.d. natuurlijk.

Las ook je andere vraag over zijn pittige karakter, is hij misschien overprikkeld van de hele dag druk en pitttig zijn?

Heb je een vast bedritueel? Rustig flesje drinken, tandjes poetsen, boekje lezen bijv?Verder alleen vooral veel succes met de kleine man! :hug:

Wat ook al meer genoemd is in andere topics volgens mij is een nachtlampje. Hier was dat de uitkomst. En is het nog steeds bij de oudste. Die werd van de week om 8 uur huilend wakker dat het zo donker was, bleek het lampje niet in het stopcontact te zitten.

Bij de jongste is het bij vlagen, het lijkt wel of ze na die tijd dan weer iets kan ofzo, net voor ze ging lopen was het ook raak, meerdere keren huilend wakker 's nachts, maar zodra ze kon lopen was het over.

Sterkte!

Drie weken vindt ik nu wel heel erg lang worden.



We hebben een bed ritueel. Voor het slapen gaan gaat hij onder de douche en dat vindt hij echt heerlijk.



Nachtlampje zit in de wekker.



Nu hebben we hem gisteravond om 9 uur naar bed gedaan, hij was wel erg onrustig vannacht (ben er niet uit gegaan omdat ik echt mega beroerd was), maar bleef niet krijsen/overstuur raken.

Om 5 uur werd hij wakker. Gelukkig ging mijn man er toen uit (moest er ook uit vanwege z’n werk) en heeft hem een flesje gegeven. En heeft toen door geslapen tot 8 uur.



Hoeveel uur gemiddeld slaapt een dreumes eigenlijk?

Hoi, hoe gaat het nu? Nog steeds zo beroerd?



Hoeveel slaapt een dreumes? Ik denk dat dat niet voor iedere dreumes hetzelfde is. Elin sliep/slaapt normaal gesproken redelijk de klok rond. Ze gaat tussen 7 uur en half acht 's avonds naar bed en is 's morgens tussen 7 en half acht wakker. Ze slaapt 's middags ook nog ongeveer 2 uurtjes.

Ja dat klopt, daarom zei ik ook gemiddeld.



We hebben hem nu een paar avonden laat naar bed gegaan. Maar nog blijft het een drama. En daardoor slaapt hij nu overdag ook weer meer.

ppfff Begin het nu zaggies an wel heel vervelend te worden.



Gelukkig gaat hij binnenkort twee nachtjes bij m’n ouders logeren. Kunnen wij ook weer bij tanken.

Hoeveel slaapjes heeft ie overdag nog 1 of 2 ?? Roan heeft ook hele slechte periodes gehad, dus ik weet wat het is helaas. Niet elke dreumes slaapt 12 uur snachts hoor, roan was ook vaak vroeg wakker, 5 uur was normaal en dan kon je het rekken tot 6 :zzz: … Wat wij hebben gedaan is hem bij ons genomen in het campingbedje, het is niet het ideaalste maar dan kon hij verder slapen en wij ook. En op een gegeven moment werd het gewoon beter, hij sliep ook niet elke nacht erin hoor, maar was ie niet weer in slaap e krijgen dan wel, wij hebben toen ook van alles geprobeerd.



Nouja iig een dikke :hug: , want als je al niet lekker bent is slaaptekort zeker niet fijn.

Ow en hoe lang laat je hem smiddags slapen dan??

Hij slaapt, als hij overdag slaapt niet langer dan 1 uur (heel soms 1,5 uur).

Dan kan het daar niet aan liggen, roan maakt smiddags ook maar korte slaapjes. Heeft je zoontje er verder ookk last van dat ie minder slaapt?

Het kan inmiddels ook een gewoonte voor hem zijn geworden die je moet doorbreken, laten jullie hem wel eens bij jullie slapen of doen jullie daar niet aan?

Hebben we geprobeerd maar dan is het een groot feest… of hij slaapt er onrustig. Vorige week toen ik ziek was en manlief 's avonds vergadering had en hij ineens wakker werd 's avonds heb ik hem bij me in bed genomen en toen sliep hij wel (maar erg onrustig).



Maar moet eerlijk zeggen dat het wel beter wordt. Misschien is het wel een fase hoor.

Kan hoor en ik kan je geruststellen die fases komen er na het 1e jaar nog vaker :wink: :wink: . Maar vervelend is het wel :wall:

Dat geloof ik graag. Maar goed we zien wel hoe het gaat lopen.



Wat ik wel weet is dat alle klein kinderen die bij mijn ouders hebben geslapen sinds dien door sliepen. :wink:

Whaha serieus, nou wat doet ie nog thuis dan, hup erheeen :lol:

Echt serieus waar… ja moet het wel kunnen dus binnenkort als m’n moeder vrij is van dr werk dan kan hij die kant op. :thumbup: :oops:

Moet er nog niet aan denken.

Hoezo moet je er nog niet aan denken?? Eerste keer uit logeren? :lol:

Uhm Ja en nee.



Zelf ben ik in Juli een week weg geweest en waren m’n man en zoonlief alleen thuis.

Het zal wel erg leeg zijn. Ach het zijn maar twee nachtjes is ook wel weer te over zien. :wink:

Aaaah ik snap, het zal leeg voelen sn ook vreemd, maar voor jou dn je man zal het heel lekkerzijn mits je je kan ontspannen :thumbup: