Luca gaat rond 7 uur naar bed, maar hij gaat niet optijd slapen.
Dat hij even gaat spelen oke, ik slaap ook niet gelijk.
Maar het gezeur begint al vrij snel: mama ik moet plassen, ik moet poepen, ik wil een knuffel, ik ben nijlie kwijt, mijn been zit vast, ik heb jeuk enz…
Dat gaat de hele avond zo door, en ook elke avond :roll:
We trappen echt niet overal in, we worden ook boos maar niks lijkt te helpen.
Iemand nog tips?
Ik ben ook zo,n kind geweest :shifty: t, is gewoon de aandacht :mrgreen:
ja mijn vader heeft me onder de koude douche gezet, nu zou ik daar zelf nooit voor kiezen , maar heb het nooit meer gedaan.
Ik denk gewoon , streng zijn , je gaat nu slapen .
:think: moeilijk he ?
gaat hij ook huilen, of dat niet ?
Het is ook de aandacht die hij wil, hij gaat soms huilen als hij echt wil dat je komt.
Maar hij gaat ook luidkeels spelen of roepen.
Potje in de kamer zetten, dat als ie echt moet, ook kan gaan. En voor de rest… streng zijn!!
( makkelijk gezegd he )
ik was als kind ook zo erg, iedere avond als ik naar bed moest dan moest ik ineens nog even poepen, zat op de wc en tja dan kwam er niets maar ik bleef volhouden dat ik echt moest. Mijn moeder bleef er dan bij staan…op een gegeven moment na de tigste keer is mijn moeder dan toch naar de kamer gegaanen zei dat ik moest roepen als klaar was, gevolg, ik hoefde niet meer en heb het daarna nooit meer zo gedaan…hoe erg!
Ik merk dat Dylan soms ook om die aandacht roept, wij hebben hem op een gegeven moment gezegd dat als er echt iets was hij kon roepen en dat we anders komen kijken als we zelf gaan slapen (of bijv. na 15 min.) ook wil hij zelf nog even graag in een boekje kijken als we hem in hebben gestopt. Over het algemeen werkt dit best goed de laatste tijd.
Toen hij over ging van een ledikant naar groot bed heeft een denk ik een week of 2 a 3 geduurd voordat het beter ging, in die weken bleef hij ook roepen, op de deur klopp ed. het is nu niet fijn, maar als het goed is gaat het echt over…succes.